Gister 31-3 heb ik foto's laten maken van mij en mijn friese ruin Sietze.
Het een erg onstuimige dag, maar Sietze is gelukkig erg braaf.
Helaas zitten er geen gallop foto's bij:
Even een korte geschiedenis over ons twee:
Ik (petra):
Rijdt sinds kort dressuurmatig, heb vroeger wel les gehad op manege's maar sinds dat ik zelf een eigen paard heb
kom ik erachter hoe slecht deze lessen eigenlijk waren.
Ik moet veel dingen aan mijn zit en houding verbeteren. Heb op de maneges altijd geleerd om grof te sturen en hard been te geven.
Nu weet ik gelukkig wel anders maar het heeft zijn tijd nodig.
Sietze:
Friese ruin van 6,5 jaar ongeveer 1.65m, Sietze is bij zijn vroige baas beleerd of iedergeval ze hebben een poging gedaan tot
hij gooide de ruiter eraf en werd daarom verkocht. Toen ik hem kocht kende hij niet veel manier, hij beet, kon niet aan een halster touw lopen, benen uitkrabben etc. Dit hebben we allemaal opgelost. Waarom Sietze toen die tijd geen ruiter accepteerd was omdat hij een zadel had die niet paste
hij dus gewoon pijn. (het zadel is verkocht aan iemand met een shetlander kun je nagaan).Nadat ik voor Sietze een nieuw zadel had kon ik zonder enkel probleem op hem rijden heeft nooit een bok gegeven
Hij is dus pas met 4,5 jaar beleerd. De dingen die Sietze onder het zadel heeft geleerd heeft hij dan ook van mij geleerd en dus ook veel foute dingen.
Die we nu aan het corrigeren/verbeteren zijn.
We hebben inmiddeld 1 winstpunt in de dressuurklasse B
Onze verbeterpunten:
- Hakken naar beneden met rijden
- Rechtop zitten
- Polsen niet vastzetten
- Sietze loopt op het moment wat te diep, hij moet zijn neus er meer uitdrukken, hier zijn we mee bezig
maar hij vindt het erg moeilijk (tips van harte welkom)
- Sietze vindt het moeilijk om zijn hals te strekken in de draf hij doet het wel maar lang nog niet op kniehoogte
Ps. Kritiek (opbouwend) liefst met tips van harte welkom, dit is de eerste keer dat ik een topic plaats
dus hoop dat hij wat duidelijk is.
Zal over een paar weken weer foto's maken, als ik nog kan rijden ben op dit moment bijna 5 maanden zwanger vandaar
Hier de foto's zijn niet echt op volgorde:
[img][http://www.mijnalbum.nl/Foto-JJLSXTLA.jpg/img]

) Verder zit jij er nog netjes op zo met je zwangerschap! Succes ermee

Foto's zijn mooi geworden