HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

femkeVB

HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 06:57

Heey,
Deze foto's die je dadelijk ziet is Pedro mijn pony ik heb hem net een maand,hij is heel erg lief.
We zitten nouw een niveau B en hij is 12 jaar.
Het probleem is dat hij wel sterk is en dat hij soms moeilijk aan de teugel te krijgen is.
Maar dat gaat de laatste tijd steeds beter.
Ik zou willen vragen of jullie het netjes wilden houden want ik heb hem net een paar weken.
Lekker stapje.
Afbeelding
Een stapje.
Afbeelding
Weer lekker stappen.
Afbeelding
Een drafje.
Afbeelding
Een galopje.
Afbeelding
Een drafje.
Afbeelding
Verbeter punten:
-handen iets hoger
-hakken meer uitdrukken
-iets rechter op gaaan zitten.

SjakieXX

Re: HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:06

Misschien ga je rechterop zitten als je je beugels een paar gaten langer maakt, want ze lijken nu namelijk erg kort te zitten. Ook mag er meer activiteit van achteren komen, het lijkt soms dat hij wat hangt op de teugels.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:17

Leuke pony!

in je begin post heb je staan dat je pony erg sterk is en moeilijk aan de teugel is te houden.. Heeft dat sterk daar mee temaken?
Want een pony gaat niet nagefelijk lopen als je hem in de 'krul' trekt!

Beugels mogen inderdaad een heel eind langer! verder wens ik jou en je pony veel plezier!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:25

het probleem is denk ik dat je paard sterk overbouwd is en dus heel snel te veel op de voorhand loopt. Daardoor heb je snel problemen met de aanleuning.

Probeer je stijgbeugels zeker 4 gaten langer te doen.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:50

Ik denk dat je pas met het aan de teugel krijgen moet beginnen als je goede begeleiding hebt gezocht. Het klinkt alsof je nageeflijkheid wilt bereiken door te trekken en hij zich dan verzet. Doe je beugels zo`n 4 gaatjes langer en ga met een zacht teugeltje aan elkaar wennen :) Lekker figuren rijden en met je benen ipv handen werken en je hebt kans dat hij vanzelf wel zakt. Maar het belangrijkst: ga niet zelf proberen een mooi plaatje te krijgen, maar zoek iemand die echt weet wat hij/zij doet en die jou dat goed kan uitleggen.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:13

Beugels mogen veel langer, zo kan je je hakken namelijk niet goed uitdrukken en je mag je handen wel wat meer dragen.

Veel succes met je paardje.

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:53

Eerste moet je, zoals eerder gezegd, je beugeld korter doen. En probeer je handen wat meer te dragen, het ziet er nu uit alsof je heel graag wil dat ie aan de teugel loopt en dat ook het enige belangrijke is. Maar voor de rest ziet het er leuk uit na een maandje!;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:56

Carlijn_94 schreef:
Eerste moet je, zoals eerder gezegd, je beugeld korter doen. En probeer je handen wat meer te dragen, het ziet er nu uit alsof je heel graag wil dat ie aan de teugel loopt en dat ook het enige belangrijke is. Maar voor de rest ziet het er leuk uit na een maandje!;)

Neem aan dat je langer bedoelt..

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:42

ja, grapje :D

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:48

TS die galopfoto is dus duidelijk een draffoto...

Om de achterhand er meer aan te krijgen adviseer ik je om 1000000... overgangen te rijden en die heel traag uit te voeren. Draven, trager trager trager trager, stap, terug draf.... Galop, trager trager .... draf Zijn achterhand lijkt er maar wat achteraan te hummelen.

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:57

de beugels zien er inderdaad wel erg kort uit,
tips:
het aan de teugel rijden is ook met je benen rijden waardoor hij een stuk nagefelijker word vaak.
daarbij is schouder binnewaards een goede oefening en de pony af en toe wat meer naar binnen te laten kijken
daardoor krijg je extra contact met de pony.
veel succes, ;)

femkeVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:57

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
Ten eerste zal ik mijn beugels langer doen HaHa.
En met de anderen tips ga ik ook zeker wat doen.

Groetjes Femke.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:48

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:45

Ik denk dat het beter zit voor je als je je beugels wat langer doet.

Ook denk ik dat je wat te veel op dat krulletje focust, het is beter om hem eerst actief van achter te maken, dan komt dat hoofd vanzelf wel goed. Probeer veel figuren te rijden en zorg voor afwisseling, niet 8 rondjes in de zelfde gang, maar maak veel overgangen, zo wordt je pony ook weer een stuk activer.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:10

SjakieXX schreef:
Misschien ga je rechterop zitten als je je beugels een paar gaten langer maakt, want ze lijken nu namelijk erg kort.

mee eens xD

shirley4000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:45

beugels langer maken, ziet er al veel netter uit, met je benen en met je zit rijden als hij sterk is, lekker veel overgangen en veel volte's wendingen enzo maken, hou hem aan het werk, dan word ie wel wat losser, en minder sterk.