Blacky @ work, verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DELVO_

Blacky @ work, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 20:04

Op mijn vorige topic had ik veel nuttige commentaren gehad en ben ermee aan de slag gegaan.
Even info

Blacky
Fell pony
13 jaar
1.40m

Wij hebben geen niveau, probeer te streven naar ontspanning bij hem en een goede houding voor mezelf
Eigen werkpuntjes :

Geen te strenge binnenhand
kapstokvoetjes
niet de hele tijd 'porren'
voor me kijken
handen boven mijn zadel
niet naar voor vallen
ellebogen

Extra ; hij valt erg op de voorhand (werd me gezegt in vorig topic) , is dit al wat verbeterd?
...

Ik weet ,er is nog veel werk aan, blacky is ook niet zo'n makkelijke pony om mee te werken, ik rijd hem 1x/week (en 1x per week komen zijn eigenaresjes, 10 & 8jaar wat 'rijden') , waardoor we altijd een beetje van 0 moeten herbeginnen... :(:)

Geen foto's van instappen/uitstappen, anders werden het er teveel. Ik geef ook zelf geen commentaar, dat laat ik aan jullie *D
Zijn ook enkel draf/stap foto's ,de galop gaat nog helemaal niet goed.

Als iemand tips heeft voor zijn hoofdschudden? (heb deze foto's er niet bijgepost) maar het zit zo ; hij gooit steeds zijn hoofd in de lucht, waardoor we eigenlijk altijd een strijd moeten voeren.. Het ligt niet aan zijn tanden of rug, hij doet dit soms als je hem bv verzet (maar vooral als je rijdt, bij springen doet hij het amper, bij dressuur constand) . Zou een ander bit helpen? (ik dacht aan dubbelgebroken, hij loopt nu op een enkelgebroken bustrens)

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding

Dit is van tijdje geleden
Afbeelding

Tips zijn gewenst! Hou het aub vriendelijk ... Bedankt!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:30

Hoihoi,

allereerst leuke pony.
verder mag je je beugels wel een aantal gaten langer doen, je onderbeen moet je wat meer naar achter leggen ( dit zal makkelijker gaan met langere beugels )
Verder moet je je handen boven de schoft dragen, dus niet naar je toe trekken/naar beneden drukken.

verder zie je een beetje verbetering in de hals, hij loopt niet meer zo opgekropt, maar er mag wel meer ronding in de hals.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes :)

Mir_horses

Re: Blacky @ work, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:56

Mij valt duidelijk op dat je zadel niet stabiel ligt. Op de tweede foto zie je dat de achterkant van je zadel echt een heel stuk van zijn rug af komt. Hij veert gewoon mee met jou rijden (denk ik). Daar zou het hoofdschudden wel vandaan kunnen komen,

Ik lees dat het jou pony niet is, maar misschien wel een punt om onder de aandacht bij de eigenaar te brengen.
Verder vind ik wel dat hij echt ruimer is gaan lopen! Ga zo door hoor.

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:06

Wanneer gooit hij zijn hoofd op? Zou het kunnen zijn dat hij veel spanning in zijn hals heeft? Doet hij het ook tijdens hals strekken? Ik denk niet dat een ander bit de oplossing is, maar meer op de ontspanning rijden en hem bezig houden, als hij bezig is en op jou let heeft hij geen tijd om te klieren...

Verder kun je proberen je beugels een gaatje langer te maken en je bovenlichaam iets naar voren te kantelen. Dan komt je eigen zwaartepunt iets meer naar voren (ligt nu iets te ver naar achteren mijn inziens) en boven het zwaartepunt van het paard.

DELVO_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 18:51

ChristinaGW schreef:
Wanneer gooit hij zijn hoofd op? Zou het kunnen zijn dat hij veel spanning in zijn hals heeft? Doet hij het ook tijdens hals strekken? Ik denk niet dat een ander bit de oplossing is, maar meer op de ontspanning rijden en hem bezig houden, als hij bezig is en op jou let heeft hij geen tijd om te klieren...

