ik met mijn paard misty dressuur!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmymisty

ik met mijn paard misty dressuur!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:06

Hallo allemaal,

Dit ben ik en mijn paard misty.
Mijn paard is een 13 jarige merrie.
Ik heb haar 4 jaar ik ken sinds 2 jaar nu echt beter met haar rijden-Inverband met dwarse merrie :P .
En voor dat ik cometaar krijg over dat roze touw waar ik mee rij dat heb ik nu inmidels niet meer hoor.Dat moest ik even voor mijn techniek gebruiken ondanks mijn paard zo dwars is geweest
Tip zijn welkom ,maar houd het wel een beetje netjes . ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandra83

Re: ik met mijn paard misty dressuur!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:09

Helemaal een roze setje!
Ik vraag me geinteresseerd af wat je met die extra teugel deed?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:11

Ik vraag me zelfs af waarom je met een bitstukje met daaraan een halstertouw rijdt. Dus. :+
Heeft dat enig rijtechnisch nut?!

Zorg er verder voor dat je goed blijft zitten.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:11

ziet er leuk uit, probeer wel recht op te blijven zitten :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:12

oeh, gympen, is niet zo slim hè met een dwarse merrie ;)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:12

Ik snap die touwtjes even niet?

Voor de rest netjes op kont blijven zitten, en iets rechterop zitten.
Succes

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:13

ten eerste,
je schoenen, als ze zo dwars was of is, waarom doe je dan gewone schoenen aan?? doe dan gewoon laarzen of jodhpurs.

ten 2e
Je valt heel erg naar voren van mijn zicht., dus schouders naar achter en meer naar achter leunen ;)

ten 3e
Je hebt piano handjes, probeer dus met de duimen boven te blijven!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:15

Waarom rij je met gympen? Doe er dan iig chaps over aan, want je schiet zo door de beugel met die schoenen en zéker met een dwarse merrie. Ik snap ook de functie van het bitstukje en het halstertouw niet, bitstukje gebruik je normaal voor longeren en een halstertouw om je paard te geleiden en dit doe je allebij niet!

Voor de rest moet je je schouders naar achteren houden, en je bekken naar voren duwen ( wat een stuk makkelijker gaat met een rechte rug en die heb je nu niet :) )

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:17

Blijft naar achteren zitten en hou je handen rechtop! Je rijd nu met pianohandjes, vindt met gympen rijden erg gevaarlijk.

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:27

TheJokerr schreef:
ten eerste,
je schoenen, als ze zo dwars was of is, waarom doe je dan gewone schoenen aan?? doe dan gewoon laarzen of jodhpurs.

ten 2e
Je valt heel erg naar voren van mijn zicht., dus schouders naar achter en meer naar achter leunen ;)

ten 3e
Je hebt piano handjes, probeer dus met de duimen boven te blijven!

UUHhhmmm ja ...
ten eerste bedankt voor de tips .
ten tweede daar was ze niet dwars meer.
mijn paard is heel erg sterk en dus trek ze mijn uit het zadel :+
met mijn handen had je gelijk probeer er op te leten :P

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:28

xelle schreef:
Blijft naar achteren zitten en hou je handen rechtop! Je rijd nu met pianohandjes, vindt met gympen rijden erg gevaarlijk.

Hahah die gympen heb ik al lang niet meer dit is van een jaar geleden Dus ja ik rijd nu met chaps

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:29

Dan vind ik het onzin dat je foto's van vorig jaar erop zet. Zo kunnen wij eigenlijk geen goede tips geven aangezien wij niet weten hoe jij nu rijdt. ;)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:30

Waarom wil je dan rijtechnisch comentaar als de foto's een jaar oud zijn :?

En wat is nou het nut van dat halstertouw?
Laatst bijgewerkt door __Elizabeth op 08-04-10 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:30

intral schreef:
Waarom rij je met gympen? Doe er dan iig chaps over aan, want je schiet zo door de beugel met die schoenen en zéker met een dwarse merrie. Ik snap ook de functie van het bitstukje en het halstertouw niet, bitstukje gebruik je normaal voor longeren en een halstertouw om je paard te geleiden en dit doe je allebij niet!

