Ik heb hem vorig jaar mei zelf beleerd, en we hebben ondertussen al heel veel samen gedaan.
O.a. naar het bos, een rubriek bestgaand rijpaard, clinic bij Laurens van Lieren en ook al een onderlinge wedstrijd. Daarvoor hadden we trouwens 185 punten

Onze eerste echte wedstrijd hebben we aankomende zondag.
We hebben in een flinke dip gezeten, hij pakte het bit vast op de volte om vervolgens de andere kant op te rennen. Ik was toch niet consequent genoeg, waardoor hij het vaker en heftiger ging proberen en zo kwamen we in een negatieve spiraal.
Gelukkig heeft mijn instructrice me een schup onder mn kont gegeven, en mij en Babel flink aan het werk gezet.
Nu gaat het weer de goede kant op.
Punten waar we aan moeten werken bij mij:
Teveel om op te noemen

Ik duik soms voorover, mijn schouders mogen nog meer naar achteren, soms trek ik mijn hakken op en ik heb er een handje van om mijn handen naar voren te steken.
Meestal probeer ik gewoon Babel zijn mond te volgen, daarom zie je op het ene filmpje ook dat ik bij het lager instellen mijn handen breder heb. Zie dat ik ze wel heel breed heb, dus ook daar ga ik wat aan werken. Met uitschuiven heb ik erg los vast teugel contact, ook een puntje om mee aan het werk te gaan.
Soms moet ik mijn handen ook nog wat stiller houden. Zitten in galop op mn kont is ook lastig.
Kortom, genoeg om aan te werken, maar we doen ons best!
Punten die Babel nog erg moeilijk vind:
Typische jonge paarden dingen, hij moet nog wat sterker worden van achteren, zodat ook zijn galop wat beter kan worden. Inbuigen is erg moeilijk, evenals rechtstellen.
Hals strekken was tot voor kort erg moeilijk, maar daar zit echt al veel vooruitgang in.
Eigenlijk heb ik nu niet te klagen, en heb ik echt een fijn paard, dat super meewerkt en zijn best voor me doet.
Ben benieuwd naar jullie commentaar, ben erg kritisch op mezelf, hoop dat jullie dat ook zijn, maar dan wel graag opbouwend!
Ik wissel veel af en pak hem dus ook wat meer op, daarin vind hij de aanleuning nog lastig, en ik ben nog niet snel genoeg om het altijd op tijd op te lossen. Kwestie van handiger worden en nog beter gaan voelen denk ik.

.
.
. Ik dacht juist dat hij in het einde van de bocht wat gas bijzette om goed uit te komen op het rechte stuk. Maar nogmaals, dan heb ik niks gezegd.