benen en voeten niet stil en goed kunnen houden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

benen en voeten niet stil en goed kunnen houden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 15:23

Ik heb een probleem misschien kunnen jullie mij helpen?

Ik kan me benen niet goed stil houden en daardoor bewegen me voeten heel erg!
Ik moet ook me hakken naar beneden doen en dan me tenen in de beugels,
Maar het probleem is dus zo dan doe ik me tenen in de beugels en wil ik aan sporen als ik aan het draven ben dan gaan of me voeten heel erg in de beugels en dan gaat de gene waarvan ik les krijg heel erg zeuren,
Dan wil ik me tenen weer goed in me beugels doen en dan probeer ik dat ook te houden maar dan verlies ik me beugels!
Ik hoop dat jullie het een beetje snappen zoals ik het heb uitgelecht!
En ik hoop dat jullie dus misschien wat tips hebben dat ik dus al deze problemen een stuk kan verminderen!

Norrit

Re: benen en voeten niet stil en goed kunnen houden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:28

misschien eerst zitles zonder beugels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:33

Mag ik vragen hoe lang je al rijd?
Veel dingen die je noemt zijn dingen waar mensen die kort rijden moeite mee hebben, meestal is het dan een kwestie van uren maken en goede instructie.
Probeer in te zien dat je instructeur niet zeurt maar je probeert te helpen, en vraag anders aan hem/haar wat je anders kan doen omdat het zo niet lukt.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 15:33

ja, dat moeten we ook op de manege, maar dat helpt dus niks! want zonder beugels gaat het wel goed, en dan met beugels gaat het helemaal verkeerd! ;(

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 15:36

Blijheid schreef:
Mag ik vragen hoe lang je al rijd?
Veel dingen die je noemt zijn dingen waar mensen die kort rijden moeite mee hebben, meestal is het dan een kwestie van uren maken en goede instructie.
Probeer in te zien dat je instructeur niet zeurt maar je probeert te helpen, en vraag anders aan hem/haar wat je anders kan doen omdat het zo niet lukt.

ik rij nu 3jaar!
en ik heb als eerst op een andre manege gereden, en daar heb ik dus ook verkeerd leren paard rijden want daar letten ze alleen op me houding en hoe ik me handen had, en dus niet op me benen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:39

Oke :)
Gelukkig heb je nu dan in elk geval een instructeur die er goed op let, het komt misschien zeurderig over maar als je er steeds aan moet denken gaat het wel het snelst over.

Wat verder nog helpt is goed zitten. Op je kont, in het diepste punt van het zadel, beugels op de goede maat, niet klemmen met je benen, oor-schouder-heup-hak horen een verticale lijn te vormen.
Nou is het op manegepaarden vaak moeilijker dan met een eigen paard, omdat het zadel alleen op het paard is uitgezocht en niet op jou. Als je in een te groot of te klein zadel moet rijden kan je daar ook raar van gaan zitten.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 15:42

oke! ik heb ook verzorg pony's alleen daar kunnen we nu weer een beetje op rijden omdat de wei nu weer redelijk goed wordt! en daar kan ik dus ook op rijden, en er dus ook op letten! ja de zadels zijn allemaal heel verschillend! en dat is ook heel vervelend! en doordat ik kleine benen heb moeten de beugels ook heel kort! en heel vaak ook verschillende beugel riemen! maar iedegeval bedankt voor je advies!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 16:50

Probeer eens zitles, rijden zonder beugels, maar het allerbelangrijkste is; zorg dat je zelf ontspannen bent! Dat scheelt vaak al meer dan de helft :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 16:53

ja ik zou wel een zitles willen maar het probleem is ik rij met school, paardenklas dus heb 1x in de week les, en dan moeten we opzich wel vaak zonder beugels rijden, maar kan dus geen prive les nemen, en dat ontspannen ga ik zeker aan werken!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:53

Ga inderdaad rijden zonder beugels en goed om denken dan je hakken uitdrukken en tenen naar binnen...

roosie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:01

Probeer eens je bovenbeen naar binnen te draaien, dan draaien je knieen, kuiten en tenen automatisch mee naar binnen.
Je krijgt hierdoor meer steun en je benen liggen mooi in een rechte lijn.
Probeer wel wat druk op je benen te houden, maar zorg dat je niet gaat knijpen!!
Succes!!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 14:40

oke! ik zal er allemaal op letten! ik ga morgen weer even rijden! en dan heb ik over 2 weken pas weer les ivm met goede vrijdag want dan ben ik naar de efteling!
Maar iedegeval bedankt voor al jullie tips!