Gold aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_J

Gold aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 20:10

Hee allemaal,

Dit is Goldy, een bijna 7-jarige Haflingermerrie (v. Nicodemeus la Ferme).
Afbeelding

Ze is bij ons gekomen toen ze 3 was en toen heb ik haar beleerd. Daarna is ze verkocht, maar omdat ze daar niet helemaal gelukkig was hebben we haar teruggekocht. Toen ze net terug was, was ze erg krom, zenuwachtig en had ze rugpijn (door een verkeerd liggend zadel). Ik heb er toen een beter zadel opgelegd en haar een tijdje gereden. Nu rijden er vooral kleine kinderen op, maar ik kruip er ook regelmatig even op. Vorig jaar heb ik een keer meegedaan aan een onderlinge wedstrijdje in de B, we waren toen 1e met 210 punten, dus het is ongeveer B-waardig :D . Ze heeft vooral moeite met de stelling en buiging. Daar zijn we momenteel mee bezig. Ze valt snel naar binnen als ik wat stelling vraag en rechtsom houdt ze zich er strak. Omdat het de laatste tijd wel goed gaat en ze zich ook al beter durft te ontspannen vond ik het wel tijd voor wat foto's!

Stappen; ik neem druk op de teugels, wacht tot ze nageeft en ga er lekker krom bij zitten..
Afbeelding

Stappen op de rechterhand
Afbeelding
Afbeelding

Drafje
Afbeelding
Afbeelding

Linkergalop
Afbeelding
Afbeelding

Draven
Afbeelding

Net na het aangalopperen. Haar neusje komt er iets te ver uit.
Afbeelding

Afbeelding

Dit was het.
Tips en commentaar zijn welkom!

Groetjes, Kelly

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:49

Ziet er netjes uit!
Op 2e en 3e foto lijkt het of je wat overdreven naar achter hangt.. maar daar is op de andere fotos neit veel meer van te zien.

mariellexxx

Re: Gold aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:55

Ziet er supergoed uit hoor!!!
Paard heeft een lekkere sprong in galop, en in draf loopt ze van achter ook netjes mee (al kan dit altijd meer natuurlijk), en van voor lekker zwaaien met die benen!
Je handen ietsjes rechterop houden, en ik vind het een mooi totaalplaatje!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:16

Op foto 3 vind ik dat je wat te ver achterover zit en op foto 4 vind ik haar net wat te diep lopen. Maar voor de rest vind ik het er erg netjes uitzien!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 09:45

Op de stapfoto's zit ik inderdaad wat te ver naar achteren. Goldy heeft namelijk best een grote stap en zodra ik dan iets teveel aan de teugels kom, gaat ze dribbelen en dat wil ik graag met mijn zit dan oplossen. En dan ga ik zo mooi charmant zitten.. :+

@ mariellexxx: Ze heeft inderdaad een lekkere sprong in galop, maar het is wel moeilijk om dan op je kont te blijven zitten :P .

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:45

Wat een mooi beestje zeg! Vind je het niet jammer dat je er zelf niet veel op rijdt?! Het ziet er erg fijn uit nl!

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:19

Niet teveel naar je mooie pony kijken & probeer iets meer op je kont te blijven zitten in galop (heb ik ook last van :+ ) Verder heb je hem erg netjes aan het lopen :D

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 08:45

@ Karen1987: Ja, ik vind het wel jammer dat ik er niet veel op rijd, maar ik heb Mist ook nog en daar heb ik soms al te weinig tijd voor. Helaas..

@ Reegle: Ja, inderdaad, ik kan m'n ogen er niet afhouden.. :o

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:45

Ik denk dat het meeste al wel gezegd is hierboven... Maar heb toch nog een aanvulling. Keer op keer verbaas ik mij op HAW erover, dat er zoveel mensen met sporen én zweep rijden. Kijk, als je je sporen gebruikt ter ondersteuning van bijv schouderbinnenwaarts oid, kan ik het begrijpen. Maar jou pony loopt op B niveau, en is er lekker bij met het achterbeen. Daarom vraag ik me af: waarom sporen en zweep??
Maar goed, je bent dus niet de enige waar ik het zie, en deze vraagtekens erbij zet.
Je linkerspoor staat trouwens wel een beetje omhoog ;)

ik vind het trouwens wel een hele leuke pony, mooi edel koppie zit erop volgens mij! :j

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:54

Ziet er netjes en ontspannen uit :)
Op sommige momenten mag ze haar neusje er nog iets meer uit rijden. Verder niet teveel geld zoeken en goed op je kont blijven zitten in de galop ;)
Heel veel succes verder!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:19

Leuk dier!! Ik mis alleen jou cap ;)

Verder qua commentaar, probeer ook als je opvangt met je zit niet naar achteren te hangen maar alleenn je bil- en bovenbeenspieren aan te spannen. Eventueel een klein wiebeltje in je zadel maken mag. Verder mag af en toe haar neus er meer uit, probeer op zulke momenten haar wat meer te activeren in het achterbeen.

