Zooty @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhinoooow

Zooty @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 21:17

Hey iedereen,

Ken je dat, je werkt lang aan een nieuw topic en als je er content over bent doe je iets stom en is alles weg?

In het kort dus: Dit is een studentenwedstrijd in Edinburg tussen studenten diergeneeskunde van heel europa. Zweden, Duitsland, Zwitserland, Glasgow, Gent (de besten :D), Kroatië, ...

een studentenwedstrijd is een wedstrijd op manegepaarden waarbij eerst ervaren ruiters de paarden inrijden. Daarna mogen de deelnemers tien minuten op hun paard om kennis te maken, hun proef vervolgens af te leggen en de dieren bij de organisatoren af te leveren. Die stappen ze uit en laten ze nog drie kwartier rusten tot de volgende ruiter komt om te rijden. de paarden rijden drie proeven.

Ik zou hier geen discussietopic willen maken over studentenwedstrijden. sommige mensen hebben geen eigen paard en dit is een van de mogelijkheden om eens een proefje te rijden. Daarbij zijn wij allen studenten diergeneeskunde en is er gelet op het welzijn van de dieren en evenuele manke paarden (drie hebben we terug naar stal mogen sturen, er was nog nooit zo'n grondige medische check-up van de manegepaarden :D)

Zooty is een eigenaarspony. Aangezien er niet genoeg manegepaarden waren hebben ze haar derbij gestoken. Deze zeven jarige merrie was nog groen, Reageerde bij het minste benen en trippelde bij de eerste ruiter door de bak. Ik heb bij het inrijden dus maar naar ontspanning gewerkt, eerst in stap, daarna is draf en in mijn resterende minuut nog een galopje meegenomen. (heb vriend gevraagd om haar naar belgie te brengen maar hij zag dat niet zitten :( )

Het proefje was B-niveau, wat ook mijn niveau is.

punten om aan te werken:
- soms iets rechter zitten,
- handen bij elkaar houden
- tenen naar binnen (daar hb ik een half jaar op gewerkt en tijdens het inrijden ging het goed maar bij het proefje duidelijk niet)
- binnenbeen aanhouden bij volte en buitenteugel ook!

Dit topic komt trouwens na dit topic (oude foto's, veel commentaar, ook wel nuttige tips. gewoon ter vergelijking met vier jaar geleden):

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1224551&

binnenkomen
Afbeelding

even wat rondrijden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

begin slangevolte drie bogen (wat vroeg begonnen met draaien)
Afbeelding

binnenhand wat hoger!!!!
Afbeelding

duidelijk naar binnen vallen
Afbeelding

Afbeelding

groeten, mag iets vierkanter maar ben er zeker tevreden over
Afbeelding

en ontspannen naar buiten rijden:
Afbeelding

Dan heb ik ook nog gesprongen met Donald, 14 jarige ruin. Ik bespaar jullie de springfoto's want daar ben ik dan weer wat groen in blijkbaar (kleine ramp over 60cm). maar deze inrijfoto heeft nog wel iets. behalve dan een pianohand (nee hoor, dat heb ik niet... kijkt naar foto...euh... blijkbaar wel dus :D)
Afbeelding

tips zijn zeker welkom!!! gelieve opbouwende commentaar te geven!

Bedankt!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:23

je mag je handen iets meer dragen, niet zo breed neerzetten. let ook op dat je niet inknikt in je enkel als je been geeft.
verder vind ik die grijze pony ontzettend leuk!! :D
is dat een apart ras oid? heb je de eigenaar dat kunnen vragen?

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:27

Echt een mooi paard! :o Dat proefje ziet er leuk uit ;) Idd je pianohanden en tenen waar je op moet letten, misschien handig om een vaste letter in de bak te onthouden waarbij je steeds op deze punten let?

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 21:28

ik vond het ook een zalig dier om te rijden. dit is gewoon mijn droompony/ -paard. heel gevoelig overal, goed voorwaarts, zalige bewegingen,... zo'n vind je er geen twee vrees ik maar hoop ik wel later!!!

abeltje_xx: bedankt, zal ik zeker op letten! Het is een Cob merrie van 14,2 hh (hoe hoog weet ik dus niet juist :D)

abeltje_xx

Re: Zooty @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:46

haha toch een cob!! dan is het niet gek dat ik ze zo mooi vond, cobs vind ik zo'n mooi type hebben.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:47

Wat een leuk paardje is die schimmel! Knap hoor, dat je zo wegrijdt op vreemde paarden. Er is wel wat aan te merken, spanning, je zou wat beter op je kont kunnen zitten en je handhouding is ook wat werk aan. Maar toch knap dat je er zo mee kan rondrijden!

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 22:53

Tessabuddy schreef:
Lekker flink paardje, erg mooi! int begin lijkt t was gespannen maar later ziet het er leuk uit! :D

ja idd, bij de eerste ruiter was de snackshop nog niet open en bij mij wel. daar gingen ze zo'n pannini-bak-ding afschrapen met een ijzeren borstel. dat was heel spookie :D.

Zesiram schreef:
Wat een leuk paardje is die schimmel! Knap hoor, dat je zo wegrijdt op vreemde paarden. Er is wel wat aan te merken, spanning, je zou wat beter op je kont kunnen zitten en je handhouding is ook wat werk aan. Maar toch knap dat je er zo mee kan rondrijden!

ik ga touwtjes hangen aan het zadel en aan mijn handen op bepaalde hoogte en handen omhoog trekken dat ik spanning krijg op de touwtjes en weet hoe hoog ik ze moet houden en daar blijf houden ;D.
nee, idd, dat is juist. ze zijn vaak te laag, te ver uiteen. daar ben ik aan aan het werken.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:53

Wat een PRACHTIG dier! :wow: Commentaar geef je zelf al, probeer lekker rechtop te zitten :D

Liie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:31

Leuk paardje.
Probeer je handen iets meer te dragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:44

Wat een gaaf dier!!

En leuk dat je aan studentenwedstrijden doet, ook overwogen om ook 'gewone' studentenwedstrijden te gaan doen, open voor studenten van alle opleidingen HBO en Universiteit.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:43

ooh wat een leukert! <3
zag er netjes uit, let wel op de knik in je ellebogen,
verder super netjes!
Loopt ook al lekker en is best moeilijk met een korte
sterke nek. Heb ik zelf ook met mijn fjord! ;P

super leuk!

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 09:05

haike schreef:
Wat een gaaf dier!!

En leuk dat je aan studentenwedstrijden doet, ook overwogen om ook 'gewone' studentenwedstrijden te gaan doen, open voor studenten van alle opleidingen HBO en Universiteit.

Bedoel je SN-wedstrijden? Als Belg mogen we niet meedoen. En een nederlands accent nadoen in Nederland, dat gaat opvallen :D. In België bestaat dat niet, of toch niet als je geen eigen paard hebt.

AmigoQuicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:58

Whieeeeeeee! Super foto's! Ge hebt het daar heel goe gedaan hoor. Ben nog altijd verliefd op die grijze merrie :+

Mmm, indd de handjes. Beetje meer dragen. Voor de rest ziet het er heel goed uit hoor!

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 19:55

Ik ben ook nog altijd verliefd op deze knapperd!! in een half uur tijd heeft ze mijn wereld op zijn kop gekregen... liefde op het eerste gezicht!!