Nike at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Nike at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:38

En tips zijn absoluut welkom ;)

Aanschouw:
De Nike :D
Afbeelding

In stap
Afbeelding

Lekker in galop (voor me uit kijken!)
Afbeelding

Nike is nike niet als hij niet even bokt...
Afbeelding

Drafje (rug, naar voor kijken)
Afbeelding

HANDEN
Afbeelding

Okay, ehm, wat doet die voet? En er ligt geld op de grond?
Afbeelding

Weer even een spastische actie
Afbeelding

Nekje :9
Afbeelding

Zit echt niet goed
Afbeelding

Ook niet echt geweldig
Afbeelding

Loopt wel lekker, maar mijn voet en mn hoofd
Afbeelding

Fly ! :')
Afbeelding

(a)
Afbeelding

Zoals je ziet,
niet echt geweldig, maar okay, ik ben geen anky
Ik heb mijn eigenlichaam niet helemaal onder controle
en ik doe mn best ;)
en tips? GRAAG :D

caroline94

Re: Nike at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:41

ik snap niet dat je zonder cap rijdt, maar dat is je eigen keuze, probeer niet teveel te focussen op die voorkant naar beneden maar rijd m van achteren naar voren, laat m eerst lekker voorwaarts worden

ZusJacobs

Ik vindt het wel logisch dat je voeten alle kanten opgaan, doordat je klemt met je boven en onder benen heb je geen controle meer over je voeten. Waarom rijd je zonder zadel? Ik zou vooral bezig gaan met ontspannen, nu pak jij aardig vast en loopt ze niet lekker van voor en komt niet goed bij van achter. Volgens mij zie ik op sommige foto's ook een verkeerde knik in haar hals. Heb je les?
Btw, love die dikke konten haflingers <3

Groetjes

renske_13

Mag ik vragen waarom je zonder cap rijd? :o
Je moet idd je voeten recht houden, tenen naar binnen ;)
Probeer ook rechtop te zitten en voor je te kijken. :D
Soms loopt hij wel wat te diep, probeer lekker het neusje er uit te rijden?? (denk ik)

Siskiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:44

Het lijkt alsof je zelf niet heel stevig op zijn Rug zit en daarom steun zoekt bij de teugels.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:45

Ik vind dat hij soms veel te diep loopt, bv. 6e foto
en ik vind het langs jou kant er heel gespannen uitzien, probeer te ontspannen, misschien beter dat je een tijdje met zadel rijd, nu probeer je je echt steving vast te klemen en daardoor loopt hij wat minder lekker heb ik zo het idee. Ook zoek je veel steun aan je teugels.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:47

Ik vind het zelf toch best gevaarlijk zoals jij rijd zonder cap en hij bokt zo af en toen nog wel eens. (de helft van je foto's zijn bokkend en stijgerend)
Je bent te veel bezig met de voorkant. De achterhand zit er niet onder. Je moet eerst zorgen dat hij goed voorwaards is en daarna hem ontspannen rijden.
Je voeten draai je naar buiten omdat je niet ontspannen bent. ;)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:48

(de reden dat ik zonder cap reed. Dat weet ik eigenlijk ook niet :')
De reden dat ik zonder zadel rijd, het tussenstukje was spoorloos verdwenen, en hij is nog te dik voor de gewone singel := )

Iig, tot nog toe erg bedankt voor de tips, Ik zal er zeker op letten ;)

en ja, ik heb les, ik verzorg Nike alleen nog niet zo lang, maar ga er zo snel mogelijk ook mee lessen ;)

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:54

Toevallig heb ik vanavond ook gereden zonder zadel. (wat ik bijna nooit doe)

Wat ik vanavond in het begin deed, is mezelf vast klemmen aan me pony zo dat ik stiller kon zitten. Dit is wat ik bij jou zie.
Van af de foto's te zien lijkt het alsof jij niet erg veel balans op je haflinger hebt, en daardoor je benen om je pony heen spant.

Als je je benen gewoon lekker losjes om zijn lichaam legt. En er tijdens het draven niet veel aan denkt, behalve ze dan stil te houden. Zit je veel ontspannender, ga je automatisch rechtop zitten, en hobbel je lang zo veel niet.

En wat de mensen hier boven me al zeiden: Niet te veel op de voorkant focussen, maar lekker voorwaards!
Dan komt dat neerwaards van zelf wel.

En over de cap is al genoeg gezegd. :)
Lekker veel kilometers, overgangen en figuren rijden. Zo word je haflinger soepel, en train je het buikje er vaak snel af. :)

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:57

cap cap cap cap cap cap! :') omg mensen ze rijd zonder cap, dat heeft ze zelf ook wel door hoor :+

Vind het er zoals de rest nog een beetje gespannen uitzien.
Probeer je benen helemaal te ontspannen! krijg je een betere zit en je pony heeft
geen last meer van je geklem :P
Misschien voor iets losser laten en meer vanaf achteren werken :j
verder ziet het er leuk uit!

Rhenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:11

ach ja het gebeurt zo dat je er naast ligt. Van de week nog bij ons op stal. Meisje netjes aan het rijden, paard doet gek, meisje valt er af tegen de bakrand. Blijkt dat ze een gebroken rug en een klaplong had en dankzij haar cap geen hersenschudding oid.... kan dus best verstandig zijn, een cap!!!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:30

toevallig heb ik afgelopen week zonder zadel op mijn ronde Haf gereden (topic in onderschrift) en het is wel lastig om je evenwicht te houden omdat je door het ronde toch wel snel schuift :=

Maar, wat ik je kan adviseren is:
- handen naar voren (en dan flink overdreven, dat je écht niet steunt op de mond)
- ontspannen. Veel diep uitademen, maak je lang en probeer de beweging te volgen. In het begin hielp het bij mij om overdreven mee te gaan, dat je het gevoel hebt dat je heel erg schommelt, en dat wordt vanzelf minder omdat je gewoon heel moe wordt :+ op dát moment ga je helemaal ontspannen en dan ga je echt voelen hoe ze onder je beweegt :) Zodra je dat gevoel hebt dan kan je helemaal ontspannen en als 1 de bak door :))

Nike is een leuke Haf maar lijkt wel heel veel in verzet te komen...laat die voorkant maar met rust, wat ik hierboven zei, handen naar voren en rijden! Gewoon lekker voorwaarts, voorwaarts, voorwaarts. Van daaruit zal ze vanzelf de nagefelijkheid aanbieden zonder steeds in verzet te komen ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:22

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.