Leorah schreef:dank je voor de reactie. Zoals ik uitlegde.. heeft ze van voren alle vrijheid, ik hou haar nergens in tegen en krul haar ook niet op.. dit is haar eigen houding. ik rij alleen op mn been. maar daar vroeg ik verder eigenlijk ook niks over.
wat het zadel betreft.. ik zal eens kijken of ik hem morgen iets verder naar achter kan leggen en ik hoop dat het daar dan ook blijft liggen. Mijn paardje heeft aan moeders moeders zijde groninger bloed (sinaeda) en dit komt in haar bouw nogal terug. We hebben haar zelf gefokt, met haar moeder ben ik Z2 dressuur geweest (met een veelzijdigheidszadel omdat er geen dressuurzadel te vinden was voor deze bouw in die tijd). Deze staat ook nog bij ons van haar pensioen te genieten. Zij heeft dezelfde bouw als haar moeder helaas.
Dat is lastig zo'n bouw... ik weet er alles van, zucht.... Heb je er een anatomische-/banaansingel bij?
Ik ken dat 'opkrullen' wel hoor, dat is echt niet iets dat altijd op de hand terug te voeren is. Toch kun je ze, al duurt het lang, leren om de ontspanning te zoeken in het langmaken... toch wel belangrijk dat ze leert lengte in die hals te krijgen.