Voor de rest moet je je schouders naar achteren houden, en je bekken naar voren duwen ( wat een stuk makkelijker gaat met een rechte rug en die heb je nu niet :) )

Van dat bits stuk snap ik ook niet :?
Waar ik les van kreeg had mij daar eerst aan beet en toen zij ze leg hem maar over haar hals ,vondt het ook een beetje raar :Y)
Inmiddels heb ik een ander les geefster
Laatst bijgewerkt door kimmymisty op 08-04-10 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:31

__Elizabeth schreef:
Waarom wil je dan rijtechnisch comentaar als de foto's een jaar oud zijn :?

En wat is nou het nut van dat halstertouw?

Omdat ik dan daar nog exstra op ken lette snap je somige ding die ik nog fout en kun je ook op die foto's zie !!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:31

_Sannee schreef:
Dan vind ik het onzin dat je foto's van vorig jaar erop zet. Zo kunnen wij eigenlijk geen goede tips geven aangezien wij niet weten hoe jij nu rijdt. ;)

Inderdaad. En waarom met dat touw en als je geen commentaar wilt dan moet je niet hier zo'n topic openen :roll: ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:33

tja niet zo handig dat de foto 's van een jaar geleden zijn..

maar ben wel benieuwd waarom je een halstertouw gebruikt? dit ken ik namelijk niet hoe jij het gebruikt, wil je dat uitleggen :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:33

ik snap dat halstertouw wel hoor........... ik vind het ook een hele goede oplossing :)

het is heel simpel, als het dier aan de ren of bok gaat dan heb je aan een kant extra inbreng........ maar het blijft wel eerlijk door het bitstukje :)

Handig bedacht :)

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:35

_Dieuwke schreef:
_Sannee schreef:

Inderdaad. En waarom met dat touw en als je geen commentaar wilt dan moet je niet hier zo'n topic openen :roll: ..

Wie zeg dat ik geen cometaar wil wil ik juist wel maar wel op een nette manier.
Ik ken een meisje die via dit is uitgescholden en nog meer en die uit eindelijk haar paard heb vekocht omdat mensen hier op zijden dat ze niet kon rijden en dat ze beter haar paard weg kon doen !

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:38

KiWiKo schreef:
ik snap dat halstertouw wel hoor........... ik vind het ook een hele goede oplossing :)

het is heel simpel, als het dier aan de ren of bok gaat dan heb je aan een kant extra inbreng........ maar het blijft wel eerlijk door het bitstukje :)

Handig bedacht :)

:D :D precies

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:40

Dan zou ik eerder een bokriempje aan het zadel doen :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:41

maar daarmee heb je niet de kracht van het een kant ding :D

ik had er een slof omgeknupt :)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:42

intral schreef:

Daar kun je je zelf aan vast houden, maar het gaat om het tegen houden aan de voorkant als het paard er vandoor gaat (als ik het goed begrijp). Dan heb je niks aan een bokriempje.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:44

intral schreef:

Lees even wat KiwiKo schreef, het is niet alleen voor het bokken en een bokriem helpt je echt niet als je paard de benen neemt met jou erop...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:46

Dan was diegene we erg beïnvloedbaar. Zou ze ook in de sloot zijn gesprongen als wij dat hadden gezegd?

Ik vind het een leuk paard en heb zelf vroeger ook wel met touw gereden omdat als ik ernaast liep ik genoeg had aan de teugels. Tijdens een val van ons beide was dat touwtje het enige wat ik nog vast had en me bespaard dat ik 5 km naar huis kon lopen zonder pony. kan dus best nuttig zijn soms.

Rijtechnisch
Om te beginnen je bent nog vrij jong maar zeg het toch. Misschien is je paard niet dwars maar wil ze je iets duidelijk maken (van het nit snappen tot het niet leuk vinden tot pijn en alles ertussen) en kun je misschien eens brainstormen. Wie is mijn paard eigenlijk en hoe zou zo'n karakter iets duidelijk willen maken, waar zou de oorzaak kunnen liggen?
Ik denk dat zitlessen voor jou wel nuttig kunnen zijn omdat je paard je makkelijk zo laat zitten hoe het haar uitkomt en dat julie probleem alleen maar zal versterken omdat je meegaat met wat zij voorsteld maar wel een bepaalde bewegings vorm gaat vragen die ze niet kan toepassen omdat jij haar dan niet de ruimte voor geeft en/of jou makkelijk me kan trekken in het ongewenste gedrag.