Promo's officiële debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

Promo's officiële debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 00:23

Hoi!

Promo is een 4 jarige New Forest ruin van Brummerhoeve's Boss. Ik heb hem met de kerst 2008 beleerd, hij is 1m49 hoog. Omdat ik 20 jaar ben moeten we tussen de paarden starten.

Afgelopen zondag hebben Promo en ik onze eerste officiële wedstrijd gereden.
Het was voor zowel hem als voor mij de eerste keer, en voor hem ook nog eens de eerste keer dat ie een binnenbak van de binnenkant mocht zien. Hij was, zoals ik ook verwacht had, heel braaf en dapper.
Wel wat wild met losrijden waardoor ik nu ineens meer terug moest rijden, normaal moet ik juist voorwaarts :+ Maar goed, wat impuls is nooit verkeerd!
Alleen met de proef kakte ie wat in, hij vond het ook spannend in zijn eentje in die bak, dus een paar keer een brul tussendoor.

Omdat hij 4 jaar is en nog niet zoveel kracht en conditie heeft hebben we maar 1 proef gestart voor de bijkomende spanning. Achteraf had 2 best gekund maar goed, beter zo dan dat het tegengevallen was :D

Resultaat? 190 punten en daarmee een 2e plaats.
Ik had helaas een volte verkeerd gereden waardoor ik 2 punten aftrek had :=

Punten waaraan we werken op het moment zijn het stellen om mijn binnenbeen, een constant tempo en een constante aanleuning. Promo heeft snel de neiging onrustig te worden op het bit, ik moet heel erg letten op mijn aanleuning en hier zelf constant in proberen te blijven. Verder zit ik te vaak aan mijn linkerteugel, vooral op de rechterhand. Hier verstrak ik vaak en blokkeer ik hem. Promo is heel soepel en weet zich hier dan aan te onttrekken, vaak door zijn buik naar buiten te duwen en scheef te gaan lopen. Dit wil ik dan weer corrigeren met mijn hand en daardoor wordt de fout natuurlijk alleen maar groter.
We zijn nu vooral bezig met beenhulpen, dat ik hem ook opzij kan 'duwen' en dat been niet alleen maar voorwaarts betekent. Ook moet hij leren wachten tot ik hem een opdracht geef, hij is nogal van het initiatief nemen :))

1. Eenmaal aangekomen (gewoon te paard) gelijk gaan draven om hem bezig te houden met mij.
Afbeelding

2. Veel achtjes rijden, voltes openen, volte sluiten om de aandacht bij mij te houden.
Hij mag hier beter gedragen, maar goed, hij was gespannen en thuis vindt hij dit ook nog moeilijk.
Afbeelding

3. Al iets beter..
Afbeelding

4. De hoeken in duwen met mijn binnenbeen, waar hij veel doorheen viel. Ik moet mijn been lang houden en de schouder niet naar buiten duwen met mijn hand.
Afbeelding

5. Halsstrekken. Dit is dan toevallig een mooi moment, maar het is moeilijk. Ik vind het lastig mijn contact te behouden omdat Promo nog niet constant is in het halsstrekken. Verder 'trekt' hij als het ware zijn hoofd naar de grond zodra hij doorkrijgt dat hij hals mag strekken. We gaan al beter, in de les pakken we dit ook veel mee :j
Afbeelding

6. De proef in, rondje bak verkennen.
Afbeelding

7. Vanaf nu staat het niet meer op volgorde :+
Afbeelding

8. Hier zie je dat hij zijn lip optrekt.
Afbeelding

9.Hier reed ik mijn volte verkeerd :=
Afbeelding

10. Linkergalop, onze moeilijke kant. Ik probeer hem om mijn binnenbeen te zetten maar met erg veel moeite waardoor ik naar buiten val. Ook is weer mijn linkerhand te strak.
Afbeelding

11. De spiegels die meneer zo spannend vond waren ineens erg handig om te bekijken hoe gelikt ie er wel niet uit zag :')
Afbeelding

De jury had als commentaar gegeven dat ik mijn handen meer moet dragen, daar ben ik me van bewust :j

Graag tips! Groetjes Nikki

kimmie88

Re: Promo's officiële debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:40

Net je foto's van het strand bekeken. Die waren net als deze erg leuk om te zien..
Erg leuk om een jonkie al zo te zien lopen.
Het commentaar heb je zelf al gegeven, dus hoef ik niet te herhalen voor je :D
Heel veel plezier met je peerd, het ziet er leuk uit

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 05:54

Leuk beestje!!!
En ik vind dat je hem nu al netjes aan het lopen hebt.

Je zit er ook erg netjes op!!!!!

Ik ben dit weekend zelf ook voor de allereerste keer gestart met een brummerhoeve's Boss, ik had ook een 2de plaats (wel toevallig).

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:42

Ziet er goed uit hoor nik,
Lekker ontspannen en netjes

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:45

wauw wat ziet het er goed uit zeg, zeker voor een eerste keer.
dit beloofd nog wat :d punten meld je zelf al ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:56

Ziet er goed uit nikki!

