contragalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammielola13

contragalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 17:01

hallo!
ik probeer met mijn pony de contragalop.
maar als ik dan op de lange zijde aanspring dan doet ze het goed.
maar zodra ik door de bocht ga, springt ze over!!!
ik heb stelling vragen al geprobeerd,
weten een van jullie nog iets om te proberen waardoor ze in de bochten niet overspringt?

groetjes !

jndekoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:39

Stelling is inderdaad al heel goed, probeer je been ligging te houden zoals die moet voor de galop waarin je zit. Dus in dit geval buiten been op de singel en binnen been net iets achter de singel. Ik hoop dat het werkt.

MariekeS_

Re: contragalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:27

Waarschijnlijk heeft je pony nog onvoldoende balans en is deze nog onvoldoende rechtgericht om de contragalop in bochten uit te voeren.
Vooral veel oefenen, veel korte stukjes en ondersteunen met je been. Probeer ook eens wat voltes, dan is de hoek minder scherp en kan ze rustig haar balans vinden :)

Elisa2

Re: contragalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:08

Is de basis in orde? loopt ze rechtgericht en op 2 teugels? de voorwaardes voor een contragalop moeten in orde zijn voordat een paard het goed kan uitvoeren.Zit je zelf stil in de bocht? je moet duidelijk je zitbeenknobbel ontlasten aan de kant waarin ze gallopeert zeg maar {linker galop,linkerzitbeenknobbel},buitenbeen goed naar achteren houden en niet je houding veranderen in de bocht.