Tiedeman teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Tiedeman teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 16:28

Hey

Weet iemand op welke afstand de ringen van een Tiedeman Teugel zitten.
Vanaf het bit de eerste en de onderlinge afstanden ?

Dan weet ik waar ik de ringen op mijn teugels moet laten monteren.

Thanks
Wafel

aeolusnr1

Re: Tiedeman teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:01

Voor de prijs van een mooie montage door een vakman kan je die teugels afgewerkt gaan kopen.
Onthou wel dat een tiedeman teugel een hulpteugel is; dit betekend dus dat hij wel geschikt is om corigerend gebruikt te worden maar wel maar van tijdelijke duur.
Rij je paard er bijvoorbeeld een maand mee , en stap dan weer over naar een gewone teugel.
Je paard moet leren nageven, maar mag dus niet door die teugel gedwongen worden, want in dat geval gaat je probleem alleen maar verergeren door het te proberen.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 17:26

aeolusnr1 schreef:
Voor de prijs van een mooie montage door een vakman kan je die teugels afgewerkt gaan kopen.
Onthou wel dat een tiedeman teugel een hulpteugel is; dit betekend dus dat hij wel geschikt is om corigerend gebruikt te worden maar wel maar van tijdelijke duur.
Rij je paard er bijvoorbeeld een maand mee , en stap dan weer over naar een gewone teugel.
Je paard moet leren nageven, maar mag dus niet door die teugel gedwongen worden, want in dat geval gaat je probleem alleen maar verergeren door het te proberen.

Heel verhaal maar nog geen antwoord op vraag.

Ga hier niet op in :Y)