Hoe kan ik het rijden het beste weer opbouwen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLiezel

Hoe kan ik het rijden het beste weer opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 17:31

Hallo! :)

Ik heb nu in totaal 6 weken niet kunnen rijden omdat mijn fjord problemen aan der hoeven had!

Nu we eindelijk weer aan de slag kunnen vraag ik mij af hoe ik dit weer het beste opbouwen kan met het rijden? Want al der spieren conditie etc is nu allemaal weg natuurlijk..

Dus ik was benieuwd of jullie misschien wat tips hebben zodat ik het het beste goed en rustig opbouwen kan! :) We rijden verder geen wedstrijden ofzo, dus er zit totaal geen haast achter! ;)

Groetjes Lisa.

Sientje

Re: Hoe kan ik het rijden het beste weer opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:32

Qua conditie kun je het beste met veel stap-intervallen werken. Dus rondje draf, rondje stap, twee rondjes draf, rondje stap, drie rondjes... etc. :) Zo heb ik het tenminste van mijn DA geleerd, en het werkt goed.

xLiezel

Re: Hoe kan ik het rijden het beste weer opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 10:58

Oke, hier zat ik zelf inderdaad ook al aan te denken.. :j Gewoon lekker veel stappen en af en toe een beetje draven en dat opbouwen.. :j

Zijn er nog meer leuke tips wat ik kan toepassen? :D

geheim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:31

Wat ik zou doen is eerst een paar keer longeren zodat hij weer los wordt, daarna rustig beginnen met rijden (vooral lang en laag) en veel overgangen rijden :P De rest komt dan vanzelf wel weer ;)

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:46

Sientje schreef:
Qua conditie kun je het beste met veel stap-intervallen werken. Dus rondje draf, rondje stap, twee rondjes draf, rondje stap, drie rondjes... etc. :) Zo heb ik het tenminste van mijn DA geleerd, en het werkt goed.

dit vind ik een goede oplossing (A)
en in het begin veel laten stappen!

X,