(wie weet heb ik er wat aan
)Ik zit met een pony die ik nu inmiddels alweer 13 maanden heb, medisch en zadeltechnisch (om het zomaar even te noemen) is alles in orde.
het grootste probleem is toch wel dat ie echt verschrikkelijk voorwaarts is vooral op rechts (zijn moeilijke hand) hier neemt ie uitzichzelf al hele verkeerde stelling aan en maakt zich ontzettend sterk, als ik hem dus rond wil hebben gaat die onwijs hard terugtrekken. Ik moet hem wel wat rond hebben, anders word ie kijkerig en gaat ie schrikken van kabouters en spoken
. Dit gewoon om eronder uit proberen te komen. Ook een manier om er uit te komen is rennen, bokken of steigeren (het is iedere maand dus wat anders, hij houd in ieder geval van varriatie
) Hij maakt zich gauw heel erg gespannen (hoe ontspannen ik ook ben). Idem met springen, crossen crossen crossen koppie de lucht in en hopla op zijn 'hertjes' eroverheen
. Ja ik breng het nu wel wat comisch, maar vind het eigenlijk niet zo grappig meer. Soms is het echt een bommetje, en even rondjes laten rennen heeft geen zin! Word ie alleen maar hyperder van. Overigens heb ik goed les
maar zou toch willen weten of er iemand misschien een goeie tip o.i.d. voor mij heeft?

dat knikken doet ie zowizo meestal wel, maar waar het mij/ons omgaat is dat ie dan nogsteeds kijkerig is in bijv de hoeken en overal ineens van schrikt, wanneer ik hem rond heb (beetje het voorwaarts neerwaarts effect) doet ie dit niet en issie geconsentreert op het werk!