Alleen zo snel als ik aandraaf, loopt ze 2 passen nog redelijk soms, maar daarna ben ik alles kwijt.
Hoofd de lucht in, en hangen op de teugels.
Heb al geprobeerd om d'r vooruit te blijven rijden, maar ze loopt sowieso al een beetje te snel en blijft ook gewoon hangen als ik d'r harder laat lopen.. Soms gaat het een stukje wat beter, maar dan gaat ze gewoon weer verder.
Ik krijg dus na verloop van tijd gewoon pijn in m'n armen. Tsja, ik zet dus ook mijn handen vast op zo'n moment, maar als ik ze ontspan crosst ze helemaal onder me vandaan, dat kan ik dan niet met m'n zit opvangen. Ook als ik d'r goed bezig houdt, dus heel veel voltes, slangevoltes, wijken (van de hoefslag af en naar de hoefslag toe), rechte lijnen over het midden, wenden, enz.. blijft ze die teugels net zo sterk vasthouden.
Ga ik weer terug naar de stap, dan heb ik d'r in een paar passen weer waar ze hoort.. Galop is helemaal erg, op links kan ik nog wel in het zadel blijven en een beetje de hoeken doorrijden (haar makkelijke kant) maar terugrijden is een ramp omdat er al zoveel druk op de teugels staat dat ik geen ophouding meer kan maken.. Op rechts trekt ze me gewoon het zadel uit en in de hoeken valt ze soms terug naar draf (in harde draf dan dus), in die hoeken gooit ze dan gewoon d'r kont naar binnen en kan ze dus niet zo makkelijk doorgalopperen, waardoor ze dan dus keihard gaat draven en op de lange zijdes maakt ze zoveel tempo als ze kan, zodat we de bochten maar net halen..
Heb al geprobeerd als ze gaat hangen gewoon de teugels helemaal los te gooien, maar ze loopt dan dus steeds sneller, struikelt niet over d'r eigen benen ofzo, heb geprobeerd ophoudingen te maken (niet zagend) maar daar reageert ze ook niet op, ben nu eigenlijk ten einde raad.
Voor er goedbedoelde reacties komen met "Neem les" (zou ook mijn eerste reactie zijn), mag helaas niet. Ik rijd haar alleen voor deze maand, dus dan vinden m'n ouders les geldverspilling
En m'n instructrice waar ik hiervoor les van had, heb ik al een tijd niet gezien op stal, dus kan d'r ook niets vragen..In de kleine bak loopt ze iets rustiger, die is dan 20×40, maar daar krijg ik haar niet in in d'r eentje, dan staat ze alleen maar stil, achteruit of op 2 benen. De grote bak (30×70 ofzo) rijd ik dus altijd, neem meestal niet de hele bak mee, maar ze heeft wel de kans om tempo te maken op de lange zijdes of opeens uit te breken in een volte en dan veel tempo te maken..
Whoops, het is weer een lang verhaal geworden, maar dan hoeft er niet zoveel gevraagd te worden
Misschien heeft iemand hier ervaring met zo'n soort paard en een tip om het in elk geval wat te verbeteren..
) er geen ander bit in gaan hangen, dan rijd ik haar volgens mij alleen maar meer verrot, ben niet zo'n goede ruiter