Veyanetta Roses na een lange winter weer aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irisssssje

Veyanetta Roses na een lange winter weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:54

Hoi,

Na een heel lange winter, waarin we veel buitenritjes gemaakt hebben hier bij het nieuwe huis en de bak 90% van de tijd bevroren was, is de training eigenlijk een beetje vergeten...

Opzich zonde, want onze laatste wedstrijd, op 2 november, leverde ons 4 winstpunten in het M2 op.
Nu ben ik sinds een paar weekjes weer lekker in de bak aan het rijden, maar het staat op een laag pitje. 11 april heb ik weer wedstrijd dus vanaf morgen ga ik weer hard aan de slag. We gaan dan Z1 starten.

Nog wat achtergrond informatie over Vaya:
Ze is een bijna 8 jarige merrie van Karandasj X Amulet. Ik heb haar nu bijna 3 jaar in mijn bezit en de eerste klassen zijn we doorgevlogen. In het M2 iets minder geknalt, maar wel bijna altijd winst gereden.

Ze is een heel werkwillige pony maar wel met karakter. Onder het zadel doet ze alles voor je en denkt ze vaak al vooruit, wat ook wel is wat storingen oplevert. Maar op stal wilt ze nog wel is zuur doen. We proberen haar zoveel mogenlijk op het weiland te houden.

De foto's zijn van afgelopen zaterdag. Ze liep wel redelijk, maar het is allemaal nog te braafjes. Voor het Z1 moeten we meer gaan knallen. Meer swung en meer opgericht. Maar dit komt ook wel naarmate we meer gaan trainen :) en ze is nou eenmaal niet heel spectaculair om te zien ;)

Ik probeer 11 april ook iemand mee te sleuren op wedstrijd die foto's/filmpjes wilt maken, en dan zal ik ze weer plaatsen!

Groetjes Iris
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

knippen

Re: Veyanetta Roses na een lange winter weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:17

ziet er goed uit alleen ik vind dat ze wat stijfjes loopt probeer wat meer los te rijden. ga je ook op les met haar? verder probeer niet te veel naar binnen te gaan hangen en het paard haar hoofd niet te veel te dragen verder ziet het er super uit ga zo door meid!! julli komen er wel

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:41

Waar heb je de 11e wedstrijd iris?? Ze ziet er mooi uit, denk er alleen aan dat je wat rechterop blijft zitten. Nu komt de zomer eraan, en kun je weer lekker flink trainen!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 13:57

knippen schreef:
ziet er goed uit alleen ik vind dat ze wat stijfjes loopt probeer wat meer los te rijden. ga je ook op les met haar? verder probeer niet te veel naar binnen te gaan hangen en het paard haar hoofd niet te veel te dragen verder ziet het er super uit ga zo door meid!! julli komen er wel

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad al in eerdere topics gehoort dat het eruit ziet alsof ze wat stijfjes loopt. Ik heb juist zelf het gevoel dat ze heel erg los door haar lichaam is. Mijn eigen houding kan inderdaad een stuk beter. Ik ga snel naar binnen hangen vooral op links.
Ik ging, voor onze winterstop, elke week met haar op les. Vanaf mijn wedstrijd gaan we weer elke week lessen. Mijn moeder is ook gediplomeert instructrice, dus ik doe niets zonder begeleiding :)

Tulandro schreef:
Waar heb je de 11e wedstrijd iris?? Ze ziet er mooi uit, denk er alleen aan dat je wat rechterop blijft zitten. Nu komt de zomer eraan, en kun je weer lekker flink trainen!

Dankje Marjolein! :D Ik heb wedstrijd op Werkendam, bij Ashley Brons. Ik ga zeker flink trainen, maar de laatste dagen zit het weer ook niet echt mee... bij jou nog alles goed? Nog gezellig op stal? :)

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:57

Wow! En wat een mooie pony ook...

Ik heb het idee dat je af en toe een beetje te ver naar achteren zit met je bovenlichaam, heb je dat zelf ook? Vooral op foto 1, 5 en 7.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 16:04

ChristinaGW schreef:
Wow! En wat een mooie pony ook...

Ik heb het idee dat je af en toe een beetje te ver naar achteren zit met je bovenlichaam, heb je dat zelf ook? Vooral op foto 1, 5 en 7.

