Gino 4 Jarige Grote Ruin @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Gino 4 Jarige Grote Ruin @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 14:16

Alowa :D

Nou toch maar eindelijk wat filmpjes gemaakt.

Dit is Gino.. een 4 jarige KWPN ruin van ongeveer 1,80. Een vriendin van mij heeft hem vorige jaar Mei gekocht toen werd hij net 4 en was nog niet onder het zadel.l Maar gezien zij niet zo veel ervaring had met jonge paarden, hadden we besloten dat ik haar ging helpen.! Naar veel oefenen en longeren met de passoa heeft hij zijn spiertjes al goed ontwikkeld.

Ik rij (of longeer) 2/3 keer in de week en zij 3 keer in de week. En 1 dagje lekker rust.

Het is de bedoeling dat we dit jaar officiele willen starten ;) Alleen nog even trailer oefenen!!

De punten die ik zelf kan verbeteren vind ik
* mijn benen stiller, maar als die ontspant, is ie lui op het been :P
* en zijn neusje mag er meer uit, maar dat gaat al steeds beter ;)

We waren al een tijdje aan het rijden, dus reed hem nu iets minder diep.. Meer die achterhand erbij ;)
Gino in Draf :D

Lichtrijden

Doorzitten

En nog stukje galop

Commentaar welkom maar wel normaal he ;)
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 02-04-10 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

deCent

Re: Gino 4 Jarige Grote Ruin @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:25

Ziet er wel lekker relaxed uit. Mooie ruime draf heeft ie!
Ik heb eigenlijk weinig commentaar. Je beenligging inderdaad een beetje in de gaten houden, verder kan ik geen gekke dingen ontdekken.
Leuk!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:31

Ik vind hem wel netjes lopen, en idd zoals je al zei mag z'n neusje er wat meer uit. Maar rijd je in het begin dieper of lager?

Je houding vind ik ook goed, in de draf na de galop viel het me wel op dat je constant leek aan te drijven.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 14:39

R0oszs schreef:
Ik vind hem wel netjes lopen, en idd zoals je al zei mag z'n neusje er wat meer uit. Maar rijd je in het begin dieper of lager?

Je houding vind ik ook goed, in de draf na de galop viel het me wel op dat je constant leek aan te drijven.

Idd lager, en het neusje er proberen uit te rijden.

Ja klopt idd, komt omdat de eigenaar voorheen na de galop altijd direct gaat stappen :P dus dan meent hij dat die klaar is.

Maar we zijn veel overgangen aan het rijden voor het actief maken

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:58

Ziet er goed uit!

Valt me alleen op dat je vooral op de volte rijd?
Weinig afwisseling vind ik het. Af en toe een keer rechtdoor of een gebroken lijntje of slangenvolte meepakken.

Verder ziet het er heel fijn uit :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:12

Ik vindt ook dat je erg veel beenhulpen geeft (zoals je zelf aan aangaf), daardoor stompt hij natuurlijk ook af. Ik zou je aanraden om veel minder maar wel duidelijkere hulpen te geven. Leer hem maar dat je hem 1 x verteld wat hij moet doen en als hij dan niet luisterd dat je wat uhh minder subtiel zal zijn. Levert je op de lange duur veel op.

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:23

Je moet doen wat je wil, het is jullie paard maar mijn mening is dat je hem te vaak in de week rijd (of longeert) voor een paard van 4 jaar. Maximaal 4 dagen in de week zou het beste zijn, juist omdat hij zo groot is. Zeker zulke grote paarden hebben op die leeftijd nog geen stevig skelet en kun je beter nog niet zo vaak belasten.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:04

Ik ga mee met mijn voorganger, 6 dagen in de week is voor zo'n jong en dan ook nog zo'n groot paard wel erg veel..

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:10

hoi, leuk dier hoor, toont mooi in de bespiering.

je beugels mogen wel 2 gaatjes langer. en probeer stiller te zitten ik vind hem netjes lopen alleen het geheel (voornamelijk jou) ziet er wat onrustig uit.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 21:02

d_amersfoort schreef:
Je moet doen wat je wil, het is jullie paard maar mijn mening is dat je hem te vaak in de week rijd (of longeert) voor een paard van 4 jaar. Maximaal 4 dagen in de week zou het beste zijn, juist omdat hij zo groot is. Zeker zulke grote paarden hebben op die leeftijd nog geen stevig skelet en kun je beter nog niet zo vaak belasten.

idd iedereen zijn eigen keus... Hij word gemiddeld 5 keer per week gereden en ook wel eens 6 dagen en daar doet hij het prima op.! Ook 1 keer in de 3 maanden krijgt hij 1,5 week rust... Ook van mijn instructeur doet hij het prima er op... Maar goed ieder zijn keuze...

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:03

Ja natuurlijk doet hij het er prima op, hij is jong en loopt echt wel voor je. Maar hoogstwaarschijnlijk heb je op deze manier wel minder lang plezier van hem.
Dat heeft alles te maken met zijn groeischijven:

Afbeelding

Die sluiten ieder na een bepaalde periode. Dit plaatje is trouwens niet relevant voor jouw paard van ongeveer 1.80. Je kunt er namelijk nog ongeveer 2 jaar bij optellen vanwege zijn grootte.

Kortom als je hem nu al zo veel belast terwijl veel groeischijven nog niet dicht zijn (want dat is nu eenmaal zo) heb je een grote kans dat hij op latere leeftijd sneller slijtage etc. krijgt en heb je dus minder lang plezier van hem.

Ieder zijn eigen keuze inderdaad maar weet wel wat je kiest.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:22

Ziet er leuk uit, probeer wel echt stiller te zitten want vooral het doorzitten ben je erg aan het wiebelen.
Je begint dan ook wat in stoelzit te zitten, maar verder heb je hem lekker aan het lopen.
Denk erom dat je niet te lang in 1 tempo gaat rijden, tempowisselingen is ook wel goed voor die grote beesten.

kirstindans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:26

ik vind het er wel mooi uit zien hoor
en ik vind dat het paard goed loopt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:09

Als ie vorig jaar ook al vier was, is ie nu toch vijf?? Of heeft ze m als driejarige gekocht?

Vind m fijn lopen maar net wat eerder gezegd wordt, kijk alsjeblieft uit met zo'n groot paard snel te veel aan het werk zetten. Dit valt nog wel mee voor wat betreft moeilijkheid, maar 6 x in de week vind ik best veel hoor.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:11

Ik ben het eens met bovenstaande, ik vind het te veel werk voor zo een jong dier. Hij is bij lange na nog niet volgroeid en hij gaat er later problemen mee krijgen, dat zou erg zonde zijn van zo een mooi paard met deze heerlijke gangen!

Wat bereft het rijden; ik zou de handen meer naar voren en wat hoger houden, ik heb het gevoel dat je hem nu erg opgesloten houdt.
Wel een erg mooi paard hoor, zeker iets om zuinig op te zijn!