Silhouet voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amyc

Silhouet voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 19:23

Omdat Otje (mijn andere bijrijdpaard) naar een andere stal is verhuisd heb ik dit paard aangeboden gekregen, Silhouet is een 10 jarige merrie van 1.70 hoog.

Ze heeft nu ongeveer 3/4 jaar stilgestaan. Ik rijd haar nu ongeveer 3 weken, we trainen gewoon op B-niveau. We trainen hard aan de achterhand, nu kiepert ze nog op de voorhand maar we rijden nu vooral veel overgangen en schakelen veel in haar gangen en dan gaat het al een stuk beter.
De overstap van fries naar sportpaard heeft mijn houding niet veel goeds gedaan, maar we gaan eerst maar eens rustig aan elkaar wennen en dan zal ik ook maar eens flink naar mijn houding gaan kijken.

Silhouet is erg gevoelig in haar mond, en rijd ik dus vooral op de druk van mijn benen. Ze kent al redelijk veel oefeningen tot het M2 van de vorige bijrijdster.

Omdat otje toch ook een plekje verdient, en je hier duidelijk kan zien hoe ik normaal zit toch maar even deze foto erbij.
Afbeelding

heb helaas geen fotos van het instappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met deze 2 plaatjes ben ik al best blij, achterhand staat er in de galop al een stuk meer op dan het eerst was. Haar galop was in het begin erg vlak en begint nu meer sprong te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Het wijken is ze nog zeker niet verleerd.
Afbeelding

Tips zouden erg fijn zijn :)

Bellissima_

Re: Silhouet voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:28

wow die wijkfoto is echt veeeet! <3

en amy ik vind het een heel leuk paardje. je rijdt hem goed hoor! Zou iets meer knik zien in de hals, amar dat heeft tijd nodig. Succes!

Mendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:31

die wijkfoto is moooooooi amy ! :o

leuk paardje, idd margot, het heeft even z'n tijd nodig maar het komt helemaal goed met jullie!
succes!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:48

Idd de wijf foto is kwijlbaar. :~

leuk paardje hopen dat jullie nog een leuke tijd samen hebben.

omdat commentaar moet:
ik zou wel je onderbenen iets naar achterdoen nu heb je ze vrij voor op je zadel liggen ;)

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:51

volgens mij ligt het zadel te ver naar voren, (past het wel goed?) waardoor het kantelt en jij daardoor met je benen naar voren komt te zitten.....

want je had wel een nette zit!

Leuk paard, succes ermee!

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 19:52

dankjewel allemaal :)

ja mijn onderbenen liggen zo omdat mijn beugels eigenlijk een gaatje te kort zijn. maar dat kwam omdat ze de vorige keer meteen met me aan de loop ging, en dan niet rennen maar gewoon rondjes springen met 4 benen tegelijk de lucht in.

Magicjoy, het zadel lag vandaag inderdaad te ver naar voren! het past perfect, is laatst speciaal voor haar aangemeten.

femkeVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:21

Je mag zorgen dat je ietsjes verder naar achteren zit.
En ik vind het echt hele mooie foto's

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:55

Ik vind het er ook niet verkeerd uit zien, je zit inderdaad wel wat in stoel zit.

Wil je er wel even op wijzen dat een paard wat een paar jaar heeft stil gestaan (maar daarvoor wel goed getraind is geweest) erg snel kan veranderen qua spier/vet verdeling als deze weer aan het werk moet en dus het zadel niet goed meer ligt. Dus daar wel even opletten, omdat deze dus precies op maat gemaakt is, maar je paard zeker nog veel gaat veranderen in de tijd dat je m weer meer en verder gaat trainen!

Je zit op de Fries wel erg netjes, dus dat komt zeker goed met dit paard!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:16

Het ziet er niet verkeerd uit. Je weet zelf waar je aan moet werken. Ik vind je houding op de fries veel netter. Maar dat gaat op dit paard vast ook helemaal goed komen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:18

Wat een mooi paard met een mooie naam, sjeetje! Probeer bij het wijken iets trotser te gaan zitten en je beeniets meer naar achter leggen.

Ziet er erg ontspannen en rustig uit! Toppie!

Orpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:37

Dat ziet er ontspannen uit zeg!
Lekker zo doorgaan!

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:44

Mooi paard! Zit een heel vriendelijk koppie op!

Je mag inderdaad zoals al is genoemd wat meer naar achteren zitten.. Maar dat zal wel komen omdat het allemaal nog wennen is.. Vind dat de achterhand er al goed onder komt! Vooral in de galop is het goed te zien! Gewoon lekker voorwaarts blijven rijden en dan komt het helemaal goed!

Veel succes!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:04

Mooi paard!

Vind het er erg netjes en vriendelijk uit zien. Probeer alleen je schouders wat naar achteren te doen nog, ziet er nog net weer wat netter uit! En volgens mij zie ik af en toe pianohandjes (weet niet zeker of ik het goed zie) probeer daar ook een beetje op te letten. Veel succes!

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:25

Erg mooi paard.
Je houding gaat zeker nog goed komen.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:20

ziet er netjes uit hoor!

Let met je wijken op dat ze haar hoofd niet gaat kantelen.