Nimroy @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Nimroy?

Mooi
10 (55%)
Suuuuper mooi
3 (16%)
Bwaah valt wel mee
5 (27%)

Totaal aantal stemmen: 18

MnPoepiie

Nimroy @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 07:54

Hey
Ik ben Hannelore, ik ben 16 jaar
Heb sinds januari mijn paard 2jaar
Toen we hem gingen halen, was hij heel slapjes en had hij totaal geen kracht...
Ook kon hij qua dressuur niet veel zoals contragalop en wijken enz...
Om de contragalop aan te leren heb ik wel anderhalf jaar moeten wachten, eer dat hij daar sterk genoeg voor was. En nu doet hij de contra perfect en het wijken natuurlijk ook.
Info:
Nimroy (eigenlijk noemt hij Talent)
°2000 Ruin
KWPN
1m83
Democraat x Zevenster
Dit jaar start ik L2 (België)
Karakter: Heel lief, een speelvogel af en toe, heel leergierig
Waar ben ik nu aan bezig?: De eenvoudige galopwissel, middendraf, appuyeren, keertwending om de achter- en voorhand...

Ik heb hier een filmpje:

Tis behoorlijk slechte kwaliteit!!!

(Ik heb het bewerkt met moviemaker en er is vanalles fout gelopen! Het filmpje duurt geen 8 min, maar 4min geloof ik!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Longeren
Afbeelding

Iemand tips voor eenvoudige galopwissel (overgang galop-stap)? Hij maakt nog steeds een kleine draf pas tussen overgang galop-stap

En liefst geen commentaar over dat ik die oefeningen nu al rij terwijl ik nog maar L2 rijd...
Het is niet de bedoeling om mij af te kraken, want het is tenslotte uw eigen mening. Ik hou van positieve kritiek, maar niet van negatieve dan toch niet over Nimroy! En als je dan toch negatieve kritiek hebt over het geheel, probeer dit dan als een tip mee te geven!!!!! Dank u
Hannelore

Vithou

Re: Nimroy @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:50

Ik vraag me af, waarom al wijken en contra en nog geen middendraf? Misschien ligt het aan mij maar ik vind middendraf meer bij de basis passen dan die andere 2..

Ook vind ik dat hij n de galop echt heel wat sprong mist. Probeer hem sowieso iets actiever te laten galoperen, en dan komt er meestal vanzelf meer sprong bij. Ander houj ehem ietsjes tegen maar geef wel been. :)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:37

Ik vind het wat lastig om te beoordelen. Ik heb het filmpje niet helemaal gekeken, omdat je heel vaak uit beeld bent. (Ik weet dat je daar niet zoveel aan kunt doen, maar het maakt het beoordelen erop niet makkelijker.) Ik moet wel zeggen dat je paardje er leuk uitziet!

Als ik jou was zou ik aan de basis oefeningen werken, voordat je allerlei galopswissels gaat rijden. In de galop zou je je paard wat actiever, meer na voren, kunnen laten galopperen. Het ziet er wat ingehouden uit. Wijken zal je paard al wel kunnen, aangezien je L2 start. Ik zou dan nu schouderbinnenwaarts erbij pakken, deze oefening zijn toch nog iets minder zwaar dan de galopswissel.

Op je houding kan ik met dit filmpje niet al te veel commentaar geven. Ik hoop wel dat je er iets aan hebt.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:24

@ minjon; ik vind ook dat het bij de basis hoort,maar als het paard er geen aanleg voor heeft oid. sommige paarden lopen keurige z proeven hoor en middendraf,ho maar.

Ik vind het er heel erg fijn uitzien! heel ontspannen en ongedwongen,fijn plaatje om naar te kijken,in galop mis ik wel wat actieviteit,daar mag hij en meer vanuit achter en wat voorwaartser :)

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 18:12

vilouma schreef:
@ minjon; ik vind ook dat het bij de basis hoort,maar als het paard er geen aanleg voor heeft oid. sommige paarden lopen keurige z proeven hoor en middendraf,ho maar.

Ik vind het er heel erg fijn uitzien! heel ontspannen en ongedwongen,fijn plaatje om naar te kijken,in galop mis ik wel wat actieviteit,daar mag hij en meer vanuit achter en wat voorwaartser :)

Aan de middendraf ben ik bezig! Deze komt alleen niet zo goed voor in het filmpje :) En de galop ben ik momenteel wat aan het verzamelen en dan terug vooruit... Zo schakel ik. Ik probeer momenteel ook wat rustiger te galoperen omdat dit ook makkelijker is in mijn proef, omdat hij zo groot is :)

Bedankt voor jullie reacties :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:01

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
De foto's en het filmpje zijn niet van voldoende kwaliteit in dit geval.