Palomino Twisk van toen tot nu! binnenkort wedstrijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irene18

Palomino Twisk van toen tot nu! binnenkort wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:36

Hallo allemaal!

Vandaag zijn er foto's gemaakt van mij met mijn 5 jarige palomino ruin Twisk.
Ik heb hem sinds 19 oktober 2009 :)
Hij is een ontzettende schat met poetsen en rijden ook (als je m er doorheen hebt). Hij valt vooral met de galop erg door je been heen. Het gaat de laatste tijd steeds beter. (Ik heb ook les).
Ik weet het!! Ik moet rechtop zitten!!!
We zijn bezig onze startkaart aan te vragen :)
Eerst wat informatie over mijn paardje:

naam: Twisk
leeftijd: 5
hoogte: ong 1.47 zelf opgemeten. dus nog niet officieel.

Ik moet eraan werken dat ik mn handen wat hoger houd, en niet zo 'tegen het zadel aan'. (en zoals hierboven al staat rechtop zitten)

Nouja, hier zijn de foto's:

Dit was toen hij nèt bij ons was
Afbeelding

Je kunt ook wel zien dat de galop echt een ramp was... Hij protesteert ook (zie staart) door moeilijkeid..
Afbeelding

Gelukkig ging het na een tijdje beter met m! (al was de galop nogsteeds moeilijk)
Afbeelding

En toen kwam de sneeuw... dus konden we niet rijden

Dan dus de foto's van vandaag :)

ellebogen mogen iets meer tegen mn lichaam, teugels iets verder naar voren/omhoog, hoe je het wil noemen, evt iets korter
Afbeelding

Afbeelding

erg op de voorhand,, achterhand mag r meer onder
Afbeelding

Dit vind ik zelf een erg mooie foto. Hij heeft iets te veel stelling, maar dat is juist wat ik moet oefenen ;) vandaar
Afbeelding

weer teveel stelling :P wel actieve achterhand
Afbeelding

netjes :) jammer dat ik sta
Afbeelding

galop.. Hij valt eerst altijd naar binnen dus moest m er even doorheen zetten (zweepje is voor aanspringen, tikje bij, zodat hij niet nog een paar extra passen door kan draven, zich om kan stellen, en verkeerd aanspringt..,) Mn been ligt dus ver naar achter om m naar buiten te duwen, dit is dus niet constant zo ;)
Afbeelding

later ging het beter. (is alleen net even niet nageeflijk, en heb mn handen wel erg ver uit elkaar. had geen betere foto.. linksom ging super beheersd, heb alleen daar geen foto's van jammer genoeg..)
Afbeelding

en dan nog even zn knappe koppie :D
Afbeelding

en uitstappen :)
Afbeelding

Na het rijden nog even lekker rollen (geen foto) en in de bak zijn
Afbeelding

En als laatste nog even een oogfoto :)
Afbeelding

Ik hoop dat jullie m leuk vinden ;)
commentaar is altijd welkom als t maar vriendelijk wordt gebracht :D

Er staat geen copyright op de foto's, maar toch niet kopieren aub!! bedankt :)

oja,, zit er een foto tussen waarvan jullie denken: Wat een leuke, die is het waard om vergroot te worden! Dan zou ik dat graag horen!! Maar misschien vraag ik nog wel een keer iemand met echt professionele ervaring voor supermooie foto's :P
Laatst bijgewerkt door Irene18 op 23-03-10 21:19, in het totaal 7 keer bewerkt

onley

Re: Palomino Twisk @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:38

wat een leukerd :D
laat eens je binnenteugel helemaal los met het rijden
en laat hem desnoods maar naar de buitenkant kijken,
dan zal die ook niet meer zo plat door de bocht gaan.

Je rijd dus te veel met je binnenhand :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:44

onley schreef:
wat een leukerd :D
laat eens je binnenteugel helemaal los met het rijden
en laat hem desnoods maar naar de buitenkant kijken,
dan zal die ook niet meer zo plat door de bocht gaan.

Je rijd dus te veel met je binnenhand :)

Als ik m naar buiten laat kijken krijgt ie zn zin, want dat is wat hij wil. Als ik dat doe is het hele door mn been vallen verdwenen, maar hij zal het de volgende keer gewoon weer doen. Meestal is het zo dat als ik een dag m er goed doorheen heb, hij de volgende dag spierpijn heeft, en de dag erna super galoppeert, en dan gaat t weer slechter, en moet t weer opnieuw, maar het wordt steeds minder, dat naar binnen vallen ;)
binnenteugel moet ik idd ontspannen!
bedankt voor je reactie :)
Laatst bijgewerkt door Irene18 op 23-03-10 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:47

Wat een leuke pony!! Mooie kleur!!!

