Umirilla (Gribaldi X Rechter) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Umirilla (Gribaldi X Rechter) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:55

Gisteren heeft m'n bijrijdster wat foto's gemaakt van Umi&mij. Ik heb haar sinds maart bij een andere stal staan. Hiervoor heb ik amper kunnen rijden omdat er bij de vorige stal geen binnenbak is. Ik ben nu 4 weken met haar bezig. Tussendoor ook 2 weken rustig aan moeten doen omdat ze verkouden was. Ik heb Umi een jaar geleden op L niveau gereden. Nu gaan we eerst weer aan de basis werken. Rechtsom krijg ik nog moeilijk stelling naar binnen, linksom teveel stelling naar binnen. Denk dat de fout vooral bij mij ligt omdat ik rechts sterker ben, en het moeilijk vind om m'n linkerteugel eraan te houden. De galop vind ze heel moeilijk. We proberen goed naar voren te rijden, maar dat vind ze niet altijd even leuk :P. Omdat ze erg snel omspringt rijd ik haar liever niet te ver naar beneden, wil dat ze eerst goed naar voren gaat.

Ik heb een hele tijd niet meer intensief gereden (zadel is gestolen, kreeg last van een allergie, en een ganglion op m'n pols) dat is ook goed te zien. M'n rijlaarzen passen helaas niet meer daarom rijd ik nu met chaps. Sinds 2008 heb ik last van een ganglion op m'n linkerhand waardoor ik steeds meer met rechts ging doen. Dit ben ik nu af aan het leren. Verwacht niet dat het in een keer goed gaat omdat ik eerst wat meer kracht in m'n linkerhand moet krijgen.

Dingen waar ik aan moet werken:
- handen niet vast zetten.
- rug niet hol maken.
- tenen naar binnen.
- been lang maken, en hakken uitdrukken.
- voor me uit kijken.
- op m'n kont blijven zitten in galop.

Afbeelding
Een oude foto van 2006.

http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/umimei.jpg
2006.

http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/umienikmei2.jpg
2006.

http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/fotoprofiel21.jpg
2008
http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/fotoprofiel16.jpg
2008

http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/picassoenumiseptember682-1.jpg
2008

http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/umidraf10.jpg
2009
http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/umistaak1.jpg
2009 aan t staken :Y) dit doet ze nu gelukkig niet meer.

-----
Afbeelding
2 weken geleden. Let niet op m'n foute kleuren combi :P foto is gemaakt door chr1s. Slechte houding ;(.
Afbeelding
Als ze zo tegen de hand is laat ik haar even los in de galop :Y). Eerst naar voren (met richtingaanwijzers :Y))

Afbeelding
opzoek naar geld :P.

Afbeelding
geen idee wat we hier deden..denk dat ze ging changeren.

Afbeelding
zit _-:(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ongelijke teugels..

Afbeelding

Afbeelding

Anomien

Re: Umirilla (Gribaldi X Rechter) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:58

je hebt inmiddels al aardig lijstje voor jezelf gemaakt. Enige is nog: ontspanning. Maar wat een mooi paard.. en een mooie bak zeg!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:01

ziet er mooi uit,
leuke combi,
je geeft zelf al alles aan.

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:03

Je hebt zelf al commentaar gegeven.
Leuke overzicht!
En umi is een super paard :D

Ilse_Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:11

Het commentaar staat gegeven.
Je hebt mazzel dat je op zo'n stal staat met zo'n binnenbak. wauwie hé!!

Veel succes nog met rijden, je hebt een onwijs mooi paard :) !

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:12

rachel! wat heb je toch een gaaf paard onder je billen! Je had al een hele waslijst aan punten! Maar komt met de tijd weer terug hoor meid! Als je weer wat meer vertrouwen krijgt gaat t ook wat meer ontspannen :D Maar jullie zijn een super stel!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:37

Echt een ontzettend mooi paard vind ik het toch!

Je moet inderdaad meer zitten en rechter zitten. Goed dat je, als ze tegen de hand komt, voorwaarts oplost!

Ik vind het een fijn beeld :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:01

Umi blijft een leuk paard Rachel :) Lekker oppakken :)

Probeer mooi rechtop op je zitbeenknobbels te gaan zitten en je hand mooi te sluiten... Ziet er al goed uit hoor :)

edmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:11

Je geeft zelf al je commentaar
Idd meer gaan zitten in de galop.
Die staak foto :+ dat herken ik wel doet die van mij ook.

