Rare houding + foto..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Rare houding + foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 12:49

Ik steek mijn benen echt te ver naar voren. Tijdens rijden heb ik er geen idee van, maar als ik foto's terug zie denk ik echt van: ''wat een bagger houding..''
En dan vooral mijn benen, steken zo erg naar de grond, kapstokken & ik steek me benen gewoon echt vreselijk naar voren. Ik heb 4 jaar op les gezeten en contant was het alleen mij benen waar ze mij op spraken toch geen verbetering, ik probeer het wel, en zit dan goed, maar het voelt zo raar.. Nu hoop ik dat jullie mij wat tips kunnen geven en dan vooral van het benen steken naar voren.
De foto (schaamte!)
http://i42.tinypic.com/dpuvjt.jpg
:')

:wave: Daag

unicorn_kiss

Re: Rare houding + foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:51

Je oefent teveel druk uit op je benen, waardoor ze zich gaan strekken en daardoor in de verkeerde houding gaan zetten.
Zorg ervoor dat je de druk van je zit en benen gebalanceerd en verdeeld houdt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:53

probeer een paar keer zonder zadel te gaan rijden, ik dank dat als je dat een beetje doorhebt(dan kunnen je benen niet naar voren) je een heel eind op weg bent.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:55

Vind het een wat vage foto... Past je zadel wel goed? Of heb je dit bij alle zadels?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:55

Kan goed door het zadel komen!
ten eerste moet je even goed kijken of deze wel goed ligt (niet te ver naar voren) en ten 2e kan het zijn dat hij jouw in deze postie duwd of te weinig steun waardoor je in deze positie glijd. Ik raad je aan om een andere zadel te proberen. (niet slechts 1 x want je moet er ook aan kunnen wennen natuurlijk)

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:59

Dit heb ik ook gehad! Dan druk je jezelf als het ware gewoon uit het zadel, moet je je benen ontspannen en echt gaan "zitten" ;)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 13:01

Ik rij meerdere pony's en ook allerlei verschillende zadels. En heb het met alle zadels dus nee, op manege pony's had ik het ook altijd. Dit is mijn eigen pony niet, ik rij hem voor mensen.
Het zadel lag ook gewoon goed.

Purple@ Ja! Die zin zocht ik: ''Dan druk je jezelf als het ware gewoon uit het zadel''
Dat heb ik dus precies.. Mijn benen ontspannen al wat meer in het einde van de rit. Zal even een foto van die dag opzoeken van het einde van de rit.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 13:03

Afbeelding
Afbeelding
Nog altijd wat naar voren, maar al wel wat naar achteren.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:04

LYSANNO schreef:
Ik rij meerdere pony's en ook allerlei verschillende zadels. En heb het met alle zadels dus nee, op manege pony's had ik het ook altijd. Dit is mijn eigen pony niet, ik rij hem voor mensen.

Purple@ Ja! Die zin zocht ik: ''Dan druk je jezelf als het ware gewoon uit het zadel''
Dat heb ik dus precies.. Mijn benen ontspannen al wat meer in het einde van de rit. Zal even een foto van die dag opzoeken van het einde van de rit.

De pony waar ik toen op reed, liep ook vaak veels te hard, omdat het voor haar voelde alsof het verlichte zit was.

Ik moest alleen mijn bovenbenen klemmen en de rest gewoon laten "bungelen" :P Gewoon echt goed gaan zitten in je zadel! ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:27

LYSANNO schreef:

Dus ooit een eigen passend zadel?
Naar mijn idee zou dat je echt goed kunnen helpen, maar kan me voorstellen dat je daar geen geld aan uit gaat geven aangezien je geen eigen paard hebt.

