Doorzitten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Doorzitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 09:16

Hoi,
Op mijn verzorgpaard kan ik echt níet doorzitten. Op de meeste paarden lukt het wel (ookal gooien ze hoog op)
Maar bij hem lukt het ect niet, ik stuiter alle kanten op.
En dan krijg ik als tip oefenen, oefenen, oefenen.
Maar ik stuiter zo erg dat ik het gewoon zielig vind voor dat paard :o
Maar weet iemand hoe ik het dan zou kunnen oefenen, misschien een keer zonder beugels en teugels aan een longeerlijn ofzo?
groetjes. :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:22

Hallo, even wat korte tips:
- zitlessen nemen is daar heel goed voor.
- als je gaat doorzitten: 2 teugels in één hand nemen, en de losse hand achter je op het paard leggen. Ga je vanzelf diep van zitten
- proberen te niet alleen omhoog/omlaag te bewegen, maar vanuit je bekken ook vooruit/achteruit mee te bewegen.
- misschien loopt het paard nog niet voldoende over zijn rug, waardoor je op een soort stuiterplank zit. Dat zou je eerst rijtechnisch op moeten lossen.
- een instructeur in de hand nemen (misschien heb je die al) om te bekijken waar het probleem in zit, en hoe je het op kan lossen.

- als je zonder beugels gaat rijden heb je de kans dat je erg gaat verkrampen. Zou ik niet zomaar doen in dit geval.

Veel succes!

__PSM__

Re: Doorzitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:31

Je kunt prima zonder beugels rijden hoor, laat jezelf maar verkrampen, op een gegeven moment kun je toch niet meer klemmen, en dan ga je vanzelf wel zonder klemmen diep zitten :)

xJess

Re: Doorzitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 09:33

Okee, bedankt :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:37