[New video] Don Rubin @ dressur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DON___RUBIN

[New video] Don Rubin @ dressur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 04:03

Beste bokkers,

Na het vorige filmpje waar veel discussie over is/was..
Heb ik het filmpje wel 100x bekeken mischien veel vaker :o hihi !!
Ben ik aan het werk gegaan, en eigenlijk ben ik wel heel blij met al dat comentaar
Want mischien beetje verwaand komt dit over, maar als ik dit filmpje vergelijk.. vind ik dit stukken beter.
en ben ook echt heel blij, Oke genoeg punten waar ik nog aan moet werken. Maaaarrr ik zit al veel ontspanner op mijn paard
en moest natuurlijk eerst aanmezelf werken, mits ik verder kon met de anderen problemen.

Punten;

Onderbenen nog stiller proberen tehouden
Opletten op mijn binnenhand (al vind ik dit nog maar minimaal :D :D YES)
Actiever dus meer de achterhand eronder.

Dit filmpje was het laatste kwartier opgenomen, Ik heb hem het eerste halfuur ook lekker lang en actief met veel overgangen gereden.

I hope you like it :):) ik ben redelijk happy <3

2 onduidelijke foto's helaas

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot de 2 filmpjes B-)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 07:27

Kijk, dat ziet er goed uit. Je benen zijn veel stiller.
Remy-manier is veel beter ;)
Kan je nagaan hoe iets simpels iets kan verpesten, en andersom.
Hij loopt ook veel beter. Veel ontpannender en ruimer met impuls.
En het blijft een prachtige bok om te zien :9

Edit : Hoe gaat het nu linksom, houd jezelf minder vast ?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:28

Dit ziet er idd al wel beter uit.
Toch mis ik nog steeds een beetje de activiteit van achter en je paard mag iets meer voorwaarts met name in de draf en stap.
Zo nu en dan komt je paard wat te diep en loopt die op de voorhand.
Ik zou je als advies geven dat je veel tempowisselingen moet gaan rijden, en zijwaarts-oefeningen waarbij je zorgt dat de achterhand er nog meer onder geschoven wordt. En de voorhand meer gedragen wordt.

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:03

jij blijft netjes doorzitten in draf! Hoe doe je dat toch? :o Je paard loopt nog wel iets te diep, neusje mag er iets meer uit.. dus misschien kan je nog wat meer tempowisselingen en figuren rijden ;) Verder ziet het er al goed uit.

corina21

Re: [New video] Don Rubin @ dressur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:25

ziet er zeker weten netjes uit,
alleen zou ik blijven lichtrijden tot dat hij helemaal los is.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:14

Jammer dat je zoveel doorzit, daarin kun je altijd nog iets vastzetten waardoor je het paard belemmerd, hij loopt nog steeds soms echt te diep, ik vind iets ronder helemaal niet erg, maar het lijkt erop dat je helemaal geen controle hebt over de hoofd/halshouding, aangezien het soms wat knikkend lijkt... Opzich is dit niet altijd erg, afhankelijk van wat je aan het oefenen bent, soms moet je zoiets laten, maar nu duikt hij er echt achter....

Flink schakelen, kort en klein met een stille hand en een heel duidelijk been...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:35

Ziet er al beter uit maaaar, je overgangen zijn niet aktief en dat komt omdat je nog geen impuls genoeg hebt, je paard valt in stap vanuit de draf, maakt een huppeltje bij het aandraven en bij de overgang van galop naar de draf valt hij ook uit elkaar en hij loopt nog steeds veel te diep en achter de loodlijn.
Bij het halsstrekken wil hij je hand niet volgen naar beneden dus ik zou heel veel met een licht contact gaan rijden en dan maakt het in eerste instantie niet uit waar z'n hoofd ergens is maar probeer hem eerst door veel overgangen en een pasje terug en weer naar voren op het achterbeen te zetten dan komt de goede aanleuning ook, je paard heeft simpelweg z'n motor niet aanstaan, aangezien je blijkbaar een snelle leerling bent zul je dit ongetwijfeld snel voor elkaar hebben maar stap even een poosje af van het perfecte plaatje, blijf lichtrijden en zit hem maar achter de broek, hij moet aan het werk maar wel op de goede manier,succes.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 15:00

bedankt, zoals ik al zei hij is niet actief ect. en ik heb hem ook bewust zo diep laten lopen want hij krult zich altijd meteen op
en dit is veel beter voor hem ! want pak ik hem nu een stuk korter gaat hij zich meten weer bovenin zetten dus ik begin eerst zo
en dan bouw ik het op, en meer overgangen ect heb ik ook gedaan zoals ik al aangafen veel tempowisselingen dit was het laatste kwartier ;)

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 15:08

__PSM__ schreef:
Jammer dat je zoveel doorzit, daarin kun je altijd nog iets vastzetten waardoor je het paard belemmerd, hij loopt nog steeds soms echt te diep, ik vind iets ronder helemaal niet erg, maar het lijkt erop dat je helemaal geen controle hebt over de hoofd/halshouding, aangezien het soms wat knikkend lijkt... Opzich is dit niet altijd erg, afhankelijk van wat je aan het oefenen bent, soms moet je zoiets laten, maar nu duikt hij er echt achter....

