April (Fries X Tinker) @ dressuurwerk in het lentezonnetje!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanapril

April (Fries X Tinker) @ dressuurwerk in het lentezonnetje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 16:45

Hallo mede-bokkers!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een topic heb geopend over April en dressuur....
Daarom vandaag maar eens wat foto's gemaakt in het lentezonnetje!

Profiel April:
Naam: April
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 8 jaar
Ras: Fries X Tinker
Karakter: Lief, gevoelig, betrouwbaar
Niveau: nog niets....

We zijn met April op dit moment bezig om haar achterhand er wat meer onder te krijgen en haar wat meer ronder te rijden...
Lang en laag pakt ze nu prima op, daarom pak ik haar er wat meer bij.
Ook werk ik aan mijn eigen houding, maar dat lukt nog niet altijd even goed. Vooral in de gallop kom ik erg naar voren.
En ik vind zelf dat ik mijn handen wat naar voren moet plaatsen en wat meer mag dragen.
Over het algemeen vind ik dat het erg lekker gaat de laatste tijd.
April is nu al bijna 5 jaar bij me en ik merk dat ze me nu steeds meer gaat vertrouwen en dat onze band steeds hechter word!
April heeft veel ups en down gehad de laatste paar jaar, maar de laatste tijd is met meer up dan down!!!!
Ben stiekem ook best wel trots op de volgende foto's!

Groetjes Sandra

ps. foto's staan beetje door elkaar... Helaas geen foto's van inrijden en uitstappen....

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Trots op deze foto!
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Belonen... Trots op m'n knollie!!!!
Afbeelding

14.
Afbeelding

A_J

Re: April (Fries X Tinker) @ dressuurwerk in het lentezonnetje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:47

Wat een aparte combi! :j
Ik vind het er zeker goed uit zien. Commentaar geef je zelf voornamelijk al, al moet ik zeggen dat hij rond genoeg is op deze foto's. Achterhand mag er inderdaad meer bij.
Let zelf ook even op je voeten! Niet te ver in de beugels en hakken uitdrukken!

Succes! :)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:51

Ziet er lekker uit! +:)+
het lijkt wel of je zadel ver naar voren ligt, klopt dat?
en wat me op viel is dat 1 puntje van haar oor krom is, haha! :=

Marielleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:53

Leuke combinatie!
Ik ben het met A_J eens dat je op sommige foto's iets meer op je voeten mag letten ;)

Verder zijn het leuke foto's, en je handhouding is helemaal niet zo erg als je zelf aangeeft hoor! :P

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 16:59

@ Nefertarie: Haha ja dat oortje is altijd al krom geweest!!! Veel mensen valt het op en moeten er dan om lachen!!!
En het viel mij ook al op, op de foto's, dat het zadel erg ver naar voren lag...
Had een probleem met aansingelen, tijdens het rijden niet meer aan gedacht en met afzadelen zat de singel dus wel erg los...
Zadel is volgens mij dus wel wat naar voren geschoven...
Hij ligt wel goed want is van de winter nog gecontroleerd door tweespan, ook tijdens het rijden. Hoefde niet opgevuld of iets anders...

@ Marielleeee: Ik let erg veel op mijn handen, wil ook niet te streng inkomen, dat ik mijn voeten regelmatig vergeet!
Trek mijn benen ook vaak omhoog en idd mijn tenen naar buiten!!!

@ Vedaulaa: Dank je! Doe ik erg mijn best voor!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:16

Inderdaad een hele leuke comibinatie. En leuk dat deze tinker x fries ( een kruising tussen 2 rassen die beide eerder moeite hebben met buigen en aantrekken ) zo er bij loopt.

Je moet haar alleen meer uitschuiven, de kracht van het laag, lang en rond rijden is dat je ten alle tijden haar neus eruit kan blijven rijden. Ze loopt te diep en te ver achter de loodlijn, dit zou moeten betekenen dat ze haar pas niet af kan maken en ze voor, of tevens achter omdat ze minder ontwikkeld is korter wordt. Dit zie je terug op foto 1 3 en 7. Terwijl op fotos waar je de bochten in rijdt jij handen vooruit steekt en hierdoor direct meer activatie krijgt. Vooral in stap moet je hier aan werken.

De galop is krachtig, opzich voldoende opwaarts, maar als je hier meer toestaat en goed tactmatisch drijft hij nog meer opwaarts kan komen.

Gaat de goede kant op! Good luck x

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 17:33

@ _Celien: klopt hoor. Hier proberen we aan te werken!
Ze gaat vaak uit zichzelf zo achter de loodlijn zitten, Lang en laag gaat prima, maar zodra ik haar dan wat ronder wil kruipt ze achter de loodlijn....
Daartussenin is het nog erg moeilijk. Er zijn wel veel momenten dat het goed gaat, maar is nog lang niet stabiel genoeg!
En idd als ik mijn handen wat verder naar voren heb, wat meer toesta, zal ze meer ruimte moeten hebben en actiever moeten gaan stappen! Ik snap hem! Dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:37

Hai, :wave:
Ik vind de galopfoto's er juist wel erg goed uit zien!
Jullie zijn echt op de goede weg en ik hoop dat er nog veel meer ups komen. :j
Komt vast helemaal goed.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:27

Het is het friese bloed denk ik waardoor ze zo achter de loodlijn kruipt. Het ziet er leuk uit zo `in de krul van voren`maar ze loopt totaal niet verzameld. Ik zou proberen haar er meer uit te rijden en haar hals langer te maken en in de kaak ontspannen te worden. Bij foto 6 zie je heel duidelijk dat ze in haar hoofd kantelt!! Daar zit iets niet goed! Bij de andere foto`s zie je dat ook. De knik in de hals zit ook niet geod, die zit in de hals en niet achter de oren. Zo kan je paardje niet ontspannen lopen en de achterhand gaan onderbrengen waardoor je eigenlijk nooit verzameling en oprichting krijgt.

