Ik heb vandaag mijn les een keer laten filmen want een filmpje zegt toch altijd meer dan een paar foto's. Karlijn ik (en Natasha andere verzorgster van Karlijn) zijn momenteel uit een heel diep dal aan het klimmen. Ik kon op een gegeven moment niet meer normaal op Karlijn rijden zonder dat ze haar hoofd ontzettend hoog hield en 1 hoek in rende. We hebben toen hulp ingeschakeld van Marcel van Woertman die haar een week heeft gereden en ons nu les geeft en dit gaat echt super. We hebben nu 2 weken les van hem (dus 3 weken geleden reed hij haar een weekje). Het verzet van Karlijn komt voornamelijk omdat ze heel erg scheef is, ze is rechts kort waardoor ze linksom niet wil buigen.
Nou goed in de filmpjes hoor je (als je het kunt horen althans xD) het vaak genoeg: Mijn handen moet ik hoger houden en niet vast bij het zadel zetten en verdorie is een keer rechtop houden in plaats van die stomme pianohandjes. Ik moet mijn kuiten aangesloten houden (dit gaat al beter) rechtop zitten en meer in het zadel gaan zitten in de draf en galop. Daarbij moet ik haar meer op de buitenteugel sturen. Nou goed de rest van het commentaar laat ik lekker aan jullie over. Karlijn en ik rijden nog niet echt een niveau, we zijn al lang blij dat we de bak weer doorkomen.
Ow en ja ik kon niet kiezen wat ik nu wel en niet zou laten zien heb wel geselecteerd uit 30min film maar heb alsnog aardig poosje film volgens mij haha. Je kunt uiteraard filmpjes overslaan of stukjes kijken ofzo xD
Stap.

Draf, even Karlijn's grapje in de hoek vergeten. Ze vind het grappig die hoek in te rennen als ik niet op let, nou daar heeft ze me dus weer duidelijk op gewezen.

Draf met wat schijnovergangen en wat schakelen in tempo.

Galop, in het begin viel ze even over de buitenschouder weg x) Was ik dus te laat in het midden valt ze in draf met het opvangen was niet erg want ze reageerde wel, daarna moest het aanspringen een paar keer overnieuw.

Galop andere hand met leuk grapje omdat ik te weinig druk op mijn buiten teugel heb en aan het einde wat laten zakken. Op 2:18 grijp ik een beetje lomp in maar moet even voorkomen dat ik weer die hoek in vlieg.

Nou ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden. Ik zit me in ieder geval al lekker te irriteren aan mijn houding (confronterend altijd filmpjes).

(alleen je lijkt streng in je hand)
Ik werd er op den duur haast bang van maar de stsukken dat ze het niet deed gingen zooo goed... Dilemma.