Meer regelmaat en ontspanning brengen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Meer regelmaat en ontspanning brengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 12:39

Haai iedereen!

Mijn verzorgpony (merrie, draver, 7 jaar) is behoorlijk onregelmatig met lopen in de draf. Niet als in dat ze kreupel is, maar het lijkt gewoon net alsof ze iedere keer haar voeten op een andere manier en plaats neerzet.
Als ik haar longeer valt dit het meest op! Ze lijkt dan een beetje gespannen in haar rug en hals.
Als ik erop zit probeer ik haar altijd te laten ontspannen in haar rug en hals en dit lukt ook goed! Ze loopt dan ook een stuk regelmatiger!

Nu vraag ik mij af of er misschien een manier van longeren ofzoiets is waardoor ik haar beter kan laten ontspannen in haar rug, ook zonder dat ik erop zit.

Hieronder een foto van hoe ze erbij loopt als ze nog niet ontspannen is en een als ze wel ontspannen is!
AfbeeldingAfbeelding

Wat is mijn houding trouwens belabberd op de 1e foto (MIJN HAKKEN!!!) |(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:06

Ja met longeren kun je een hele hoop verbeteren,je zou het eens kunnen proberen met een pessoateugel..deze stimuleert het paard om van achter naar voor te lopen en de hals te laten vallen.

Echter moet je oppassen dat je haar niet gaat dwingen,op de eerste foto zit je namelijk met een strakke hand en je been opgetrokken.Het dier heeft de onderhals aangespannen en zet dus ook de rug vast waardoor ze onregelmatig gaat lopen.

Een tijdje longeren kan wonderen doen { goed dat je daar aan denkt},en daarna zitles nemen zodat je zelf netjes en ontspannen leert zitten.En je paard gaat uitnodigen om netjes en ontspannen te lopen inplaats van het af te dwingen.

Nietj

Re: Meer regelmaat en ontspanning brengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:16

Veel overgangen en stelling vragen aan de longe. Stelling kan je vragen door met een dubbele longe te longeren.