Mijn paard is kijkerig schrikt en gaat keihard ervandoor!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sabinaM

Mijn paard is kijkerig schrikt en gaat keihard ervandoor!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 15:42

Mijn paard is heel kijkerig en schrikt overal van en gaat er dan als een speer ervandoor.( gaat wel 3 tot 5 x per keer ervandoor als ik eropzit) Nu kan ik het gelukkig uitzitten elke keer, maar echt ontspanning is zo moeilijk zowel voor haar als voor mij?
Nu heb ik iets gelezen dat het komt door vertrouwen!!!!
Wie heeft voor mij tips of advies of iets te lezen hoe ik lekker ontspannen door de hele bak door kan komen?
Alvast bedankt *D
Laatst bijgewerkt door sabinaM op 01-04-10 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:48

Tip: eraf! met een bandlek kan je ook niet rijden... :+ Neem je paard aan de hand en ga wandelen. Laat zie dat je een goede leider bent. Succes!

aurae_

Re: Mijn paard is kijkerig schrikt en gaat keihard ervandoor!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:53

Als je rijdt kijk je dan voor je uit? Als je ongeveer weet waar je paard van gaat schrikken dan kun je van te voren kijken en zo weten waar je paard van gaat schrikken.... Het grote is dat je zelf rustig en beheerst moet zijn en dan volgt je paard vanzelf.

Kahlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:54

Idd, met je paard gaan lopen kan helpen.
En als dat goed gaat misschien aan de longeerlijn oefenen?
Dan weet jij zeker dat je paard er niet 'echt' vandoor kan gaan, en misschien dat je dan zelf wat meer kan ontspannen? En je paard kan dan de zekerheid hebben van een soort van extra 'controle' (de longeerlijn)? :)

Succes!

sabinaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 18:58

Hallo Mensen
Ik ga idd eerst proberen om voor haar een goede leider te zijn en dat ze me vetrouwd. Dan maar eerst goed grondwerk doen, dan komt het rijden vanzelf weer.
Bedankt alvast voor jullie reacties

Anneee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:06

Zoals er al meerdere hebben gezegd, aan de hand vertrouwen op bouwen. En zelf ontspannen, je paard voelt dit en krijgt dan door dat er niks is om voor te schrikken.
Succes ermee!

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:07

sabinaM schreef:
Ik ga idd eerst proberen om voor haar een goede leider te zijn en dat ze me vetrouwd.

+:)+ Idd, je komt vanzelf wel weer bij rijden terecht en de tijd die je nu steekt in het grondwerk win je 5-voudig terug wanneer je weer gaat rijden. Nog een tip: Zzennnnn... Probeer je innerlijke rust te bewaren en geniet ervan... Hou het leuk voor beide.

James_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:08

Ben het met de gene boven mij eens

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:09

Probeer inderdaad eerst een beetje meer vanaf de grond met je paard te werken! Als je jezelf dan rustig houdt wanneer je paard heel kijkerig, oplettend, schrikkerig etc. is en er niet te veel aandacht aan schenkt, dan krijgt je paard vast door dat er niks engs is, aangezien jij ook niet gespannen bent. Succes!