bonte Kelvin @ clinic Lotje Schoots

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamara_85

bonte Kelvin @ clinic Lotje Schoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 21:10

Hallo,

6 maart was er bij ons op stal een clinic van Lotje Schoots, ik deed daar ook aan mee met Kelvin, en hebben er veel van geleerd. Ons probleem is dat kelvin soms liever lui dan moe is, en daardoor niet goed aan het been is. Vaak reageerd hij dan met aandrijven of een tik door middel van zijn staart te swiepen in plaats van harder te gaan. Ook wil Kelvin als hij moe wordt wat gaan duiken en hangen in de hand. Hierbij heeft ze ons goed geholpen, want weet nu hoe ik het goed op kan lossen, en moet zeggen, het gaat al een stuk beter. Lotje heeft ons even flink aan het werk gezet, en er zijn ook wat foto's gemaakt door wat stalgenootjes.

Mijn probleem is vooral dat ik erg naar beneden kijk, mijn voeten lijden soms een beetje een eigen leven en moet mijn handen wat meer rechtop houden.

Nog wat informatie over Kelvin
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 04/04/2005
Niveau: B
Afstamming: Onbekend

Ook hebben wij afgelopen zondag ons eerste wedstrijd in de B gereden. Hij was heel erg braaf, en het resultaat was 193 en 192, dus ben heel erg trots op mijn knollie.

Hier de foto's

Zijn mooie hoofdje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor me uit kijken
Afbeelding

Afbeelding

Hier moest ik hem even flink naar voren laten gaan van Lotje, alleen was Kelvin het er niet mee eens
Afbeelding

Voeten
Afbeelding

Zijn mooie nieuwe hoofdstel
Afbeelding

Enige galop foto, ik moet wat meer gaan zitten, wel mooi achterbeen
Afbeelding

Met deze foto ben ik erg blij, alleen mag zijn achterhand er wat meer bij
Afbeelding

Ook een mooi plaatje
Afbeelding

Graag opbouwend commentaar waar ik wat mee kan
:D

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:18

"probleem is dat kelvin soms liever lui dan moe is, en daardoor niet goed aan het been is. Vaak reageerd hij dan met aandrijven of een tik door middel van zijn staart te swiepen in plaats van harder te gaan. Ook wil Kelvin als hij moe wordt wat gaan duiken en hangen in de hand. Hierbij heeft ze ons goed geholpen, want weet nu hoe ik het goed op kan lossen, en moet zeggen, het gaat al een stuk beter."

Mag ik vragen wat haar advies was? Dan kan ik er ook wat van leren ;)

Je hebt een mooi paard. Commetaar geef je zelf al aan. Ga zo door zou ik zeggen.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 21:27

Lynske78 schreef:
"probleem is dat kelvin soms liever lui dan moe is, en daardoor niet goed aan het been is. Vaak reageerd hij dan met aandrijven of een tik door middel van zijn staart te swiepen in plaats van harder te gaan. Ook wil Kelvin als hij moe wordt wat gaan duiken en hangen in de hand. Hierbij heeft ze ons goed geholpen, want weet nu hoe ik het goed op kan lossen, en moet zeggen, het gaat al een stuk beter."

Je hebt een mooi paard. Commetaar geef je zelf al aan. Ga zo door zou ik zeggen.

Meestal als kelvin ging swiepen met zijn staart dacht ik oh hij reageerd, maar het was geen voorwaartse reactie, dus ik moest of nog iets harder drijven, en anders een tik, niet reageren nog een tik, en zodra die voorwaarts was weer terug nemen, en dan overgaan in stap en gelijk weer weg, en dan weer goed voorwaarts, en dan weer overgaan in stap of bijna in stap en dan weer naar voren, en dan ook van draf naar galop. Zo leert hij om te reageren op mijn been om ook naar voren te gaan in plaats van te swiepen met zijn staart. We waren na dat uur wel helemaal gesloopt :D

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:31

tamara_85 schreef:
Lynske78 schreef:

Meestal als kelvin ging swiepen met zijn staart dacht ik oh hij reageerd, maar het was geen voorwaartse reactie, dus ik moest of nog iets harder drijven, en anders een tik, niet reageren nog een tik, en zodra die voorwaarts was weer terug nemen, en dan overgaan in stap en gelijk weer weg, en dan weer goed voorwaarts, en dan weer overgaan in stap of bijna in stap en dan weer naar voren, en dan ook van draf naar galop. Zo leert hij om te reageren op mijn been om ook naar voren te gaan in plaats van te swiepen met zijn staart. We waren na dat uur wel helemaal gesloopt :D

Ja ik ken het ik heb daar ook last van met mijn paard .Daarom voeg ik het ook. We zijn ook bezig met veel en snel schakelen en dat helpt idd. Maar het is zeker vermoeiend. :)

ruth91

Re: bonte Kelvin @ clinic Lotje Schoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:38

idd heel veel (schijn)overgangen maken en afleiden door veel figuren te rijden :) had je als enige die clinic of was je met meerdere tegelijk aant rijden?

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 21:39

ruth91 schreef:
idd heel veel (schijn)overgangen maken en afleiden door veel figuren te rijden :) had je als enige die clinic of was je met meerdere tegelijk aant rijden?