Nete proef neer gezet, (wie was de jury? )
Je handen meer op plek, en meer van achter naar je hand toe rijden :)

Voor de rest een leuke combinatie hoor :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:14

Ziet er goed uit Nik, ik heb alleen het idee dat je in draf je handen iets optrekt. Die zou je iets mooier naar voren mogen houden :j

Maar goed gedaan!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:25

Ziet er goed uit meis, jullie komen er wel <3

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:25

Ziet er leuk uit!
Ik zie je wel op bijna alle foto's naar beneden kijken! (stiekem)
Je mag wel iets trotser zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:02

Wat een leuke combinatie zijn jullie, passen erg goed bij elkaar! Rijden ziet er ook al netjes uit, je weet goed waar je mee bezig bent zo te lezen, dus komt goed!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:22

Ziet er goed uit nikki! :) heb gehoord dat het er in het 'eggie' ook top uit zag! :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:05

Gefeliciteerd met jullie resultaat chick :*!
Ziet er echt super uit, mooie combinatie zijn jullie :+:
Als commentaar; op sommige foto's liggen je benen soms wat verder naar achteren :j

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:17

Nikki ziet er netjes uit hoor! je geeft zelf je aandachtspunten goed weer. Vind wel vooral in de galop dat je echt langer mag zitten met je been. Als jullie het wat makkelijker vinden allemaal wordt dit denk ik ook wel beter :j
Ik heb ook soms het idee dat je op je bovenbenen leunt, probeer wat meer te gaan zitten :) . Of was dat meer wat spanning van het debuut? ;)

in ieder geval ook gefeliciteerd hè!! super gedaan!! op naar de volgende :D

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:01

Top team! Netjes gedaan, en (volgens mij) een welverdiende winstpunt! Op naar de volgende wedstrijden :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:20

Ziet er top uit Nikki! Ben het eens met de 'fouten', en verder kan ik niks verkeerds ontdekken, haha. Je weet heel goed waar je mee bezig bent, dus dat komt helemaal goed denk ik!

+:)+

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:48

Gefeliciteerd met je punten en de prijs!! *D Knap voor een eerste keer.
Als je pony naar binnenvalt en je probeert dit op te vangen met je binnenbeen, moet je deze niet naar achteren leggen, maar gewoon op z´n plaats houden. Ziet er allemaal al netjes uit hoor. En je hebt zelf goed door waar je aan kunt gaan werken.
Succes op je volgende wedstrijd!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 00:04

CoriienRN schreef:
Nete proef neer gezet, (wie was de jury? )
Je handen meer op plek, en meer van achter naar je hand toe rijden :)

Dhr. van Ginkel!
Klopt, dat commentaar gaf de jury ook, en omdat hij wat heet was en dan overgevoelig is op been (lees: hij schiet naar voren met samengeknepen billen) hield ik die er zoveel mogelijk vanaf. Hij reageert ook op een ophouding door heel erg te zakken, hij heeft gauw de neiging met de kin op de borst te lopen. Daarom ben ik daar ook voorzichtig in en houd ik eigenlijk iets te lang vast. Dankjewel!
MyWishMax schreef:
Ziet er goed uit Nik, ik heb alleen het idee dat je in draf je handen iets optrekt. Die zou je iets mooier naar voren mogen houden :j

Maar goed gedaan!

Ja klopt, meer dragen :j Het mag er wat makkelijker uit gaan zien zeg maar. Zal wel door de spanning komen want thuis heb ik hier eigenlijk nooit zoveel last van.. Dan zit ik ook meer door, dan vind ik het ook makkelijker een mooie houding aan te nemen.
Kadanzlover schreef:
Nikki ziet er netjes uit hoor! je geeft zelf je aandachtspunten goed weer. Vind wel vooral in de galop dat je echt langer mag zitten met je been. Als jullie het wat makkelijker vinden allemaal wordt dit denk ik ook wel beter :j
Ik heb ook soms het idee dat je op je bovenbenen leunt, probeer wat meer te gaan zitten :) . Of was dat meer wat spanning van het debuut? ;)

Ja! Dat viel mij ook op op de foto's! Ik denk dat dat ook komt door het zadel, daar zit ik niet zo lekker op :o Gelukkig is mijn nieuwe in aantocht! En dat langer zitten moet inderdaad ook echt, ik werk eraan! :))
supertammy schreef:
Gefeliciteerd met je punten en de prijs!! *D Knap voor een eerste keer.
Als je pony naar binnenvalt en je probeert dit op te vangen met je binnenbeen, moet je deze niet naar achteren leggen, maar gewoon op z´n plaats houden. Ziet er allemaal al netjes uit hoor. En je hebt zelf goed door waar je aan kunt gaan werken.
Succes op je volgende wedstrijd!

:j Ik denk dat ik dat doe omdat ie de link van been= voorwaarts óf opzij nog niet zo goed legt. Dat als ik m'n been verder naar achter leg sneller reactie krijg. Hier zijn we mee bezig in de les :j

Fijn om te lezen dat er gedacht wordt dat ik goed bezig ben! Ik heb ook heel fijne instructie, elk puntje wordt op de i gezet. Dankjulliewel!