Spanning.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eliesz

Spanning.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 19:15

Hallo Bokkers!

Ik rijd sinds enkele maanden een ontzettend leuk paard bij, ze is nu ongeveer 7 jaar. En het is de laatste tijd opzich heel erg goed gegaan, alleen loop ik steeds tegen een probleem aan. Aangezien we een tijdje niet meer hadden gereden i.v.m de sneeuw zijn we sinds kort weer lekker bezig, ik heb alleen een buitenbak ter beschikking. Mevrouw staat hier al 3 jaar maar de heg naast de bak.. die blijft doodeng.

Zo eng, dat ze er niet of nauwelijks langs wilt, zo heeft ze natuurlijk ook haar goede dagen en dan lukt het wel na een aantal keer vol spanning erlangs. Normaliter rijd ik nooit met zweep maar had het nu toch maar geprobeerd omdat ik als resultaat natuurlijk wil dat ze er langs gaat, zonder zweep of sporen gaat ze alleen maar zijwaards of vertikt ze het gewoon. het resultaat met zweep was is dat ze er langs ging, vervolgens er vandoor ging en mij eraf bokte. Dit is natuurlijk niet echt heel bevordelijk voor de spanning tijdens het rijden.

Wat ik nu probeer is veel stelling naar binnen, veel overgangen, figuren, tempowisselingen, zodat ze op mij gaat letten ipv alles om haar heen, helaas helpt dit nog niet altijd en vraag ik mij af of iemand van jullie nog tips heeft. Aangezien het gewoon niet leuk is om op een constant gespannen paard te zitten, die wegvliegt of er niet langs wilt. als ik eenmaal aan de andere kant van de bak ben ontspant ze maar moet op mijn hoede blijven omdat ze steeds alles eng vind.

* Overigens staat ze in de paddock ook naast die heg, en komt ze er elke dag langs dus zou je denken dat ze er toch wel aan gewend zou zijn?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 08:53

Denk dat er in elke bak, wel of geen heg wel spoken zitten.