Ken je dat, je werkt lang aan een nieuw topic en als je er content over bent doe je iets stom en is alles weg?
In het kort dus: Dit is een studentenwedstrijd in Edinburg tussen studenten diergeneeskunde van heel europa. Zweden, Duitsland, Zwitserland, Glasgow, Gent (de besten
), Kroatië, ...een studentenwedstrijd is een wedstrijd op manegepaarden waarbij eerst ervaren ruiters de paarden inrijden. Daarna mogen de deelnemers tien minuten op hun paard om kennis te maken, hun proef vervolgens af te leggen en de dieren bij de organisatoren af te leveren. Die stappen ze uit en laten ze nog drie kwartier rusten tot de volgende ruiter komt om te rijden. de paarden rijden drie proeven.
Ik zou hier geen discussietopic willen maken over studentenwedstrijden. sommige mensen hebben geen eigen paard en dit is een van de mogelijkheden om eens een proefje te rijden. Daarbij zijn wij allen studenten diergeneeskunde en is er gelet op het welzijn van de dieren en evenuele manke paarden (drie hebben we terug naar stal mogen sturen, er was nog nooit zo'n grondige medische check-up van de manegepaarden
)Zooty is een eigenaarspony. Aangezien er niet genoeg manegepaarden waren hebben ze haar derbij gestoken. Deze zeven jarige merrie was nog groen, Reageerde bij het minste benen en trippelde bij de eerste ruiter door de bak. Ik heb bij het inrijden dus maar naar ontspanning gewerkt, eerst in stap, daarna is draf en in mijn resterende minuut nog een galopje meegenomen. (heb vriend gevraagd om haar naar belgie te brengen maar hij zag dat niet zitten
)Het proefje was B-niveau, wat ook mijn niveau is.
punten om aan te werken:
- soms iets rechter zitten,
- handen bij elkaar houden
- tenen naar binnen (daar hb ik een half jaar op gewerkt en tijdens het inrijden ging het goed maar bij het proefje duidelijk niet)
- binnenbeen aanhouden bij volte en buitenteugel ook!
Dit topic komt trouwens na dit topic (oude foto's, veel commentaar, ook wel nuttige tips. gewoon ter vergelijking met vier jaar geleden):
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1224551&
binnenkomen

even wat rondrijden:

begin slangevolte drie bogen (wat vroeg begonnen met draaien)

binnenhand wat hoger!!!!

duidelijk naar binnen vallen

groeten, mag iets vierkanter maar ben er zeker tevreden over

en ontspannen naar buiten rijden:

Dan heb ik ook nog gesprongen met Donald, 14 jarige ruin. Ik bespaar jullie de springfoto's want daar ben ik dan weer wat groen in blijkbaar (kleine ramp over 60cm). maar deze inrijfoto heeft nog wel iets. behalve dan een pianohand (nee hoor, dat heb ik niet... kijkt naar foto...euh... blijkbaar wel dus
)
tips zijn zeker welkom!!! gelieve opbouwende commentaar te geven!
Bedankt!
Dat proefje ziet er leuk uit
Idd je pianohanden en tenen waar je op moet letten, misschien handig om een vaste letter in de bak te onthouden waarbij je steeds op deze punten let? 
Commentaar geef je zelf al, probeer lekker rechtop te zitten