maar ik vroeg me af of je balkjes lopen kan gebruiken om draagkracht te verbeteren. in andere worden kunnen paarden sterker worden in de achterhand door over balkjes te lopen.
ik weet dat het wel eens voor verruimen aanleren gebruikt wordt, maar verder heb ik hier eigenlijk weinig ervaring mee.
ik zou graag de kracht en balans van mijn verzorgpaardje verbeteren. en wil dan weten of het ook in galop een goed middel is om haar een rustige galop met meer sprong te laten maken. nu gaat ze nog veel te hrad en vaak plat door de bochten en springt dan overkruist of valt uit de galop. terwijl ze het wel kan, dat heeft ze laten zien. het is alleen erg moeilijk het vast te houden. kan ik balkjes gebruiken om haar niet alleen rustiger te laten galloperen, maar ook meer in balans en meer op het achterbeen zodat ze meer sprong gaat maken?
zijn balkjes een goede manier om kracht in de achterhand op te bouwen? ( in draf dan wel gallop?)
en hoe kan je ze dat het beste neerleggen, hoe gebruik je ze voor het ene en het andere. wat is de afstand die je aan moet houden. kunnen ze alleen op een rechte lijn, of kan je ze ook op een volte of in de hoeken gebruiken?
zoals ik zei, ik heb weinig ervaring met balkjes lopen, maar ik ben benieuwd. ik ben al met andere oefeningen bezig om haar achterhand te versterken (zie tempowisselingen, overgangen, zijgangen) maar ik hoor graag meer. als blijkt dat het geen goed middels is om de achterhand te versterken dan hoor ik dat ook graag. dan is het namelijk een leuke afwisseling in de training. ook dan zou ik graag wat meer informatie over het gebruik willen.
brand los!