Het is een leuk paard om te zien en ik wens jullie heel veel rijplezier!

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:53

Leuke kruising!!
Krijg een beetje het idee dat je jezelf wat uit het zadel drukt.. je zit nogal achterin het zadel..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:10

Ha daar hebben we April <3

Je zadel ligt inderdaad op de foto's verder naar voren dan anders, maar moet je maar niet vergeten na te singelen he :Y)
Ook zit jij wat ver achterin je zadel, of is je zadel net iets aan de kleine kant?
April loopt al een stuk actiever dan eerst, mag inderdaad iets meer uitschuiven met dezelfde ronding en ze wil zo te zien op de foto's ook af en toe haar hoofd wat kantelen, klopt dat?
Je zit netjes rechtop en de galop gaat ook al netjes.
Ga zo door +:)+

Neluhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:46

Leuk paardje!
de achterhand mag wel een stukkie actiever, maar dat gaat wel goedkomen geloof ik ;)
En; is ze drachtig, of gewoon dik? er mogen best wel wat kilootjes vanaf...

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:43

dapperdier schreef:
Het is het friese bloed denk ik waardoor ze zo achter de loodlijn kruipt. Het ziet er leuk uit zo `in de krul van voren`maar ze loopt totaal niet verzameld. Ik zou proberen haar er meer uit te rijden en haar hals langer te maken en in de kaak ontspannen te worden. Bij foto 6 zie je heel duidelijk dat ze in haar hoofd kantelt!! Daar zit iets niet goed! Bij de andere foto`s zie je dat ook. De knik in de hals zit ook niet geod, die zit in de hals en niet achter de oren. Zo kan je paardje niet ontspannen lopen en de achterhand gaan onderbrengen waardoor je eigenlijk nooit verzameling en oprichting krijgt.

Foto 6 is puur het handen werk van het meisje, de knik ook. Je ziet dat ze zich regelmatig optrekt aan haar teugels, dat is een proces wat ze zelf snapt en daardoor ook probeerd meer toe te staan. But i agree, het is een probleempje. Misschien kan je haar door je statement beter te onderbouwen vertellen wat je bedoeld, met het verkantelen en in knikken en misschien wat ze hier aan kan doen?

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 21:27

Bedankt allemaal voor de reacties! Heb nu even weinig tijd om op iedereen te reageren....
Het komt bij allen een beetje op hetzelfde neer en daar kan ik best wel wat mee....
Ga er nu dan ook hard mee aan de slag en zal jullie op de hoogte houden....

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:46

Okee :)
Waarom ligt er eigenlijk gras op de bodem?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:50

Dat is 'kunstgras'.
Superhandig, kun je bijna altijd rijden want het wordt niet zo nat!
Ziet er wat gek uit maar werkt perfect :)

Verder hebben we nog een gewone zand-buitenbak en nu ook een binnenbak.
In de longeercirkel ligt ook dit kunstgras en we hebben nog een groot evenemententerrein waar je kunt rijden enz.
Ideaal dus en voor de paarden de hemel op aarde :):)

Afbeelding

Afbeelding

Close-upje:

Afbeelding

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:48

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er op dat het bedoeling is om rijtechnische commentaar te geven zonder daarbij in herhaling te vallen.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:14

Wat een lekker gelukte kruising zeg! Heerlijk paardje... Je rijdt haar ook netjes moet ik zeggen, wel zou ik graag het neusje er iets meer uit zien komen, ze loopt nu net iets te diep en rond en iets meer actie in het achterbeen, maar dat komt als je zo doortraint vanzelf goed!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:11

_Celien schreef:
dapperdier schreef:

Foto 6 is puur het handen werk van het meisje, de knik ook. Je ziet dat ze zich regelmatig optrekt aan haar teugels, dat is een proces wat ze zelf snapt en daardoor ook probeerd meer toe te staan. But i agree, het is een probleempje. Misschien kan je haar door je statement beter te onderbouwen vertellen wat je bedoeld, met het verkantelen en in knikken en misschien wat ze hier aan kan doen?

Het kantelen kan ook een Osteopaat kwestie zijn, vastzitten van wervels of de atlas, wat natuurlijk ook weer kan komen van het handenwerk. Ik kan het online niet beter uitleggen dan ik al deed, hals langer laten maken niet fixeren op in de krul rijden maar vragen en loslaten, ontspanning zoeken in de hals zodat het paard zijn kaak ontspant en vandaaruit rond stellen.