Pony loopt momenteel M2 en wordt ook op dat niveau getraint. Qua sterkte in de achterhand zit het allemaal goed, galop-stap oefeningen gaan bijvoorbeeld bijna moeiteloos. Nu hebben we eigenlijk altijd tegen het probleem aan gelopen dat hij prima en makkelijk achterwaarts gaat, maar hij tilt zijn benen niet op. Hij sleept eigenlijk over het zand ermee, een soort moonwalk a la Michael Jackson dus. Hij vond het vroeger ook altijd eng om achteruit te gaan. Nu is hij verder heel gevoelig op de hulpen, ik hoef m'n bekken maar iets naar voren te kantelen en m'n been enkele centimeters naar achter en hij gaat met lichte teugeldruk zo naar achteren.
Tijdens de les zijn we er een tijdje mee bezig geweest. Om het moment dat mijn instructrice er naast ging staan en bij elke pas naar achteren hard met d'r tong tikte als het ware, begon hij na verloop van tijd zijn voeten iets beter op te tillen. Nu is hij zozo gevoeliger als zij er naast komt staan. Helaas lukte het in de training niet als ikzelf tikte met mijn tong.
Nu ben ik erg benieuwd of er hier mensen zijn die een oplossing kunnen bieden voor deze manier van achterwaarts.
Alvast bedankt