Na enkele maanden niet op het land te kunnen rijden ivm het slechte weer is het nu weer tijd op Spuni op te pakken. Omdat ik van de winter veel langs de weg gereden heb is het nu weer tijd om het dressuurmatige trainen op te pakken. Spuni doet dit beter dan verwacht! Ik was een beetje bang dat hij z'n draf weer compleet kwijt was maar in tegendeel! Hij loopt nu zelfs een volte in draf.
Aangezien Spuni een stijve vijfganger gaat het oppakken lekker rustig aan. Hij stap en draaft nu dus alleen nog maar want ik vind het belangerijk dat eerste de achterhand er weer goed onderkomt, dat hij z''n rug weer loslaat ( al een stuk beter dan het was! hij liep eerst rond met een hoofdpijnnekje..) en dat hij weer een beetje soepel word.
Spuni loopt (nog) geen niveau. Dit is eigenlijk groot en deels omdat hij moeilijk in de hand is en dus op een wedstrijdterrein niet op te zadelen valt.
ik wil liever geen reactie's dat het maar een ijslander is en dus beter geen dressuur moet laten lopen want daar is hij niet geschikt voor oid.
Hier is het filmpje. Het eerste deel kan je het beste overslaan want in het begin ben ik niet in beeld.
Tips zijn uiteraard welkom

Die van mij kan een slordig m-proefje neerzetten
maar ik vind het juist slecht voor IJslanders als er géén dressuur mee wordt gereden. Een paard is niet gemaakt om ruitergewicht te dragen. Van nature heeft een paard meer gewicht op zijn voorbenen. Als wij er op gaan zitten, komt hier nog meer bij. Om gezond te blijven is het juist goed om een paard buigzamer te maken en de spieren in de achterhand sterker te maken. Zodat het gewicht beter verdeeld wordt en de voorbenen niet overbelast worden