United in training (film)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Touchem

United in training (film)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 20:12

Hallo!

United is een (bijna) 9 jarige KWPN merrie van Burggraaf. Ik heb haar nu iets langer dan een maand.
Ze heeft L gesprongen, en voor zover ik weer is ze nooit in dressuur uitgebracht. Zelf wil ik wel graag naar de dressuurwedstrijden toe.
Het rijden gaat nu sinds een weekje weer fijn, hiervoor was het allemaal heel rennerig. Ze liep onder me uit, en ik reageerde daar niet snel genoeg op. De galop was drama, ze ging alleen maar hard en ik kon haar niet rustig krijgen. Als ik een volte inzette, dan was het plat door de bocht en hopen dat we niet omvielen.
Nu gaat het allemaal een stuk rustiger, waar ik erg blij mee ben. Ik moet haar nu heel erg terugrijden, dus het tempo ligt niet zo hoog.
Ik rijd nu zelf ongeveer 9 jaar, en heb 1, soms 2 keer in de week les. Mijn aandachtspunten:
- Benen/voeten stil!
- Ellebogen meer bij mijn lichaam houden
- Meteen reageren als ze onder me uit loopt, zodat ze mijn tempo aan houdt.

Het filmpje is van afgelopen woensdag.
Ik hoop dat jullie nog wat bruikbare tips hebben, en ik ben benieuwd wat jullie van ons vinden!
Ohja, ik had mijn sjaal vastgeknoopt maar die was losgegaan, ik kreeg dat later pas door. Als ik het zo zie lijkt het me best gevaarlijk, dus voortaan rijd ik zonder sjaal. (en bovendien wordt het er nu ook te warm voor)
Ik hoop dat de video's duidelijk genoeg zijn!

Draf
View My Video

Draf en galop
View My Video

Galop en draf
View My Video

Stap, draf en galop. Op het laatst halthouden omdat ze onder me uit liep
View My Video

Draf en galop
View My Video

Uitdraven, maar zodra ik de teugels langer laat, wil ze meteen weer hard. Dit moet dus veel ontspannender.
View My Video

Bedankt voor het kijken!

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:18

Jullie zijn een leuke combinatie! Idd de punten die je zelf al aangeeft en je armen iets meer bij je lichaam houden ipv ze te ver te strekken :Y)

Dieuwke1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:23

Hee,

Dat is op stal de Merm! Ik kom daar nieuw te staan per aanstaande maandag :D
Jullie zijn een leuke combi, vind je aansprong naar de galop ook netjes en beheerst, mooi galopje.

Groetjes Dieuwke

geerke

Re: United in training (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:29

mooi paard!
Voorwaarts rijden en zorgen dat ze grotere passen maakt!
Nu krabbelt ze,en dat is jammer...

kruimeltje3

Re: United in training (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:30

Leuke combi hoor die rust komt vanelf wel hoor had het zellfde probleem met die van mij. Na een jaar werden we echt een combi. Herkende de binnenbak ook. Heb vroeger daar gereden toen de manege nog van Nas was.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:36

Normaal gesproken reageer ik niet meer zo snel in dit soort topics. Maar van dit soort filmpjes word ik nou blij. Jij zit netjes en je rijd met veel rust. Geen gehakketak en ik vind het ook prettig dat je haar zo nu en dan beloond! +:)+ Veel ruiters vergeten dat nog wel eens! Probeer wel om met iets meer pit te gaan rijden. Nu gaat zij namelijk kleine passen maken en dat is niet de bedoeling. Probeer of je toch langzaam aan een tikje meer voorwaarts kunt rijden, net een klein beetje meer kuitdruk geven is denk ik al wel voldoende. Ik denk dat het beeld er dan nog een stuk mooier uit gaat zien! Ik zou zeggen ga zo door máár zorg er wel voor dat je niet té veel in tempo terug gaat!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:44

geerke schreef:
mooi paard!
Voorwaarts rijden en zorgen dat ze grotere passen maakt!
Nu krabbelt ze,en dat is jammer...

hierin ga ik ook mee!
dit is mijn eigen probleem ook, ik rijd niet vaak op het juiste tempo, maar als je vaak te zacht rijd.
worden de gangen van het paard minder ruim.
ik vind het trouwens een heel leuk paardje. *D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:26

Heel fijn beeld om naar te kijken, zo vriendelijk. En dat heb ik niet snel.
Alleen je paard staat bijna stil.
Dus voorwaarts voorwaarts voorwaarts, en dan doel ik vooral ook op impuls.
Mooie combinatie, en je zit echt heel netjes. zo recht maar niet strak.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 16:17

Leuke combi zijn jullie.
Je rijdt haar netjes, alleen vind ik dat ze veel te langzaam draaft, ze mag met veel actiever, het ziet er heel braaf uit en ze is waarschijnlijk heel goed uit te zitten zo, maar een jury valt erbij inslaap ben ik bang :o .
Je schrijft dat ze bij het loslaten van de teugels "hard" gaat, maar dat zie ik helemaal niet, vind juist dat ze dan actiever loopt en niet zo sukkelt als in de eerdere filmpjes.
Het aanspringen in de galop is keurig.

Heel veel succes met haar, ze lijkt me een erg fijn paard.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 16:35

Bedankt iedereen!

Ik heb vandaag wat voorwaartser gereden, en dit ging allemaal goed. Als ik wilde dat ze terug op langzamer tempo kwam, dan luisterde ze ook. Dit was een lange tijd niet het geval, vandaar dat ik een tijdje zo in een langzaam tempo heb gereden. Dit was ook echt niet het tempo waarop ik heel lang door wilde rijden.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 16:38

Ik snap dat je na het rennerige hier heel blij mee bent. Dit is ook een mooie tussenfase. Maar hierna is het wel nodig dat het weer iets actiever wordt :)
Je houding is heel beheerst, je mag wel je handen iets meer rechtop houden.
Verder kukelt ze soms een beetje naar voren in haar aanleuning, geef op zo'n moment even een beetje gas ipv met je handen dat op te vangen.
Probeer de overgangen wat actiever te rijden. Echt pats in stap en dan actief in draf, en vanuit de galop meteen een actieve draf houden.
Zoals ik al zei, voor nu snap ik dat de rust erin houden even op 1 staat, maar zodra je de kans ziet, probeer dan aan de genoemde puntjes te werken :)
Ziet er zeker niet verkeerd uit, het geeft een heel fijn beeld.
Succes!