Knap dat je het tegen de hand gaan voorwaarts oplost ik zie ook wel eens mensen dat anders "oplossen"

succes verder met je paardje

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:21

Eerst en vooral even zeggen dat je een heel leuk paardje hebt. De meeste punten heb je zelf al aangehaald. Het zou allemaal nog wat meer ontspannend mogen gaan zodat ze ook mooier door de hals heen buigt. Super dat je de probleempjes voorwaarts probeert op te lossen. En blijf goed op je zit werken dan komen jullie er wel. Mag ik vragen op wat voor zadel je rijdt. Lijkt me heel fijne kniewrongen te hebben. En verder nog veel plezier met je paard.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:01

Ik vind jullie een erg leuke combinatie. Goed dat je voorwaarts boven het "in de krul" rijden hebt staan! Goed hoor. Af en toe zou ik wat meer ontspanning in de bovenlijn willen zien. Ik denk dat je dit al krijgt door wat actiever te blijven rijden.

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:20

Nog enkele werkpuntjes maar wel een leuk paardje
om te zien ;)

Groetjes

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:18

Ziet er netjes uit!!
Punten van verbetering geef je zelf al aan, ga zo door!!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 21:32

Ik heb idd geluk met zo'n mooie binnenbak :D bij m'n andere stallen hadden ze dat niet. Buitenbak is ook niet verkeerd, alleen rijd ik nu meestal binnen omdat de bak daar een stuk langer is. Voorwaarts oplossen heb ik helaas niet altijd gedaan :o. In de tijd dat ik nog wedstrijden reed kon ze erg sterk worden, en wilde continu onder me uit lopen. Dan ging ik haar automatisch meer op de hand rijden, zodra ik haar los liet vlogen we door de bak := en zat er geen stuur meer op.

@3timesmom: Het is een KN ouverture. http://www.saddlery.com.au/images/sadim ... erture.jpg Ze mag idd meer ontspannen lopen. Omdat we bijde veel dingen af moeten leren, en op een andere manier doen is het nog even zoeken. Ik heb haar hiervoor heel anders gereden, wil nu juist dat ze minder opgekruld gaat lopen, en meer los laat.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:09

elmiran schreef:
Ze mag idd meer ontspannen lopen. Omdat we bijde veel dingen af moeten leren, en op een andere manier doen is het nog even zoeken. Ik heb haar hiervoor heel anders gereden, wil nu juist dat ze minder opgekruld gaat lopen, en meer los laat.

Probeer haar dan meer van je hand af te rijden, actief te krijgen in het achterbeen. Aan de voorkant vraag je haar rond en in je stelling en buiging. Neem ze dit goed aan, dan laat je als het ware de hals vallen, tegelijk activeer je met je been het achterbeen.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:42

He Rachel, leuk om jou eindelijk zelf weer met Umi @ work te zien, is toch alweer even geleden zoals je zelf ook al aangeeft. Vind het fijn voor je dat je nu eindelijk een plekje hebt gevonden waar je vooruit kunt. Ik denk dat je al een goede stap hebt gezet om haar nu telkens goed voorwaarts te rijden, gas is gas en ho is ho, tempocontrole is heel belangrijk. Goed dat je steeds naar de ontspanning probeert toe te werken, dan heb je echt een heel fijn paard aan je merrie.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:05

Gaaf paard zeg!!

Je bent al erg kritisch op jezelf, blijf aan die punten werken. Maar geniet ook van je paard! Dor zelf te ontspannen kan je paard ook mee ontspannen.

Weet zeker dat je nog veel meer plezier van dit paard gaat hebben! Succes

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:40

Erg leuk paard en jullie zijn een erg leuke combinatie. Er is al veel verbetering met eerst op de foto's te zien erg leuk!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:41

Wat een super gaaf paard! Je rijd der enorm netjes!
Erg leuke vriendelijke combinatie!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:30

Klasse voor het geduld wat je hebt.
Probeer te voorkomen dat je paard te veel op de voorhand valt. Hiermee bedoel ik bedoel ik foto 1 met rode jas en foto 3 met donkerblauwe jas. Fot0 4 met donkerblauwe jas vind ik wel volledig in control en het paard loopt gelijkmatig op alle 4 de benen. Probeer de voorhand er verticaal recht te richten. Daarmee kom jij ook zelf stabieler in het zadel te zitten.

Succes met het rechtrichten.