Flink schakelen, kort en klein met een stille hand en een heel duidelijk been...

Normaal gooit hij zn hooft er meteen uit, nu blijft hij juist lekker rond en kan ik de middendraf ook super uitvoeren. ik heb dit dus wel bewust gedaan, en snap ook wel als ik de oefeningen ga rijden dat ik hem niet in dezen positie stel, dan rijd ik hem ook meer eruit
en me zn neusje iets meer naar voor ! maar ik heb hem extra zo rond gezet en vond het een veel beter gevoel dan de weken ervoor en als hij dus zo lekker los blijft kan ik aan de rest gaan werken :+

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:57

Ik vind dit er ook al beter uitzien hoor!Er zijn natuurlijk nog wel meer verbeterpunten..
Je draftempo vind ik eigenlijk nog wel laag liggen, hij blijft wat ingehouden. De overgang van galop naar draf (de eerste overgang in het tweede filmpje), daar vind ik de draf echt super! Helaas houd je hem daarna snel weer in. Laat hem maar wat ruimer lopen! Je zal zien dat hij daar echt beter van gaat lopen.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 16:05

Het kan ook zo lijken dat ik hem inhoud, want ik hem gisteren juist zonder kracht gereden gisteren
ik heb mischien 1x een ophouding gemaakt, voor de rest heb ik hem lekker laten lopen terwijl ik normalite
steeds aan de voorkant lag de prutsen en vind het al een heel goed van me dat ik gisteren gewoon niet eens
aan de voorkant heb gezeten :D :D :D :D

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:17

DON___RUBIN schreef:
bedankt, zoals ik al zei hij is niet actief ect. en ik heb hem ook bewust zo diep laten lopen want hij krult zich altijd meteen op en dit is veel beter voor hem ! want pak ik hem nu een stuk korter gaat hij zich meten weer bovenin zetten dus ik begin eerst zo
en dan bouw ik het op, en meer overgangen ect heb ik ook gedaan zoals ik al aangafen veel tempowisselingen dit was het laatste kwartier ;)

Je weet dat te diep lopen schadelijk is? Dus niet beter voor hem..
Verder vind ik het er veel meer ontspannen uitzien! Je hadden zijn echt veel vriendelijker zo. Je zit ook stiller. Je zit goed door, maar waarom doe je dat vrijwel de hele tijd? Ik zou de tempowisselingen door je hele training door doen.

Ik vind het trouwens wel een heel mooi paard! Helemaal als hij op de loodlijn loopt, wauw! Hij lijkt een beetje op mijn paard :P Veel succes met de verdere training!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:27

DON___RUBIN schreef:
__PSM__ schreef:

Normaal gooit hij zn hooft er meteen uit, nu blijft hij juist lekker rond en kan ik de middendraf ook super uitvoeren. ik heb dit dus wel bewust gedaan, en snap ook wel als ik de oefeningen ga rijden dat ik hem niet in dezen positie stel, dan rijd ik hem ook meer eruit
en me zn neusje iets meer naar voor ! maar ik heb hem extra zo rond gezet en vond het een veel beter gevoel dan de weken ervoor en als hij dus zo lekker los blijft kan ik aan de rest gaan werken :+

Nogmaals, ik heb helemaal niks tegen extra wat ronder zetten :) Alleen dit is niet van jouw, paard gooit met zijn hoofd en doet....

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:31

Dit ziet er inderdaad echt veel netter uit. Jouw houding is zoveel netter hier.

Tuurlijk kan alles nog beter, aktiever van achter, minder diep etc etc. Is allemaal erg makkelijk oordelen zo. Ik zie hier al een heel ander beeld en sommige stukken loopt hij te diep maar ik zie ook echte fijne stukjes. De draf is in mijn ogen gewoon aktief nodig. In de overgangen zie je nog wel dat hij meer aan jouw been moet zijn. Zoals hiervoor genoemd bijv. zo'n huppeltje is een teken dat hij niet 100% aan het been staat.

Ik blijf het een super mooi paard vinden en als je deze weg blijft volgen heb je er echt een heel fijn paard aan volgens mij.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:09

wat een vooruitgang al zeg en dat zo snel :D
mijn complimenten, ben eens benieuwd over een maand.
Omdat commentaar moet;
Actiever, lekkeer van achter naar voor, nog meer lossigheid,

Komt helemaal goed heb er vertrouwen in, super top.
Succes

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:26

Revanches schreef:
Dit ziet er idd al wel beter uit.
Toch mis ik nog steeds een beetje de activiteit van achter en je paard mag iets meer voorwaarts met name in de draf en stap.
Zo nu en dan komt je paard wat te diep en loopt die op de voorhand.
Ik zou je als advies geven dat je veel tempowisselingen moet gaan rijden, en zijwaarts-oefeningen waarbij je zorgt dat de achterhand er nog meer onder geschoven wordt. En de voorhand meer gedragen wordt.