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:14

grote kans dat het zadel jouw benen in deze positie "dwingt", dit komt dan door de beugelophanging die te ver naar voren geplaatst is. Dit kun je checken door als je in het zadel zit je benen uit de beugels te halen en losjes naar beneden te laten hangen. Is de beugelriem voor je been, dan zullen je benen naar voren getrokken worden. Het is dan moeilijk om te corrigeren maar wat wel helpt is vooral je benen goed ontspannen en ze iets naar achteren plaatsen. succes!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:18

dit had ik vroeger ook altijd, en wat bij mij geholpen heeft is mijn beugels langer doen.
mijn instructrice heeft me geholpen meer mijn balans te vinden op mn bovenbenen ipv op mn kont, en geleidelijk aan ben ik zo'n 4 a 5 gaten langer gaan zitten.

probleem wat ik nu heb is dat mn benen te ver naar achter liggen :')
(komt doordat ik op mn muts zit...)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:25

je bovenbenen moet langer/naar beneden.
Dus vanuit je heup naar beneden.
Nu heb je de zgn stoelzit.

Je beugel moeten dan automatisch langer omdat je hele been zo langer wordt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:30

Je beugels 1 of misschien wel twee gaatjes langer doen zou ook kunnen helpen, omdat je dan minder druk op de beugels kan zetten.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:36

je zit inderdaad niet goed je beneden veel te ver naar voren.

Zaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:36

Ik ga met het bovenstaande mee,
en het is vooral een kwestie van gewoonte,
je moet het je nu gewoon zelf gaan aanleren je benen naar achteren te gaan leggen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:40

wollie27 schreef:

Dat kon de TS zelf nog niet zien... :roll:
Ik zou inderdaad ook eens een paar keer zonder zadel gaan rijden en je beugels wat langer doen.
Ik had het eerst ook, maar toen heb ik ze altijd naar achter gedaan als iemand er wat van zei en op een gegeven moment had ik er geen last meer van :).

Emmsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:56

ik heb dit ook een tijdje gehad, toen een paar keer met eigenlijk net te lange beugels gereden.. en dat heeft mij heel erg geholpen..

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 19:38

wollie27 schreef:

Daarom open ik dit topic..

Dankjullie wel allemaal voor de goeie tips! Ik ga morgen weer rijden met de beugels 1 gaatje korter (2 lukt echt niet; dan vlieg ik eraf.. :') )

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:45

denk eerder aan 3 gaatjes, als je je bovenbeen maar naar beneden doet, is dat echt niets.
Als je dat goed doet, kunnen ze uiteindelijk 4 a 5 gaatjes langer denk ik.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 20:02

Daar zeg je me echt wat! Ik rij niet altijd op de eenvoudigste pony's en ik ken ze maar net en dan vind ik het altijd fijner om met korte beugels te rijden. Als ik ze 2/3 gaatjes korter doe val ik er naar 1 bok al van af. Laat staan 4/5 gaatjes dan val ik er met stap al af :=

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:12

LYSANNO schreef:
Daar zeg je me echt wat! Ik rij niet altijd op de eenvoudigste pony's en ik ken ze maar net en dan vind ik het altijd fijner om met korte beugels te rijden. Als ik ze 2/3 gaatjes korter doe val ik er naar 1 bok al van af. Laat staan 4/5 gaatjes dan val ik er met stap al af :=

Langer bedoel je denk ik.
Dat voelt echt maar 1 of 2 dagen zo, als je je knie maar naar beneden doet.
1 gaat je is maar 1,5 cm.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:16

Ik heb hetzelfde probleem. Ik steek mijn benen ook vaak te ver naar voren. Dan voel ik Dakota's been tegen mijn voet komen en denk ik 'o, nee ik zit weer niet goed'.
Laatst bijgewerkt door Debbie00 op 27-03-10 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:18

Beugels langer. Eens met een ander zadel proberen of je ook zo zit (dat maakt echt een wereld van verschil soms) en vooral niet zoveel druk zetten. Die hakken hoeven niet zo laag. Als je ze losjes in de beugels hebt vormen je hakken vanzelf het laagste punt.

veropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:24

ik zou zonder zadel gaan rijden, desnoods aan de longe en met voltigesingel