Monty wederom @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_horses

Monty wederom @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 17:01

Jeetje, wat is paardrijden toch lastig, maar wat ben ik toch maar trots als ik naar afgelopen 5 maanden kijk wat ik met Monty heb gedaan. Tsja dan komt er toch wel een stiekume glimlach.

Afgelopen donderdag heb ik voor het eerst met hem in de buitenbak gereden en dat ging uitstekend, hij schrok nergens van. Dit keer heb ik een serie foto's. Ik had mijn eigen fototoestel bij me, die is veel beter voor foto's dan filmpje. Volgende keer komt weer een filmpje als mijn moeder mee is.

Gegevens:
Naam: Monty
Leeftijd: bijna 5
Afstamming: Onbekend
Komt uit Denemarken en is sinds mei vorig jaar in Nederland.

Waar werken we aan:
Ik heb de laatste twee weken de vervelende gewoonte dat ik mijn polsen naar binnen draai, moet ik niet doen, zo bouw ik meer spanning op. Dus daar erg op letten. Van achteren goed activeren, ontspanning in de hals krijgen en veel schakelen en wendingen maken, hij kan snel naar binnen vallen.

Afbeelding
Zo beginnen we, spanning en hoofd omhoog, hij loopt op zich wel mooi door.

Afbeelding
Veel te weinig activiteit.

Afbeelding

Afbeelding
Inzet volte.

Afbeelding
Kijk, daar komt al meer ontspanning.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volte links.

Afbeelding
Mooi... <3 (maar mag wel veel meer zijn achterhand eronder zetten.. maarja kan niet alles in een keer.)

Afbeelding
Laag uitdraven, hij mag hier wel veeeel meer activiteit hebben.

Afbeelding
Wordt wel echt dressuurpaard he?? <3

En dan nog even voor de leuk: Dit was november vorig jaar, mijn eerste les
Afbeelding

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:41

Ik vind het knap dat je zo netjes je handen houd, en echt werkt naar de ontspanning.
Je ziet vaak dat mensen hun paard aan de teugel willen hebben, en trekken 'm dan naar beneden, respect hoor!
Verder lekker zo door gaan, dat komt volgensmij helemaal goed!
Lekker schakelen en schijnovergangen maken! Leuk stel :)!

dmuts

Re: Monty wederom @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:40

mooi paardje hoor!

probeer zo door te gaan met rijden, het ziet er goed uit! tuurlijk mag ie nog iets meer activiteit en mag ie iets meer zakken, maar dit gaat helemaal goedkomen! je ziet veel verbetering bij jou in je houding en bij de houding van je paard sinds november;)

keep going!

Lidy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:26

je zit wat ver met je voeten door de beugels, mooi paard (:

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:18

Ik vind het erg mooi om te zien hoe netjes jij je handen houd en je paard niet probeert naar beneden te trekken!
Ik zou op de foto's waar hij wel netjes zakt, toch graag wat meer activiteit zien van het achterbeen, maar ik denk dat je al heel goed op weg bent om deze te krijgen en te behouden!
Ik zie ook zeker super veel verbetering en als je zo doorgaat dan komt het zeker helemaal goed :D

Wilde ook nog even zeggen dat ik het trouwens een ontzettend leuk beestje vind, wat is het voor ras? Of kruising?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:00

Bitterbal schreef:
Ik zou op de foto's waar hij wel netjes zakt, toch graag wat meer activiteit zien van het achterbeen, maar ik denk dat je al heel goed op weg bent om deze te krijgen en te behouden!
Ik zie ook zeker super veel verbetering en als je zo doorgaat dan komt het zeker helemaal goed :D

Wilde ook nog even zeggen dat ik het trouwens een ontzettend leuk beestje vind, wat is het voor ras? Of kruising?

Je hebt inderdaad helemaal gelijk hoor, met het achterbeen. Ik had les afgelopen maandag en daar zijn we ook wel erg mee bezig geweest!

Helaas weet ik niets van zijn afkomst, hij is door een handelsstal uit Denemarken gehaald, en zij wisten volgens mij ook niets van zijn achtergrond. Vind het zelf ook wel jammer, ben echt zo benieuwd waar hij mee gekruist is.

knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:43

Ik vind het er wel netjes uitzien zo voor de eerste paar keren in een buitenbak.. ik zou wat meer figuren rijden.. voor meer ontspanning, ook moet je meer met je benen sturen dat geeft meer ontspanning voor het paard dan telkens dat getrek in zijn mond maar veel succes ziet er over het algemeeen goed uit!

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:14

Wauw , ik houd je al een tjdje in de gaten, maar jee, hier zitten goede momenten bij !!!!! Echt een heel andere pony, en ruiter . Zoals al eerder gezegd probber veel te schakelen, en (ik ken mezelf) wil nu niet ineens te veel ;-) . En alles op zijn tijd. Maar ik zie op de foto's in ieder geval dat jullie nu veeel meer aan elkaar gewent raken, en dat is erg fijn om te zien.
Succes en uiteraard wacht ik op het volgende :-p

hannahtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:42

Het ziet er erg netjes uit. Ik kan ook veel verbetering zien op de foto's als ik ook het filmpje bekijk. Het ziet er ontspannen uit. Het valt me op dat je op sommige foto's centjes aan het tellen bent. Goed vooruitkijken dus! Veel succes ermee ;)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:22

Hoi hoi, wat een verbetering met november zeg! Echt top! Ik zie inderdaad een knikje in je polsen, maar verder netjes. Als je een bocht rijdt, probeer dan je schouder meer te openen, mee te draaien de bocht in, dan wordt je volte ineens veel makkelijker. Moeilijk hoor, ik maak daar ook graag een potje van! Heel veel plezier, jullie doen het erg leuk volgens mij...

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:22

Let op je handjes! Het lijkt net of je op bepaalde foto's pianohandjes hebt! Verder ziet het er erg goed uit! :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:08

Tip voor je handen oefen veel op voltes om ze recht te houden :P verder super hoor!!!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 15:33

Bedankt voor de reacties! Ik zal de tip voor mijn handen onthouden, het is echt zo'n vervelende gewoonte *zucht*.
Ik heb morgen weer les, als mijn instructeur nou gewoon blijft brullen over mijn handen onthou ik het ook wel denk ik :).

misqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:58

mooi paardje
probeer je handen recht te houden
en voorde rest geniet maar van je mooie paardje

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:03

Volgens mij ben jij een vriendelijke ruiter, goed zo! Probeer eerst te denken aan activiteit en tempocontrole in alle gangen, dus naar voor en ook duidelijk weer terug op je zit, zónder dat je iets met je teugels doet. Veel wendingen, voltes, oefeningetjes en dan komt dat koppie vanzelf! Niet teveel over nadenken, lekker actief rijden, gewoon op je paardje wachten, dan komt het vanzelf! Ga zo door!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:18

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:46

Wat een leuke foto's van Monty Lysanne! Heb je hem lang gereden?? Ik vind het echt grappig om foto's van zijn 'verleden' te zien!

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:57

Probeeer je tenen niet te ver in de beugels te steken.

Het is echt een leuk paardje ! geniet er van!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:00

Wauw! wat een verbetering!
Ga vooral zo door.
en omdat het haw is, als ze dan naar beneden gaat met haar hoofd probeer dan dat ze niet te diep gaat lopen (zoals foto 5)! enne, teentjes naar binnen ;)
maar verder ziet het er veeeel beter uit, succes verder nog!