Just_Me89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:44

meer blijven zitten in het zadel tijdens de galop, verder ziet het er goed uit!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:55

wat leuk een vriendin van mij heeft ook een hafje van nicodeus la ferme :) leuk beesje!

let er op dat hij niet gaat hangen dus goed van voor naar achter rijden.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 17:17

@ koetje10: Ja, mijn pony loopt inderdaad op B niveau en bij haar hoef ik ook geen sporen te gebruiken. Juist niet, want als ik haar ook maar een beetje prik komt ze in opstand. Ik had hier de sporen al om gedaan, omdat ik zou gaan rijden op Misty (die rij ik altijd met sporen) en die heb ik er niet afgehaald. Ik heb ze dus niet echt gebruikt op Goldy ;) .

Ze heeft echt een mooi koppie, ja! Komt misschien omdat er 4,65% Arabisch bloed in zit..

@ chrisje_83: Ik draag op Goldy (en Misty) nooit een cap. Omdat ik gewoon bijna (geen 100% natuurlijk) zeker weet dat ze mij er niet af wil gooien en ze schrikt ook niet vaak ergens van. Bedankt voor de tip over het opvangen!

@ Kelly1992: Ja, jammer dat hij is afgekeurd op nakomelingen.. Ze hadden teveel wit geloof ik! Het lijkt op de foto's inderaad dat ze in m'n handen hangt, maar dit is niet echt het geval hoor. In galop wil ze nog wel eens te diep gaan lopen, maar over het algemeen heb ik niet teveel in m'n handen!

Bedankt voor de reacties! :D

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:23

dat heb ik vaker gehoord ;) klinkt misschien een beetje banketstaaf, maar deze opmerking maak ik vaker en dan krijg ik practisch altijd deze reactie :P En dan vraag ik me af: als je ze al om had, prima, maar hoeveel moeite is het om ze af te doen? ;) maar zal er verder niet over doorzeuren. ;) succes met je leuke haf!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:32

Nou, het is toevallig gewoon waar ;) . En waarom ik ze dan niet af heb gedaan? Omdat ze me niet in de weg zitten. Een beetje ruiter kan zijn of haar sporen wel alleen gebruiken als het nodig is..
Zo denk ik er over in ieder geval :P .

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:31

Ik vind het er ook goed uitzien! :)
Vind jullie een leuke combinatie en vind dat je er netjes op zit. :))
Ik vind haar lekker actief van uit de achterhand en toch nagevelijk.
Ja, gewoon fijne beelden! :+:

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:06

Het ziet er inderdaad lekker ontspannen uit!
Ik ga mee met het comentaar dat het neusje er misschien iets meer uit mag, haar achterhand zit er wel goed onder.
Veel succes nog!

Heb je trouwens gezien dat je voor Buitenpost bij de pony's staat? :o

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:12

Leuke haf, ziet er best goed uit! Ze lijkt wat diep te lopen, maar dat had vaders ook altijd wel een beetje vond ik (die heb ik zelf nog een tijdje gereden). De hals komt wat diep uit de borst. Wel een goed achterbeen gebruik trouwens, had vaders ook. Ik heb ook een veulen van Nicodemeus gefokt en die had een mega bles en twee witte achterbenen.... Was ook niet zo luxe gebouwd, jammer.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 11:09

Nicodemeus had dat inderdaad ook, hij heeft ook eens bij ons gestaan. En dat witte, ja je moet er van houden.. Ik ben er niet zo van eerlijk gezegd :o . En Nicodemeus was zelf ook een echte klassieker en daar hou ik persoonlijk dus wel van, maar dat is maar net wat je smaak is. Misty (mijn andere haf) is een zusje van Nicodemeus en ook een klassiek type. Hals diep uit de borst en ene hoog kruis. Ook daar moet je van houden.

Bedankt voor de reacties!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:24

Wat een mooi dier zeg! Ze heeft ook mooie ruime gangen, erg leuk om te zien :)
Probeer zelf mooi trots recht op te zitten! Als je zo naar beneden kijkt heb ik het idee dat je je schouders namelijk wat optrekt :)

yorindexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:33

ziet er goed uit
en een super leuk paardje!