). Maar toch het hoort erbij en het gaat ook steeds wat beter wat weer motivatie geeft.Maar nu is het zo dat mijn verzorgpony niet echt haast heeft in de bak. Ik ben juist een beetje aan het proberen haar actief te rijden zodat ze het een beetje meer vanuit haarzelf gaat komen. Maar ze reageert niet goed op mijn benen. Ze gaat dan weer wel op een lichte druk van stap naar draf maar ze wil niets snappen van doooooor stappen en dooor draven. Zweepje bij mn kuit is ze absoluut niet van onder de indruk. Ik ben na 10 minuten rijden in stap draf en galop al kapot omdat het mij zoveel energie kost om haar voorwaarts te rijden en ze blijft maar een beetje in tempo sukkelen. Mijn vraag is dus of iemand tips heeft
Als hij aandraaft terwijl jij wilt stappen, nou goed, dan zet je hem in een stevige draf! Draaf een half rondje in een flink tempo en zet hem dan weer in de stap, zonder echt je teugels te gebruiken. Dan probeer je hem opnieuw door te laten stappen, gaat hij weer in de draf, dan doe je weer hetzelfde. Je moet hier wel heel erg consequent in zijn, anders heeft het weinig effect. Probeer echt te zorgen dat jij het tempo bepaalt. En wissel ook geregeld af met een zeer langzame stap (kwart rondje ofzo).