Aangezien ik Spuni weer volop aan het trainen ben is het natuurlijk ook weer foto tijd.
M'n moeder is niet super goed in foto's maken. Maar goed genoeg toch!

Spuni en ik hebben een hele lange tijd in een rijdip gezeten. Nu begint dit eindelijk weer wat beter te worden. Helaas is het in de hand wel weer een drama geworden...
Spuni is een lang gelijnd paard een heeft moeite om de bovenlijn los te laten. Ik ben nu bezig om hem helemaal uit elkaar te rijden aangezien hij moest leren dat hij z'n hoofd kon laten zakken. Dit heeft hij onderhand door en ben ik dus bezig om hem van voren op te pakken. Dit is voor hem erg moeilijk aangezien hij bij de minst geringde beweging alweer in tölt gaat. Ik ben hem dus ook aan het leren om draf meer een hoofdgang te maken.
Tja over mezelf heb ik natuurlijk ook wat te klagen. Met name m'n handen. Ik heb ze te laag en ik ben te zacht in m'n handen. Ook zit ik afentoe te ver naar voren. Maar dit komt door m'n rug die constant pijn doet dus als dat nou toch eindelijk een keer over was kan ik teminste weer normaal zitten. Ook kijk ik constant naar beneden. Gelukkig heb ik nu een instructrice die hier heel erg oplet.
De jas vertekend m'n houding ook voor een deel. Ik zit niet onderuit gezakt...
Oja, wie zei ook alweer dat ijslanders geen ruime draf hebben?

Dit effect krijg je als je te veel teugel druk heb

Naar dit beeld wil ik toewerken.

Hier mag hij wat meer impuls

Lekker tölten:D Ik moet het wel blijven rijden anders kan hij de tölt kwijt raken.

Ik wil wel graag vertellen dat deze foto's het begin van het proces is. Vandaag liep hij al een heeeel stuk beter! Heerlijk dat hij nagevelijk loopt zonder gezaag maar gewoon met een stille hand.
Heb je les trouwens? Dressuurmatig? Dat is altijd beter dan tips van bokt overnemen.