Ti Amo moet aan de bak, maar vindt het stiekem wel leuk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Ti Amo moet aan de bak, maar vindt het stiekem wel leuk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:32

Een maand geleden ong had ik mijn eerste topic geplaatst, omdat ik graag tips wilde over mijn eigen houding. Ik rijd nu 1 a 2 keer een paard van een vriendin. Dit was de 5e keer dat ik erop zat. Dit was het oude topic (dus ander paard): [RT-HAW] Mijn 'dressuur' kant met Scarlet O'hara

Vergeleken met het vorige topic vind ik mijn houding al ietsje vooruit gegaan. Ik heb hard aan mijn houding proberen te werken. Nog steeds eigenlijk. Mijn niveau is B.
Ti Amo wordt ook op B niveau gereden. Mijn vriendin heeft hem nog niet zo lang. Hij werd altijd met slof en sporen volledig verkeerd gereden. Man is er hard afgekletterd en is er nooit meer op gegaan. We zijn nu dus vooral bezig met het vertrouwen terug te winnen en de ontspanning. Het vertrouwen is af en toe ver te zoeken. Ti Amo staat nu heel de dag buiten, wat hem door de sociale contacten ook wel tot een ander paard heeft gemaakt.
Het is een werkwillig paard, maar als hij overvraagd wordt blokkeerd hij volledig. Hij hangt erg graag in de teugels :P
Galop gaat aardig, maar als ik rechtuit ga ben ik hem kwijt.

Hopelijk genoeg info, anders eventjes vragen

Het gaat steeds beter, maar ik zou graag tips willen krijgen. Mag op alle vlakken trouwens ;)

1. Instappen
Afbeelding

2. Beetje losdraven
Afbeelding

3. Galop
Afbeelding

4.Draven. Met dit plaatje ben ik tevreden.
Afbeelding

5. Draf
Afbeelding

6. Galop. Hij kan zo lekker enthousiast zijn.
Afbeelding

7. nog een galopje
Afbeelding

8. Again
Afbeelding

9.. Het gaat al iets beter.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Dit vind hij het lekkerst. Na het rijden met de neus over de grond tijdens het draven.
Afbeelding

Ik kan tegen kritiek, wel graag uitleg erbij/opbouwend :D
Ik wil er graag van leren.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:39

Ziet er al best leuk uit!

Ik vind de laatste foto fijn, kun je hem zo ook al losrijden? Ik denk dat als je die houding op elk moment kan vragen, je echt een heel eind op de goede weg zit! Zo laag, eventueel daarin nog wat afwisselen met een keer ronder maken en dan weer wat meer met de neus eruit, geeft aan dat je paard veel vertrouwen heeft in je hand en volledig wil ontspannen. Vooral gezien wat je vertelt over het verleden denk ik dat dat je uitgangspunt kan zijn. Als je dat bevestigt krijgt, heb je een heel mooi punt waarnaar je steeds terug kunt keren, als bv een oefening een keer spanning oplevert, kan je altijd terug naar ontspanning.

Nog een tip om dat te bereiken: Probeer als je een tijdje losgereden hebt naar de houding van de laatste foto zegmaar te rijden. En pak hem dan weer iets op, rijd wat wendingen of overgangen, en laat hem weer zakken. Als je dat steeds af kan gaan wisselen, aanspanning en ontspanning, kun je straks het nivo van aanspannen steeds hoger maken, dus moeilijker/zwaardere oefeningen rijden.

(geprobeerd zo duidelijk mogelijk uit te leggen hoop dat het enigzins te volgen is)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:41

Leuk paard! :) Probeer soms je been niet af te steken en je mag er ook wat trotser op zitten :D (bijv. foto 10, 11 en 14).
Al vind ik het wel echt ontzettend verbeterd ten opzichte van je vorige topic! :D

SIEMxFUNNY

Re: Ti Amo moet aan de bak, maar vindt het stiekem wel leuk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:52

bedankt!. Ja trotser gaan zitten dat gaat nog even duren ben ik bang, maar af en toe zitten er momenten tussen dat het wel lukt :)

@ Ezter: Heel erg bedankt voor je uitleg!
Hangt van zijn bui af en omstandigheden of hij bij het begin al zo wilt ontspannen. Soms is het alleen kop om hoog en hard. Vind dat je het zo goed hebt uitgelegd. Die ontspanningspunten tussendoor. Ga dat zeker meenemen volgende keer. Bedankt!

femkeVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:24

Het ziet er al goed uit alleen af en toe iets meer naar achteren gaat zitten, maar je rijd wel al goed

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:18

Prachtig paard zeg, wel enorm groot of niet?
Je hebt 'm al fijn aan 't lopen, die laatste foto is ook erg fijn om te zien!
Veel variëren in halshouding en lekker schakelen om hem sterker te maken, maar dat zie ik op een aantal foto's ook al gebeuren. ;)
Probeer niet in te zakken in je schouders & rug, voor de rest top hoor. :j

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:25

Ik heb al wat geoefend met het meer laag en rond, afwisselen met wat hoger in de halshouding. Hij hing veel minder. Hier ga ik zeker mee door. Dit was een foto van een moment dat ik hem had waar ik hem wou hebben. Fijn in de hand, zonder dat hij heel zn gewicht erachter gooit.

Afbeelding

@ Gimli_ : ja hij is best groot. 1.73 dacht ik.

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:03

Ziet er goed uit! :)
Je houdt je hakken goed uitgedrukt en je handen gedragen, alleen mag je op sommige foto's wel iets naar achteren gaan zitten!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:18

Zeker de laatste foto ziet er netjes uit! :)
Ik zou alleen je onderbenen iets meer naar voren houden, dus net achter de singel.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 10:09

Bedankt :)

Marga31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:17

Vindt het een leuke combinatie.
Ik vindt het fijne foto's om te zien. Je paard loopt lekker ontspannen en ik vindt dat jezelf er keurig op zit.
Bij foto 11 en 14 mag je je hand wel iets meer meegeven zodat hij wat meer ruimte heeft om op zijn eigen benen te lopen hou hem daarbij wel actief vanuit achter.

MelissaLOVES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:35

8 & 14 vindk erg mooi! & je houding is wel verbeterd :D

vind wel beetje gek jij op ti amo :P