Ben oprecht benieuwd
Umay is nu 9 jarige ruin met een verhaal
. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt op 4 jarige leeftijd en hij heeft tot zijn 5de wat lichte training en buitenritjes gelopen. Mijn vader heeft uiteindelijk enkele wedstrijden L springen gestart toen het noodlot toesloeg en hij door onbekende redenen een dubbele peesblessure opliep.
Dit is dik 2 jaar geleden. In de kliniek schreven ze boxrust en medicijnen voor, na 6 maanden volgde de controle en de VA was duidelijk in zijn diagnose. Er was geen verbetering, Umay werd volledig afgekeurd, grasmaaier zou misschien wel haalbaar zijn, dan nogmaals 6 maanden boxrust en ijzers eronder met wiggen....
Mijn vader was in dubio wat met het paard te doen, ik dacht er een paar dagen over en nam hem mee, in plaats van wiggen haalde ik de ijzers eronder uit en zette hem in een 7 koppige kudde op een bergachtige weide.... we zien wel....
2 jaar later loopt hij prima en lijkt er geen probleem meer te zijn. omdat ik lang alleen gestapt hebt en Umay lastig was op het bit, heb ik nooit meer een bit erin gehangen... Dressuurmatig lijkt dit ook best redelijk te gaan, hoewel hij soms de neiging heeft te gaan hangen, daarbij dendert hij graag door op de voorhand. Ik ben nog op zoek naar een andere optoming wat misschien een beter resultaat geeft...
Op het moment probeer ik hem vooral te gymnastiseren, en daarbij niet achter de hand te laten duiken en op de voorhand te vallen, mijn handen zijn wat hoog, maar op deze manier rijden en af en toe een ophouding houdt hem het beste bij de les en niet te diep. Hij is erg lang, bijelkaar rijden kost soms wat moeite, hij is wat slap en onbespierd nog van 2 jaar niets doen. Ik rij hem dan ook maar zo'n 20 min in de bak en voor de rest vooral buiten.
Ik heb de neiging mijn hakken wat op te trekken soms, en voor het mooie zou ik mijn handen wat lager en wat meer voor me mogen dragen. En voor me kijken.... maar ik vind hem zo mooi
De cap is natuurlijk mijn eigen keus, ik ken de gevaren hiervan.1. even rustig losstappen, het is een beetje een diesel

2. Leuk die pianohandjes

3.

4. teugels zouden toch echt wat korten mogen en mijn handen meer voor me en ik blijf maar kijken of zijn hoofd er nog aan zit..

5. Galop

6.

7. Toen echt doorrijden er nog niet inzat hebben we veel andere dingen gedaan zoals spelen met zeil e.d. dit is het resultaat daarvan. na het rijden nog even een beetje spelen...

8. pootjes geven ook

Brand los, ik ben benieuwd...