Tinker met natte voetjes en bitloos aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Tinker met natte voetjes en bitloos aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:02

Vandaag heb ik eindelijk mijn zusje mee weten te krijgen naar mijn beste vriendinnetje, Tinkermerrie Lady.
Zuslief en ik hadden al bijna twee jaar niet meer samen buiten gereden dus dat werd wel weer eens tijd. De eigenaar van Lady was zo lief een van zijn andere paarden een middagje uit te lenen, dus wat is er dan mooier dan samen de heide op! Gelijk een goede mogelijkheid voor mij om eens wat plaatjes te laten schieten! Helaas wouden actiefoto's niet lukken (niet zo gek als je vanaf een X arabiertje gefotografeerd wordt :') ), dus na die tijd ben ik nog even een kwartiertje met stalhalster en zonder zadel met Lady de bak in geweest, voornamelijk uitstappen, maar een paar drafjes en een galopje wouden voor de foto ook nog wel lukken.

Dat ik zonder cap rij is mijn eigen verantwoordlijkheid. Meestal heb ik hem wel op, maar nu even niet, omdat mijn zusje hem harder nodig had, ik graag foto's wou waarop mijn hoofd ook zichtbaar was, en ik Lady echt 200% vertrouw!

Lady is een 13-jarige Ierse Tinkermerrie. Ik rij haar sinds oktober 2007, bijna alleen maar buiten. Ik heb haar vorige week een keer sinds lange tijd in de bak gereden, en dat ging ontzettend goed! Daardoor ben ik er wel achter dat ik vooral door moet gaan met de buitenritten, ik kan daar leren en van haar vragen zoals ik dat wil en heb niet te maken met een paardje dat niet actief en niet gemotiveerd is. Lady leert heel snel en wil ook graag leren, zolang het maar een moeten is. Plezier gaat voor alles, en dat geld voor mij net zo! Zelf werk ik vooral aan het totaalplaatje van mijn zit, vooral mijn benen/tenen waren voorheen een groot probleem, al ben ik met de plaatjes van vandaag daar wel zeer tevreden over! Oefening en oplettendheid baren kunst. Niveau hebben Lady en ik niet echt, Lady heeft een aantal winstpunten gehad in de B-Dressuur met een vorige amazone, maar ik heb met Lady geen enkele wedstrijdambitie dus voor ons is het nu voornamelijk lang leve de lol.

Ik plaats dit topic toch bij HAW omdat ik enigzins verslaafd ben aan mezelf verbeteren, en vooral blijven leren en uitproberen. Het kan nooit kwaad als je verbeterpuntjes en tips krijgt van anderen. En leren/verbeteren en lol hebben gaan goed samen, het geeft zelfs vaker een mooier effect dan een van beide!

1. Zolang paardlief niet in de bak is kan ze prima ontspannen lopen...
Afbeelding

2. Hier draait het natuulijk om, natte voeten! En dan het liefste in volle galop er doorheen!
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. En weer terug naar huis, ondanks dat dit een aandrijfmomentje ben ik erg blij met dit beeld, mijn zit is wel eens anders geweest.
Afbeelding

5. En dan nog even de bak in, op de achtergrond dochter Kyra :+:
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. En even een galopje!
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Achterhand gebruik wordt steeds beter!
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Mijn maatje, mijn beste vriendin, mijn alles! :+:
Afbeelding

En tjaa, volgende keer zal ik het hek toch maar dicht doen: http://i556.photobucket.com/albums/ss1/ ... 110357.jpg

Met dank aan mijn zusje, de fotografe van vandaag! http://i556.photobucket.com/albums/ss1/ ... 110267.jpg
Laatst bijgewerkt door Caily op 31-03-10 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:06

Ik denk dat dit beter bij Rij-ITP hoort? :) Anders moet je even je OP aanpassen met je huidige niveau en verbeterpuntjes enzo! :)

Ziet eruit als een geslaagde dag! :D Ook het bitloze rijden ziet er lekker ontspannen uit.
Als ik dan toch rijtechnisch commentaar moet geven;
Probeer je handen wat meer te dragen. :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:09

Ojaa, vergeten :P
Ik had hem eerst bij Rij ITP gemaakt maar toch maar hier geplaatst, ik ben een beetje verslaafd aan mezelf verbeteren,
en meer ogen zien meer he ;)
Bedankt, ik zal erop letten!

* Gaat nu opening aanpassen! *

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:11

Ziet er heel leuk uit zeg! Lady knapt zo te zien er op nu ze zo lekker bezig is. :)
Probeer netjes rechtop te blijven zitten en inderdaad je handen wat meer te dragen.
Succes! :)
en je zus mag de beugels volgende keer wel een gattie langer. :o

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:20

Bedankt voor de tips! :)
Sanne, zuslief zat op een vreemd, iewat druk paard en wist dat we langere stukken gingen galoperen dus had de beugels liever te kort dan te lang.

Caily

Re: Tinker met natte voetjes en bitloos aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:24

De stalvloer is ook een witte deken na het borstelen (ontharen), had al twee matrassen kunnen vullen :')
Maar het komt vanzelf goed, nog een paar weekjes doorzetten!
Ach ja, dat hek, eigen schuld he, hij kan niet voor niets dicht...

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:26

Superleuke foto's Lotte! :D
Jullie zijn echt leuk samen! :+:

Verder vind ik je zit erg netjes :j

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:43

Leuke combinatie zijn jullie! Let wel op je tenen :Y)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:32

ziet er leuk uit, verder beetje moeilijk commentaar te geven.
als je bitloos wil rijden zou ik voor een bitloos hoofdstel gaan, dit is effectiever. :)

succes

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:23

Bedankt, maar voor die ene keer in de twee maanden zo ongeveer dat ik in de bak rijdt, en dan zo af en toe eens bitloos vind ik een hoofdstel niet nodig, en ik weet niet wat er precies effectiever aan is, hier loopt ze prima op hoor!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:18

Wow wat een gave merrie zeg :D echth eel erg leuk! Volgens mij is ze ook erg eigenwijs of niet? hihi zomaar de bak uitrennen.
Ik vind dat je erg netjes rijd zo zonder zadel, probeer alleen je tenen wat meer naar binnen te houden, en je benen steken af en toe wat naar voor (ik moest toch iets zeggen op haw he :) )

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:24

wat een leuke set dat halster en je broek <3
ziet er goed uit, tenen idd iets meer draaien verder commentaar al gegeven :)

femkeVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:55

heey je rijd goed maar ik zal vaker met zadel rijden

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:50

Waarom ?

MariekeAJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:46

Buitenrijfoto's zijn leuk, maar echt zinnig commentaar leveren wordt moeilijk.

Paard is overbouwd, loopt/hangt op de voorhand, te veel uit elkaar en niet nageeflijk. Kortom: dressuurmatig klopt er niet zo veel aan. Maar als jij en je paard zo lol hebben, dan is dat het belangrijkste.