Probeer zelf wat meer voor je te kijken, daardoor ga je denk ik ook wat rechter zitten. Je zit nu soms wat te veel voorover.
Kijk of je je pony wat mee op twee teugels kunt rijden. Probeer hem op twee teugels nageeflijk te rijden en dan wat meer buiging te krijgen vanuit je binnenbeen.
Maar het ziet er goed uit hoor!
Groetjes!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:47

Bedankt :)
en ik zal het proberen :D

Neluhs

Re: Palomino Twisk van toen tot nu! binnenkort wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:20

Probeer rechter te gaan zitten, en voor je uit te kijken.
Ellebogen ontspannen tegen je zij aan, maar niet te strak, handen hoger en bij elkaar ;)

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:27

Mooie foto's een tip probeer in de gallop niet naar voren te vallen, te zitten. De galop vind hij moeilijk zeg je, dit kan mede door jou komen. Als een paard gallopeerd doet hij dit vanuit zijn achterhand en moet hij zijn voorhand omhoog bregen om te kunnen galloperen, als jij te ver naar voren zit is het voor het paard dus erg moeilijk om goed te kunnen galloperen. Dus probeer voor jouw gevoel naar achter te zitten in de galop.

frosty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:34

Hier ook nog een tip , wel van een westernruiter maar oke , ga eerst alleen over de hoefslag galoperen en galopeer ook wat langer met hem zodat hij zich wat lekkerder gaat voelen in de galop . Verder heeft cynthiaaaapje helemaal gelijk , ga recht op zitten dat is veel makkelijker voor je pony . Gaat het recht uit beter dan pas voltes gaan rijden en probeer voor al te ontspannen met rijden !

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:56

Ziet er leuk uit!
Je binneteugel is er wel steeds aan, Probeer daar wat soepeler mee te doen :)
( werd boven mij ook al gezegd )
En misschien kan je oefenen met je beugel 1 gaatje korter, Want je staat bijna in het zadel :P

Nog verder heel veel Succes op wedstrijden!

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:38

Prachtig paardje! Ik vind foto 12 van zijn hoofd & de laatste van zijn oog heel mooi :o Het meeste commentaar geef je zelf al, maar probeer ook te letten op je tenen & ellebogen wat meer bij elkaar houden :Y)

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:07

ik vind het net lijken of je hem naar beneden dwingt, probeer wat minder aan die teugels te komen en voorwaarts neerwaarts te rijden, dan zakt die vanzelf naar beneden. Laat hem eerst zijn eigen gewicht vinden voordat die in de krul moet.
succes

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 19:25

bedankt allemaal! ik zal het proberen!
@ frosty, recht over de hoefslag en ik laat m recht kijken, = naar binnen vallen omdat hij van mij niet naar buiten mag kijken. In de hoeken moet ie wel een beetje met zn lichaam mee rijden en niet recht door de bocht. Ik ben wel aan het oefenen met rechtuit rijden want dat vind ie niet altijd even makkelijk. Hij zoekt liever de steun van de bakrand op. Zodra hij 'toegeeft' in de galop probeer ik zo veel mogelijk lange banen te maken.
@ Cynthiaaapje, Mn houding is idd niet zo fantastisch en al helemaal niet in de galop. Dus ik zal meer rechtop gaan zitten en mn hoofd dus omhoog houden. Dan moet het al een stuk beter gaan :)
Bedankt allemaal !! :D

(ben vandaag weer wezen rijden en heb tips van jullie gebruikt. Ik merk verbetering in mn houding. Als ik mezelf 'dwing' vooruit te kijken kan ik eigenlijk niet anders dan rechtop. wel heb ik snel last van mn rug door de bodyprotector. Deze heeft namelijk een kromme rug-vorming. Hij dwingt je dus in een bepaalde houding, en als je dan wat anders doet krijg je last van je rug. Er zijn meerdere mensen bij ons op stal die daar last van hebben dus denk er over een andere bodyprotector te nemen. Dat probleem is trouwes geen excuus dat ik nu niet rechtop hoef te zitten,, want ik kan Twisk ook in de weg zitten door voorover te vallen. Ik zal dus mn best doen!! ) :)

oja, @ Jasterina, Naar beneden dwingen. Ik keek even op de foto's en je hebt idd gelijk dat dat zo lijkt. Maar in het echt valt het erg mee. Hij is juist erg makkelijk naar beneden te rijden. Ik neem soms wel te veel druk op mn linker teugel, maar als ik daar mezelf op betrap probeer ik hier zo veel mogelijk mee te stoppen. Dit is ook een van de redenen dat ik les neem ;) Ik zal er op letten!
Laatst bijgewerkt door Irene18 op 24-03-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:32

Als je pony zo'n moeite heeft met de galop, waarom ga je het hem dan moeilijk maken door van de hoefslag weg te gaan en meteen stelling/buiging te vragen?
Hij moet z'n balans nog vinden en kán jou dus geen stelling/buiging geven.
Mijn tip is het bos in en rechte lange paden gaan galoperen, niet aan het hoofd hannesen, laat hem zelf eens uitzoeken hoe hij moet galoperen met jou erop.