Mee eens, en dan juist ook in het terugrijden in de tempowisselingen hem van achteruit actief houden, dat wordt vaak vergeten.

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:17

WAUW! :D
Super om naar te kijken! Je paardje loopt met veel swung! En je zit lekekr ontspannen mee!
Ik zou zeggen: ga zo door!

Neluhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:43

Inderdaad, ga zo door!
Het ziet er veel beter uit, je benen liggen veel stiller.
Alleen loopt ie op sommige momenten nog iets te diep, en daar zou ik aan werken!

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:57

Dit is een heel ander beeld in vergelijking met de vorige keer.
Wel vind ik ook je arbeidstempo in de stap en draf, vooral in het 1e filmpje, te laag liggen.
Succes ermee, maar het komt vast goed.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:17

Dat ziet er inderdaad al véél beter uit!
Echt petje af voor je reactie uit het vorige topic! Iedereen bedoelt het goed en zo zie je maar dat je er echt heel veel van kan leren :))

Ik vind inderdaad je arbeidstempo nog steeds te laag. Super dat je hem van voor los laat maar nu nog naar je hand toe rijden. Echt, power! :D Laat hem maar werken...
Hij moet voorwaarts gaan denken en altijd naar voren willen. Dat gaat samen met de reactie op je been...

Zelf zou ik echt meer gaan lichtrijden en daarbij alleen maar voorwaarts rijden. Hand stil en dan naar je hand toe rijden. Hij loopt er dan vanzelf tegenaan en dan krijg je een super fijn, los en voorwaarts paard :)

Persoonlijk zou ik hem juist NIET extra diep stellen op dit punt van jullie training omdat je dan zijn eigen houding bevordert...hij wil graag zo lopen en eigenlijk krijg je hem niet uit die houding ;) Het is voor hem veel makkelijker om hoger te gaan lopen dan lager, en nu maak je het steeds makkelijker voor hém, en moeilijker voor jezelf ;) Ooit zal hij moeten zakken ;)

Mijn tip: lichtrijden, VOORWAARTS (noem het maar gassen zonder loperig te worden) met als doel dat zijn neus helemaal naar beneden gaat.
Van daar kan je hem dan al voorwaarts rijdend hoger in gaan stellen. Wel telkens weer iets laten zakken om te controleren dat hij nog wel van 'jou' is...dat heeft hetzelfde effect als dieper/ronder instellen voor anderen, maar bij jouw paard denk ik dat je daarmee juist het probleem erger maakt ;)

Veel succes ermee, ik denk dat jullie echt op de goede weg zijn! :D

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:22

Aangezien het vorige topic al zo vol stond besloot ik in het up-to-date topic te reageren. Dat is wel zo eerlijk, want aan de filmpjes te zien ben je flink aan het werk gegaan met de kritiek. Ik vind het er beter uit zien. In het vorige topic leek het alsof je (overigens beeldschone) paardje een plaat tegen zijn hoofd gedrukt kreeg. Er zat zoveel spanning in aan de voorkant... Het zag er heel gedwongen en strak uit.
In dit topic is het al een stuk beter, paardje krijgt meer ruimte. Wat ik wel zou aanraden is proberen het neusje er meer uit te rijden. Het maakt niet uit als je daarvoor tijdelijk een stapje terug moet doen en hem wat onrustiger in het hoofd moet laten zijn in overgangen, want zodra jullie beiden de ontspanning vinden doe je dan ineens 4 stappen voorwaarts... En dan zou je aan wedstrijden kunnen gaan denken...

Veel succes! Je hebt een heerlijk dier! Leer van elkaar!

xx

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:58

Ik mis bij jou heel erg dat je voelt wat je doet. Je paard loopt keurig in een houding, maar is zeker niet los. Hij moet nog veel meer vanuit de schoft zakken. Blijf dit controleren, pak soms wat stelling naar links en wat stelling naar rechts. Sta toe met je hand en kijk of hij dit volgt. Het doel van dressuur is je paard zo los mogelijk te maken en niet om hem in een houding te laten lopen.

Verder vind ik dat je overgangen meer voorbereid moet worden, dus been eraan, zwaar maken en een ophouding met je hand. Nu valt hij vaak terug.

Ook mis ik vaak een stukje impuls, hij valt sommige stukjes helemaal terug. Hou je been eraan en blijf hem van achter activeren. Dit is wederom ook een stukje gevoel.

Ik vind verder dat je er wel netjes op zit en dat je al 100% verbeterd bent. Dit zijn allemaal aanmerkingen om weer tot het volgende niveau te komen. Veel succes!