Mistral(NF) @ wedstrijd debuut.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Mistral(NF) @ wedstrijd debuut.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 18:15

Heej,

Het was eindelijk zover ons wedstrijd debuut. We zouden naar Appingedam, helaas bleek woensdag dat die afgelast was en heb ik met een hele hoop geluk nog een plekje in Annen kunnen krijgen.

Even wat info:
Mistral is mijn verzorgpony sinds augustus 2008.
Ruin.
145cm.
Brummerhoeve's Boss x Sulaatik's Fireball.
8 jaar jong.
We trainen thuis rond M niveau.
Zowel hij als ik zijn nooit eerder officieel gestart.

Alles ging best goed, maar hij gallopeerde op beide kanten verkeerd aan. Rechts konden we goed herstellen, maar links zat hij de 2de keer overkruist.

We zijn uiteindelijk 2de geworden met 189 punten(en dat met 4x een 4 en 1x een 5) :P Nu zijn we dus B+1 en dat betekend dat we ook mogen springen :Y) .

Eigen commentaar:
-Handen stiller(wil nog weleens richting zagen gaan hele slechte eigenschap).
-Benen lang.
-Aanleuning is nog niet constant.

De rest laat ik aan jullie over.

http://www.youtube.com/watch?v=Zbzld2ao6GM

Opbouwend commentaar is natuurlijk altijd welkom!!!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:25

Gefeliciteerd met je winstpunt!

Leuke pony heb je.

Probeer je benen stiller te houden, je blijft maar aansporen, of in ieder geval poging doen tot... Het stoort het beeld. En wat je zelf al zei, jezelf lang maken en handen netjes stil houden.
En ik vind persoonlijk dat als je op M niveau rijd, je dan foutjes als verkeerd aanspringen in gallop niet kan verooloven. Dan zijn de hulpen nog niet wat het zijn moet.

Veel succes nog!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 18:31

Bedankt:D
En ik geef je gelijk over de hulpen, dat hoort inderdaad niet zo;)

Ik baalde wel behoorlijk.... hij springt nooit verkeerd aan en dan helemaal niet 2x (instructie was ook vol verbazing).

Het eerste wat ik zei toen ik uit de bak kwam was.... Hij springt nooit verkeerd aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :Y)

Waarschijnlijk dat het toch de spanning is geweest, hij liep niet verkeerd, maar loopt regelmatig toch nog fijner(lichter in de mond, lichter aan de hulpen enzz).

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:11

Idd benen stiller proberen te houden (heb ik ook nog last van hoor :+ ) Ook lijkt het of je beetje met je schouders naar voren zit, probeer die te ontspannen & naar achteren te houden.. misschien wordt de aanleuning dan ook beter ;)

Karen1987

Re: Mistral(NF) @ wedstrijd debuut.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:00

gefeliciteerd! Ik vind het echt een nette proef hoor, zeker als het voor jullie beide de eerste keer is! Het verkeerd aanspringen kan heel goed komen van een beetje spanning, nu weet je de volgende keer waar je pony het in kan uiten, dus kan je er op letten!

Succes verder

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 11:27

Bedankt:D

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:19

Goed gedaan! Ik vind het er heel netjes uitzien. Je benen mogen inderdaad wel iets stiller, en het verkeerd aanspringen kan gebeuren...

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 19:21

Bedankt... We gaan weer hard werken aan de genoemde punten en hopen snel de 2de winstpunt binnen te slepen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:58

ik vind het er netjes uitzien,zeker wel B waardig,maar om eerlijk te zijn kan ik niet zien dat je thuis M niveau traint.
de aanleuning is niet constant nog,en het is belangrijk dat je je benen ook stilhoudt,helemaal als je met sporen rijdt.

veel succes de volgende keer in de B!