Je hebt een leuke pony :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 19:37

kinuh schreef:
Als je pony zo'n moeite heeft met de galop, waarom ga je het hem dan moeilijk maken door van de hoefslag weg te gaan en meteen stelling/buiging te vragen?
Hij moet z'n balans nog vinden en kán jou dus geen stelling/buiging geven.
Mijn tip is het bos in en rechte lange paden gaan galoperen, niet aan het hoofd hannesen, laat hem zelf eens uitzoeken hoe hij moet galoperen met jou erop.

Je hebt een leuke pony :)

Bedankt :)
We gaan zo veel mogelijk lekker naar buiten! Ik mag alleen niet alleen, dus moet ik geluk hebben dat er iemand mee wil :P
Maar ik zal het doen ;)

NFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:47

Jullie zijn echt al verbeterd hoor irene, ach er is nog genoeg te verbeteren, maar dat weet je zelf ook wel!
Houding inderdaad (ach, heb ik ook last van....)
Handen wat hoger en bijelkaar, af en toe er nét iets meer doorheen vind ik, maar zag dat het vandaag onder het rijden ook al goed ging! en op de foto's van gister vind ik het ook al goed!
Straks samen knallen op de wedstrijden :+:!

Volgende week gaan we samen wel even naar buiten, dan heb ik meer tijd, gaan we wel even galopje pakken als t goed gaat! :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:04

nienkefelice schreef:
Jullie zijn echt al verbeterd hoor irene, ach er is nog genoeg te verbeteren, maar dat weet je zelf ook wel!
Houding inderdaad (ach, heb ik ook last van....)
Handen wat hoger en bijelkaar, af en toe er nét iets meer doorheen vind ik, maar zag dat het vandaag onder het rijden ook al goed ging! en op de foto's van gister vind ik het ook al goed!
Straks samen knallen op de wedstrijden :+:!

Volgende week gaan we samen wel even naar buiten, dan heb ik meer tijd, gaan we wel even galopje pakken als t goed gaat! :)

Lijkt me leuk nien!! :)
Tot zaterdag :P

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 20:28

Vandaag heb ik een buitenrit gemaakt.
We hebben gegaloppeerd op het zandpad en dat doet ie heeerlijk :)
Heel rustige ruime sprongen maakt ie, en hij heeft er absoluut geen moeite mee. Het is de stelling en buiging waar hij moeite mee heeft. Maar gelukkig gaat dit al honderd keer beter. Ik ga proberen hem vaker mee naar buiten te nemen want dat vind hij echt geweldig! Dan heb ik een hele andere pony onder mn kont :P Ik ben erg trots op mijn knollie :)

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:39

Ik zou eerst echt wel werken aan je handen. Ze zitten veelst te ver uit elkaar, hoe ze dicht bij elkaar (1 vuist moet ertussen kunnen) en veel hoger. Ik denk dat dat voor je paard ook zal helpen en je rijden zal er zeker op verbeteren.
Als het galopperen nog niet goed lukt, laat dat dan even. Zorg dat hij in draf in goede buiging loopt en doe rek en strek oefeningen in draf. Dan kun je na een tijdje trainen de galop weer oppakken en misschien gaat dit dan beter.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:44

Ik ben het eens met hierboven; handen hoger en dichter bij elkaar . :) Ook wat betreft het galopperen even laten, ik denk dat dit best verschil zou kunnen maken!

Veel plezier nog met je (hele, hele, héle) knappe paardje :D Komt vast goed.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:07

dat plat door de bocht in de galop is een evenwichtsprobleem, pony moet hard en plat anders valt hiuj, dus rustig eerst aan kracht werken bij hem en houd de galop recht, zorg dat je paard rechtgericht is, dan kan hij verbeteren. Ik vind dat je met heekl veel kracht rijd, jij zit met zeer veel spanning in je bovenkijf. Wees zacht want je verwacht die zelfde zachtheid van je paard, handen meer dragen en voor je houden, niet zo laag en breed, dat is helemaal nergens goed voor!!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 18:53

Oke bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik ga eraan werken :)