als ik een rondje om ga, over de weg, draait Prinses zich vaak om en rent dan terug. Dit doet ze soms omdat ze iets eng vindt, maar meestal ook omdat ze naar huis wil of omdat ze gewoon even lekker dwars wil doen. Als ik haar dan aan één teugel om probeer te trekken gaat ze alleen maar harder draven, en soms zelfs galopperen.
In het begin vond ik het nog niet zo eng, maar nu vind ik het steeds enger worden. Ik weet eigenlijk niet hoe ik het op kan lossen.
Heeft er iemand tips voor wat ik kan doen als ze zich omdraait?
Alvast bedankt!
Groetjes Maaike
Regallie
Geplaatst: 06-04-10 15:47
Doet ze dit ook als er iemand met je mee loopt, fiets of een rit maakt samen met een ander paard?
ik heb het idee dat ze niet veel respect heeft voor de ruiter. leer haar op jou te wachten als je in de bak rijdt, veel overgangen enzo. Probeer controle te krijgen over je paard. laat anders een keer iemand haar vast houden een een touwtje en er naast lopen, zodat ze weet dat ze niet wegkan rennen. Als ze eenmaal doorheeft dat ze haar zin krijgt met wegrennen dan moet je daar snel actie op ondernemen
xJustMe6
Geplaatst: 06-04-10 19:25
Komt me heel bekend voor. Mijn paard doet dit ook. Maar dan alleen als hij ergens van schrikt. Dan crosst hij zo hard als hij kan richting stal. Na een tijdje is hij niet meer bang en luisterd hij weer. Maar als ik hem dan terug wil draaien in de richting waar we vandaan kwamen gaat hij dwars doen. Hij is al eens bijna met zijn hoofd tegen het mijne aangekomen Ik ben ook nog opzoek naar de oplossing dus ik lees even mee.