Op de foto's is dit wel heel duidelijk te zien ja.. heb het nog nooit gemerkt eigenlijk. Zal er is op letten!! :)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:32

Offtopic: Ik wist niet dat jij op bokt zat :)

Op mij komt ze inderdaad ook wat stijf over, maar dat komt misschien door de momenten waarop de foto's gemaakt zijn.
Ben benieuwd naar meerdere foto's. Leuk paard heb je :)

Orpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:01

Leuk paard!
Zo stijf vind ik het er niet uitzien hoor ;)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 17:39

liiza schreef:
Offtopic: Ik wist niet dat jij op bokt zat :)

Op mij komt ze inderdaad ook wat stijf over, maar dat komt misschien door de momenten waarop de foto's gemaakt zijn.
Ben benieuwd naar meerdere foto's. Leuk paard heb je :)

Haha nee ik heb jou inderdaad ook nog nooit gezien. Kunnen jullie misschien zeggen waaraan je denkt te zien dat ze wat stijf is? Want ze is juist zo los door haar hele lichaam. Door mijn oude instructeur werd ze ook vaak vergeleken met een elastiekje, omdat ze zo makkelijk buigt....
Dankje! :) maar het is wel een pony :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:49

mooi hoor iris.. :D

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 17:10

Dankjewel Irm! :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:40

ohh irisiee. wat heb je toch een lekker dier :))
ik vind het het super uitzien!
gezien het een HAW topic is moet ik toch even iets
rijtechnisch zeggen hé ;P

nou, soms leun je een beetje achterover,
verder vind ik het er super netjes uitzien! :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:43

Hee iris :D
ziet er super uit :)) ik vind dat je wel wat te veel naar achteren leunt soms en je mag je handen wel wat meer dragen :).

veel succes :).

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 18:25

leeneliefje schreef:
ohh irisiee. wat heb je toch een lekker dier :))
ik vind het het super uitzien!
gezien het een HAW topic is moet ik toch even iets
rijtechnisch zeggen hé ;P

nou, soms leun je een beetje achterover,
verder vind ik het er super netjes uitzien! :)

Dankjeeee :+: idd het achterover leunen, ik ga er op letten ;)

_Dieuwke schreef:
Hee iris :D
ziet er super uit :)) ik vind dat je wel wat te veel naar achteren leunt soms en je mag je handen wel wat meer dragen :).

veel succes :).

Dankje! Op sommige foto's vind ik idd ook dat mijn handen iets hoger zouden mogen, maar op sommige foto's vind ik ze ook netjes :)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:08

Ik denk dat t op de foto's lijkt dat ze stijf loopt, maar het in het echt wel meevalt. Wel zou ik haar met wat meer lengte in de hals rijden.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 10:16

Pivanti schreef:
Ik denk dat t op de foto's lijkt dat ze stijf loopt, maar het in het echt wel meevalt. Wel zou ik haar met wat meer lengte in de hals rijden.

Hoezo?

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:54

irritant he dat je zelf mee gaat hengen naar links?(nou meid, je bent niet de enige haha) ziet er goed uit na de winter succes de 11e

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 21:17

femkeVB schreef:
Heey je rijd wel netjes maar je moet er op letten dat je je handen niet te ver naar beneden houdt.

Groetjes Femke.

Bedankt voor je reactie. Meestal houd ik mijn handen tijdens het losrijden wat lager. Zodra ze lekker loopt zijn ze wat meer op hun plek :) maar ik zal er extra op letten!

bambi007 schreef:
irritant he dat je zelf mee gaat hengen naar links?(nou meid, je bent niet de enige haha) ziet er goed uit na de winter succes de 11e

Haha ja zeker irritant! Ook als ik op rechts rijd hang ik altijd een klein beetje naar buiten. Vooral als ik iets moeilijk vind of iets niet helemaal lukt, zoals met de keertwendingen. Heel irritant, maar ik probeer mezelf altijd zo snel mogelijk te corrigeren en dan irriteer ik me echt aan mezelf, denk ik 'jee, zit nou eens recht!!!!!' En bedankt... aankomende zondag al, ben nu al super zenuwachtig haha :D

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 16:54

Heeft iemand nog goede tips? :)