Label Dee @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Label Dee @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 19:11

Vandaag was het weer mijn dag om Labeltje te rijden. Ik rij hem 2x in de week en start met hem in de B. Ik heb nu twee wedstrijden gehad. De laaste maand ging het rijden wat minder, maar het gaat nu steed weer een stukje beter.
Ik merk wel dat mijn houding achteruit is gegaan, en Label nog vaak achter de teugel gaat lopen en onwijs gaat lopen 'klepperen' op zijn bit. Verbeter puntje dus! :D Er valt eigelijk nog zoveel te verbeteren, maar we zijn er aan aan het werken!

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Afbeelding

En nog een filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=7ecmMh5F99Y

Ons vorige topic; [RT-HAW] Label Dee @ Dressuur

DeniiSee

Re: Label Dee @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:14

Ziet er leuk uit! zeker wel verbetering dan vorige topic! :D

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:17

Wauw je bent inderdaad erg vooruit gegaan, je bent vooral erg verbeterd in je handhouding :)
Ziet er al leuk uit, probeer er nog wat trotser op te gaan zitten.
Je tenen wat meer uitdrukken en jezelf langmaken.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:10

Die staart op de eerste foto! :D Ik vind het er heel prettig uit zien. Volgens mij staan zijn oortjes ook vaak naar voren. Wat me ook gelijk positief opviel, is zijn hoofd- en halshouding. Veel foto`s die ik hier zie, zijn van paarden die veel te diep lopen. Jij laat je paard gewoon op de loodlijn lopen. Heel goed!

Ik vind je houding niet zo slecht eigenlijk.. Volgens mij zit je je paard helemaal niet in de weg. Je beugels mogen volgens mij wel een gaatje langer en je staat vrij veel op je tenen.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:18

Haha dankjullie!
Ik had met hem ook dat die heel snel te diep ging lopen, dat kan je in het vorige topic ook wel zien omdat ik m'n teugels snel te lang liet, en dan ging hij mijn hand opzoeken. Dat gaat gelukkig al een stuk beter. :)
En aan mijn houding word hard gewerkt haha. Helaas heb ik al na een bosritje dat ik al snel weer als een zoutzak zit omdat ik nooit zin heb om in het bos helemaal netjes te gaan zitten :o

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:22

Leuke foto's!
Probeer je benen/hakken uit te drukken/wat langer te maken, je trekt ze een beetje op.
Probeer hem wel door te laten lopen, op sommige foto's in draf zie je dat hij kleine pasjes maakt en eigenlijk zou hij met zijn achterbenen in de afdruk van zijn voorbenen moeten komen ;)

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 01:52

Ziet er goed uit hoor :D Commentaar geef je zelf al.. wel zou ik de stijgbeugels iets langer doen, daar ga je misschien al iets rechter door zitten ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 02:09

Ziet er leuk uit, leuke combi ook.
Het commentaar heb je zelf al gegeven, dus hoef ik niet te herhalen..
Wat een nek, trouwens.... *D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:50

Mij viel ook als eerste op dat je vrij kort zit. Dus een gaatje langer kan je zeker wel eens uitproberen. Verder je paardje iets meer activeren van achteren en meer bergopwaarts laten lopen. Ik zie dat je B start, heb je al punten met hem? Het is een leuk paard, wat voor één is het?

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:54

ziet er leuk uit! probeer alleen om wat meer naar voren te kijken.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:15

Jullie zijn een leuke combinatie.
Qua commentaar, ik zou mijn beugels (minimaal) een gaatje langer maken. Zo kan je mooier je benen langmaken en je hakken uitdrukken. Verder moet je proberen een fijne en soepele verbinding met de mond te krijgen, af en toe lijkt het alsof je vasthoud.

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:22

Ziet er goed uit hoor! :)
Je beugels mogen indd wel 1 of 2 gaatjes langer, en probeer je tenen naar binnen te houden.

Just_Me89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:42

Ziet er zeker beter uit dan de vorige keer, maar maak jezelf wel lang...

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 19:54

Dankjullie :)
Ik heb vandaag weer gereden en mijn beugels een gaatje langer, maar dan verlies ik gelijk de steun van mijn knie wrongen.. Dat komt omdat dit een jacht zadel is, en ik zit er zelf ook niet super in. Maar ik heb geen mogelijkheid voor een ander zadel.

Haha die nek moet je eens zien als die hem goed aan spant, dan is het pas een mega nek :=
Ik heb nu 2 winstpuntjes, en heb zondag weer wedstrijd. :) Het is een Irish Cob geloof ik, maar het is niet helemaal duidelijk want in zijn paspoort staat weer iets van Welsh, haha.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 06:58

Wat een leuk paardje zeg!
Ziet er goed uit hoor, jullie zijn al goed vooruit gegaan.
Probeer wel om je handen wat meer te dragen, op sommige foto's lijk je die wat vast te zetten.
Succes samen :D