Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
joycie81 schreef:Leuk paardje!
ik vind de draf in het eerste filmpje er vooral gespannen uit zien, het lijkt wel of je in de teugels hangt en het paard loopt erg opgekropt. In de galop zet je je handen erg vast, probeer mee te gaan met de beweging die je paard maakt...zo geef je m ruimte om te galloperen ik vind hem nu niet echt sprong maken, zn achterhand 'sleept' een beetje. Het is niet echt een actieve galop. Verder vind ik je houding wel erg netjes, al zou je iets los mogen laten in je zit..wat soepeler mee bewegen.
Succes met de wedstrijden!!
succes Dhani schreef:ik vind dat je veel actiever mag gaan rijden. het eerste filmpje ziet er ook niet geheel ontspannen uit. en ze kantelt haar hoofd op de linkerhand ( rechterhand had ik niet goed kunnen zien ). Mag ik misschien vragen waarom je doorzit???
Ik zou gewoon gaan lichtrijden en haar actiever rijden, dan zal je zien dat ze zelf meer ontspannen gaat lopen.succes
Jaaackiiie schreef:Dhani schreef:ik vind dat je veel actiever mag gaan rijden. het eerste filmpje ziet er ook niet geheel ontspannen uit. en ze kantelt haar hoofd op de linkerhand ( rechterhand had ik niet goed kunnen zien ). Mag ik misschien vragen waarom je doorzit???
Ik zou gewoon gaan lichtrijden en haar actiever rijden, dan zal je zien dat ze zelf meer ontspannen gaat lopen.succes
Jaa , normaal rijd ik haar wel actief ,
maar omdat ze ook zo actief is heb ik ook wel eens graag dat ze rustig en verzameld onder mij loopt
Maar toch bedankt
Groetjes
. Juist het verzamelen berijk je door actief te rijden, niet door in te houden, je lijf vast te zetten en langzaam te rijden.
)

x_Quinta_x schreef:Ik vind dat het paard meer 'in je hand' mag draven. Het lijkt alsof je nogal wat vast te houden hebt daar voren. Het paard hoort zelf zijn hals te dragen.
Probeer ook steeds nageefelijk te blijven. Dat ie in galop wat fel wordt, dat zie je bij wel meer paarden, maar in feite is dat niet opgelost door de teugels vast te houden. Soms werkt het ook ontspannend als je de teugel wat losser houdt, maar toch met contact.
De overgang draf stap in het eerste filmpje vond ik wat verzetachtig. Laat je paard in je hand stappen.
Denk dus, niet steeds teugel teugel teugel, maar veel meer been been been (en dan bedoel ik niet been om harder te gaan, maar been om ontspannend en actief te worden).
(Daarnaast wordt verzameling ook gereden vanuit nageefelijkheid.)
Een hele boterham tips die zeker niet bedoeld zijn om jou als ruiter af te kraken. Ik denk dat jullie een bij proefje L zeker mee kunnen.
Veel succes
aerdenhout1 schreef:Meid...je rijd F proefjes! Verzamelen komt in een veel later stadium!! Daar moet/mag je nog niet eens aan denken bij wijze van spreken!
Wat versta jij onder verzameld dan??
!aerdenhout1 schreef:Denk dat je ergens toch iets verkeerd begrepen hebt!
In de F proefjes komt echt geen verzameld draven voor. Arbeidsdraf en midden draf dat rijd je in de B en L.
En rustig lopen is geen verzameld draven.
Dan moet het paard...ga het nu heel simpel zeggen...op zijn kont gaan zitten en voor omhoog komen met kracht vanuit het achterbeen met impuls en los laten in de hals/nek.
En je rijd toch F proefjes???
oOoKellyoOo schreef:Ik vind het een hele leuke pony,
maar idd je mag veel actiever rijden, dat wil dus niet zeggen dat je keihard over het tempo moet gaan, maar actiever draven en stappen, je houd ontzettend vast waardoot er geen ruimte komt, ook zie ik helemaal geen ontspanning, loopt niet lekker over de rug enz
en wat betrefd verzameling, dat is er bij jou absoluut geen sprake wat ik wel zie is een paard die onder het tempo word gereden en kort gehouden wod en daardoor gaat dribbelen en dat heefd totaal niks met verzameling te maken, bij een verzameling komt het paard veel meer op zn achterhand en dat is hier ook niet het geval.
Als ik jou was zou ik nog heel hard gaan oefenen en van een goede intructeur les nemen, dan ben ik er vast van overtuigt dat jij nog heel ver kunt komen met dit mooi paardje
veel succes
ILuvWinnetoo schreef:Ik vind juist eerder dat het goed is om eens gewoon goed gecontroleerd te rijden. Dat ze echt bij je blijft. Iig ik heb ervaring met een paardje die anders onder me vandaan liep. En ik kan best begrijpen dat dit ook zo'n paardje is (of ik zit fout, kan ook).