We waren met groepjes van 3. Anders had ik het niet volgehouden een heel uur lang. Nu wisselde ze af en toe van persoon, zodat je zelf even kon oefenen wat ze net had uitgelegd, of even bij komen :+

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 07:37

Ja dat is wel fijner idd, dat dacht ik al, doen ze meestal ;) wel leuk hoor, hoop dat hier in de buurt ook weer es een x een goede clinic komt :)

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:27

Allereerst even offtopic :-), wat is Kelvin leuk opgedroogd ;-), hij heeft bij mijn jonkie op de opfok gestaan in dezelfde kudde, vond er toen niet zo veel aan (was mijn type paardje niet), maar nu.. echt heel leuk..

Vind hem er netjes bij lopen, probeer wel tussen de oren van je paardje door te kijken ipv naar beneden.

Lekker aan de tips van Lotje gaan werken, komt helemaal goed.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:07

erg gaaf paard!

bedenk vooral dat jij moet aangeven waar je heen wilt en als jij stuivers loopt te zoeken op de grond geef je je paard niet echt de hint naar voren te gaan
kijk dus waar je heen wil gaan

bij een lui paard(is hij wel lui of gewoon nog jong en onervaren?) kun je beter kort fanatiek werken als lang
blijf licht in je handen, paardje moet met de neus voor de loodlijn blijven
zeker bij een paard wat niet voorwaarts "wil" moet je oppassen met teveel sluiten in de hand
ik vermoed dat hij moeite heeft met het feit dat je voor sluit en toch actie wil, dat kwartje moet even vallen

heel veel succes, gaat vast wel lukken!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:11

wat een leuke (schone) bonte :D haha
volgens mij hebben jullie erg veel aan deze clinic gehad! :)
idd om je voeten denken, je hakken draaien nogal vaak richting de buik, en je tenen naar buiten :=
maar verder ziet het er goed uit, en gefeliciteerd met je punten +:)+

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:49

Wat een mooi getekende bonte zeg!
Echt een plaatje!!
Let op de je je schouders naar achter houd:)
Ga zo door!

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:51

dank jullie voor de leuke reacties.
Vandaag is er weer een zadelmaker geweest, want hij was de laatste tijd erg dwars tijdens het opzadelen en rijden.
Nu blijkt dat zijn zadel gewoon helemaal niet past. En 5 weken geleden was er ook al een zadelmaker geweest, en die had hem verbouwd, en zei dat het goed lag. Nu heeft de zadelmaker van vandaag goed uitgelegd waarom dit zadel niet past, en komt hij volgende week of die week erna langs met nieuwe zadels. Maar tot die tijd kan ik dus niet rijden.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:52

Inderdaad, meer op je kont gaan zitten!

Wat heeft jou paard een prachtige aftekeningen!

Een passend zadel is inderdaad cruciaal. Niet rijden is beter, je maakt meer kapot dan je in eerste instantie zou zeggen!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:04

WOW!!! Wat een schitterend paard, en wat staat dat rood hem goed! Denk aan je hakken (laag) en inderdaad op je zitbeenknobbels zitten. Beweeg je heupen naar voren als je galloppeert. Ik zit dan ook veel beter ;)

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 17:19

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Ik vind dat rood hem ook echt super chique staan.
Ik weet dat ik op mijn billen moet gaan zitten, maar hij wil nog wel eens overspringen in galop, en daardoor ga ik gespannen zitten, en meer stuiteren, als ik meer ontspan, blijft kelvin meestal in de goede galop, en zit ik ook beter. Maar daar wordt aan gewerkt.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:25

Hey Tamara, Leuke foto's, Kelvin ziet er goed uit! Jullie zijn een leuke combinatie. Nu nog even een ander zadel en je kan er weer vol tegen aan de komende tijd.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:00

Waarom niet zonder zadel een weekje? Misschien kan je dan niet echt trainen, maar een beetje rondhobbelen is ook goed voor de band met je paard... :)

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 22:03

Ja ik heb van de week zonder zadel gehobbeld, hij vond het in het begin wat raar dat ik zo op zijn rug ging zitten, maar was verder wel heel braaf. Hij heeft alleen niet echt een fijne rug om op te zitten. Ik probeer veel af te wisselen. Waarschijnlijk worden het namelijk 3 weken voordat ik weer echt kan rijden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:36

Mooi dier zeg!!
Hij gaat nog wat weinig in balans, ik vind hem nog teveel op de voorhand gaan, de hals te horinzontaal.
Hij zal achter actiever moeten en dan meer vanuit de schoft omhoog moeten gaan lopen.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:09

Het enige wat ik nog mis is de echte activiteit..Maar je geeft aan daar aan te werken! Volgens mij is het dan een heel fijn paard!

En ik wil nog even kwijt dat ik niet van bonte paarden hou, maar vind hem erggg leuk en dat rood staat onwijs goed!

Ga zo door!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:13

Moderatoropmerking:
Ik heb net heel wat reacties verwijderd die niet voldoen aan de RT-HAW regels.

Splendit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:15

Hij mag inderdaad wat actiever, maar daar wordt hard aangewerkt.
Verder ziet het er netjes en vriendelijk uit!