Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zolady schreef:ik ken het probleem.
een merrie die ik reed deed dat ook en bij mij hielp
gewoon de volte proberen te rijden en als je paard dan naar binnen valt weer recht stellen en dan weer stelling vragen bij mij heeft dat echt geholpen..
ik hoor graag of het werkt!
zolady schreef:je rijd zeg maar de volte op dus stelling en als je paard dan naar binnen valt gewoon recht stellen dus gewoon ook op de volte en dan kan je daarna weer stelling vragen en ga zo maar door snapje?
Orpa schreef:Als je stelling vraagt naar binnen moet je niet alleen met je binnenhand vragen, maar ook licht contact hebben met de buitenteugel. Valt ie dan nog naar binnen, dan 'overheers' je misschien te veel met je buitenbeen.
Als ie echt door je binnenbeen heen valt zou ik m een 'flinke' schop geven met je binnenbeen, en iets meer buiten teugel, maar wel die stelling behouden.
Succes! Dit hielp bij mij wel!
NiNa_14 schreef:Orpa schreef:Als je stelling vraagt naar binnen moet je niet alleen met je binnenhand vragen, maar ook licht contact hebben met de buitenteugel. Valt ie dan nog naar binnen, dan 'overheers' je misschien te veel met je buitenbeen.
Als ie echt door je binnenbeen heen valt zou ik m een 'flinke' schop geven met je binnenbeen, en iets meer buiten teugel, maar wel die stelling behouden.
Succes! Dit hielp bij mij wel!
dit is dus percies het tegenover gestelde van wat je zou moeten doen.
stelling krijg je niet door je paard zijn hoofd naar binnen te trekken maar door hem door zijn lichaam te buigen dit doe je met je buitenteugel en je binnen been. met je buitenteugel houd je contact(niet trekken) je binnen hand breng je een beetje naar binnen en je geeft druk met je binnen been hierdoor buigt je paard in zijn lichaam en niet alleen in zijn nek.
ik rijd ook op een paard wat heel graag naar binnen valt dit is omdat ze scheef is, ik weet neit of dit ook het geval is bij jou paard maar probeer hem dan recht te richten en ga je niet alleeen maar focussen op die volte
Daar ligt het probleem 9 van de 10 keer. Bizzybijtje schreef:Simpel.
Buitenteugel er meer bijhoudenDaar ligt het probleem 9 van de 10 keer.
aerdenhout1 schreef:Bizzybijtje schreef:Simpel.
Buitenteugel er meer bijhoudenDaar ligt het probleem 9 van de 10 keer.
Wat dacht je van binnen hand ontspannen als het paard loslaat??
Dan inderdaad wel blijven begrenzen met je buiten teugel.
Leuke oefening is de stelling aan te vragen en als je denkt dat het paard echt los laat je binnen hand eens helemaal naar voren te brengen. Buitenhand blijft in contact.
Blijft het paard dan een stukje in stelling doorlopen dan heeft hij ook echt de stelling aangenomen.
?