Ik plaats dit berichtje even voor mijn vriendin die niet zo goed meer weet wat ze met haar paard op buitenrit aan moet.
In de bak is het paard ook redelijk voorwaarts, maar met een 'HOOOO' of desnoods op de volte sturen is dit klaar.
Tijdens longeren reageert het paard ook erg goed op de 'HOOO' enkel en alleen niet tijdens buitenrit.
Ik heb het zelf 2 x mogen mee maken ohz buiten, paard pakt het bit vast en gáát gewoon. Je kan zeggen, trekken, sjorren wat je wilt, maar het enige dat nog lukt is op een volte/om trekken, en daar is niet altijd de mogelijkheid voor.
Verder is paard ook nog redelijk schrikkerig buiten, als hij iets eng vind loopt hij wijkend weg, zet een grote nek op en loopt naar achter, etc.
Ze rijd gewoon met een enkel gebroken watertrens en een normaal zadel. Alles ligt goed. Ze gaat nooit alleen op buitenrit ( meestal met mij ) . Ik ben 1x alleen geweest op buitenrit met betreffende paard, en hierbij deed hij het ook, hij wil dus niet zozeer het andere paard voor zijn / wedstrijdjes doen .
Tips anyone
?
. Netjes wijken, schouderbinnenwaarts of achteruit. Hij rent niet uit angst ..
. Het is overigens niet mijn paard/verzorgpaard maar het paard van mijn vriendin