Verder kun je proberen je beugels een gaatje langer te maken en je bovenlichaam iets naar voren te kantelen. Dan komt je eigen zwaartepunt iets meer naar voren (ligt nu iets te ver naar achteren mijn inziens) en boven het zwaartepunt van het paard.

Ja hij gooit zijn hoofd altijd naar voren, zowel wanneer er spanning is als wanneer niet..
En idd ik vind het zadel ook niet alles, maar heb er niets over te zeggen.. zal proberen wat meer naar voor te kantelen! bedankt voor je tips

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:12

Ik zou je zadel wat meer naar achter leggen en misschien net iets beter de singel aantrekken. Martingaal zou wel eens kunnen helpen tegen dat hoofdschudden!
Succes!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:57

Het ziet er over het algemeen netjes uit hoor.
Maar probeer wel je handen netjes te dragen, knik in je ellebogen en netjes rechtop blijven zitten.
Veel succes!

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:48

DELVO_ schreef:
ChristinaGW schreef:

Ja hij gooit zijn hoofd altijd naar voren, zowel wanneer er spanning is als wanneer niet..
En idd ik vind het zadel ook niet alles, maar heb er niets over te zeggen.. zal proberen wat meer naar voor te kantelen! bedankt voor je tips

Hmm ik ben ook geen expert helaas. De meeste paarden die ik dat heb zien doen deden het vooral als er moeilijkere dingen werden gevraagd en dan doe ik meestal veel hals strekken tussendoor en op zoek gaan naar ontspanning en dan werd het meestal minder. Heb je een instructeur? Misschien kan die je helpen.

DELVO_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 17:32

bedankt iedereen ;) *nog tips mogen altijd hé*

Normaal rijdt ik met martingal, maar probeer daarvan af te stappen (wil zoweinig mogelijk hulpmiddelen) . En heb ook al gemerkt dat hij idd heel lastig doet als iets in de buurt van zijn schoft komt, maar als ik het zadel dan meer naar achter leg lijkt het steeds tever te liggen?

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:35

DELVO_ schreef:
bedankt iedereen ;) *nog tips mogen altijd hé*

Normaal rijdt ik met martingal, maar probeer daarvan af te stappen (wil zoweinig mogelijk hulpmiddelen) . En heb ook al gemerkt dat hij idd heel lastig doet als iets in de buurt van zijn schoft komt, maar als ik het zadel dan meer naar achter leg lijkt het steeds tever te liggen?

Nu ligt het echt wel te ver naar voren hoor... Zou goed kunnen dat het daardoor zo klikt.
En ja, een martingaal is een hulpmiddel, maar je geeft zelf aan dat je die hulp nu nog wel nodig hebt. Dus zou hem toch nog even gebruiken als je pony daardoor makkelijker loopt.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:35

Ik heb het gevoel dat jij heel erg in de bochten mee valt? Klopt dit? En idd je beugels wat langer, dan heb je ook minder problemen je houding. Verder doen jullie het goed joh!

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:04

ik ken ook een pony die met zijn hoofd doet gooien maar die heeft een allergie of hooikoorts wat het nou precies was van die twee dingen zou ik nog even na moeten vragen
verder leuke pony:o

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:10

Idd zoalsd al gezegt wordt, je beugels wat langer. dat geeft een netter plaatje.
Wat je zegt over op de voorhand vallen, zie ik idd op sommige foto's maar niet bij allemaal, dus denk dat dat vooruit is gegaan.

begrijp ik het goed uit je verhaal dat het paard maar 2x pw gereden wodt? (1x jou en 1x eigenaar?)

DELVO_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 17:31

kimmie88 schreef:
Idd zoalsd al gezegt wordt, je beugels wat langer. dat geeft een netter plaatje.
Wat je zegt over op de voorhand vallen, zie ik idd op sommige foto's maar niet bij allemaal, dus denk dat dat vooruit is gegaan.

begrijp ik het goed uit je verhaal dat het paard maar 2x pw gereden wodt? (1x jou en 1x eigenaar?)

Idd, ik probeer soms wel meer te gaan maar heb ook druk met school ..