Heidi (haflinger) springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mandje

Heidi (haflinger) springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 18:46

Hoi allemaal

Ik heb weer gesprongen met mijn haflinger. Ik wou even de foto's laten zien en hopelijk krijg ik er wat goede tips en reacties op. Aangezien ik binnenkort weer op concour ga.

Mijn probleem waar ik tegenaanloop bij het springen is dat mijn haflinger al 5 sprongen voor de hindernis al gaat aanzetten doordat ze geen kracht meer heeft vlak voor de hindernis. Wannneer ik haar dan tegenhoud en dan 2 sprongen van te voren aangeef gaat ze bokken op mijn been.

Even wat informatie van mijn haflinger:

Naam: Heidi
Leefdtijd: 15
Ras: Haflinger
Hoogte: 1.44
Niveau springen: B tussen de paarden (1m)
Niveau dressuur: M1

Hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren de foto's. Het hoogste wat ze hier heeft gesprongen dat is te zien op de laatste foto. Dat is 1.15 hoog.

Ik hoop op goede bruikbare tips en reacties.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:51

Wat een lekkerding! <3
Goede techniek heeft ze ook, wat ik zo ver kan zien van de fotos.
Alleen volgens mij klappert je zadel.. Vooral als je kijkt naar de een na laatste foto

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:54

Ga eens kijken naar foto's van prof springruiters, dan zie je hetzelfde.
Dat komt omdat het beest springt. :+

Nancy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:28

wat kan jou paardje leuk springen, alleen moet je wel eens naar je zadel laten kijken, anders heeft hij er straks misschien niet zoveel plezier meer in.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:36

Afbeelding
Denk je dat albert op zijn paard van 5 miljoen een niet passend zadel zo leggen? :Y)

Afbeelding

Anoniem

Re: Heidi (haflinger) springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:42

ik zie dat zadel van albert niet los liggen.

vind je een leuke combi TS. Springt goed, leuk tussen de paarden. Dat kan dus toch. Denk daar ook wel eens over na ( heb een 5 jarige haf)

Ben het wel met e rest eens dat je zadel vermoedelijk niet goed ligt. Herken het probleem . De achterkant is niet goed aangesloten en komt vermoedelijk niet alleen bij het springen maar ook bij het lichtrijden los van de rug.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:43

Leuke haf, heeft er plezier in zo te zien!

Ik zou grondbalken neerlegen voor de sprong, die haar kunnen ondersteunen bij de laaste passen richting de sprong en bij het afzetten. Succes!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:02

ik ken nu niets van zadels af maar als ik de eerste foto zag had ik ook zoiets van " da zadel ligt niet goed. Maar dit is off topic

Wel leuke Haf

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:07

MariekeB schreef:
ik zie dat zadel van albert niet los liggen.

vind je een leuke combi TS. Springt goed, leuk tussen de paarden. Dat kan dus toch. Denk daar ook wel eens over na ( heb een 5 jarige haf)

Ben het wel met e rest eens dat je zadel vermoedelijk niet goed ligt. Herken het probleem . De achterkant is niet goed aangesloten en komt vermoedelijk niet alleen bij het springen maar ook bij het lichtrijden los van de rug.

Ik zie het zadel op de foto's duidelijk los liggen. :j
Dit voorkom je denk ik niet, bij een goed liggend springzadel zie ik het ook trouwens, vandaar dat ik het zeg.
Dat ligt wel degelijk goed, paard heeft een lastige rug.

Of dit zadel goed ligt kan je zo niet zeggen, maar als dat word gezegt aan de hand van de laatste twee foto's dan snap ik de reacties persoonlijk niet.

Hier zie je het heel duidelijk.
http://www.horsus.nl/images_eigen/Alber ... 9_5294.jpg

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:56

Wat een super geweldige haflinger.. :~
Ik vind hem echt helemaal leuk.
En samen vormen jullie een leuke combinatie! :)
Vind ook dat je er netjes op zit, soms misschien wat minder ver met je neus op de hals.
Succes samen! :D

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:54

Het ziet er leuk uit, maar ik heb het idee dat je met springen iets te ver voorover buigt, daarmee kan het paard toch uit balans raken? (ik heb nog niet zoveel verstand van springen hoor :+ )

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:45

Ik zou een paar goede peesbeschermers en springschoenen omdoen :-)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 11:15

Horseware schreef:

Dank jullie wel voor alle reacties. Over het zadel heb ik maar 1 ding te zeggen dat hij inderdaad iets klappert omdat het zadel opgevuld moet worden. Binnenkort word dat geregeld. Dus eigenlijk zo snel mogelijk.

Over de peesbeschermers en springschoenen was ik vergeten te zeggen dat mijn pony daar niet tegen kan. Springschoenen had nog gekund maar vooral de peesbeschermers voor als ik die om doe helemaal niet straks gewoon normaal staat ze binnen de korste keren te trillen op haar benen en loopt ze stok kreupel. Als ik ze dan af doen en weer rustig wat ga doen is het weer klaar en kan ik weer volop rijden. Daarom kies ik ervoor op geen peesbeschermers om te doen.

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en hoop nog op bruikbare tips en reacties

MRKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:03

Vind het er goed uitzien :D! Hele mooie sprongen. Dat je geen beschermers omdoet is gezien jou verhaal niet zo heel gek. Verder neem ik aan dat je zelf wel weet wat het beste is voor je eigen pony ;)

Keep up the good work :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:09

Geef je paardje iets meer lengte in de hals zowel met rijden als met de sprong.
En ik moet zeggen dat ik jou foto's netter vind dan die van Zoer wat betreft boven het zwaarte punt paard blijven.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:15

Ik zat laatst nog van alles op te zoeken in mijn boeken over zwaartepunt en houding (om mijn eigen houding te verbeteren) en daar las ik dat het bij springen anders is.

Bij de sprong moet je vóór het zwaartepunt van het paard blijven. Albert doet het dus uiteraard wel goed.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:17

ze heeft een goeie spring techniek hoor! knap dat je haar zo aan het springen hebt! En inderdaad iets meer het neusje eruit rijden! ;)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:39

mandje schreef:
Horseware schreef:

Dank jullie wel voor alle reacties. Over het zadel heb ik maar 1 ding te zeggen dat hij inderdaad iets klappert omdat het zadel opgevuld moet worden. Binnenkort word dat geregeld. Dus eigenlijk zo snel mogelijk.

Over de peesbeschermers en springschoenen was ik vergeten te zeggen dat mijn pony daar niet tegen kan. Springschoenen had nog gekund maar vooral de peesbeschermers voor als ik die om doe helemaal niet straks gewoon normaal staat ze binnen de korste keren te trillen op haar benen en loopt ze stok kreupel. Als ik ze dan af doen en weer rustig wat ga doen is het weer klaar en kan ik weer volop rijden. Daarom kies ik ervoor op geen peesbeschermers om te doen.

Oke, duidelijk!

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:39

ik hoop voor je dat je nog tips krijgt. ik kan ook niet zien met rijden waarom ze dat doet.
(ben haar zus)
ik vind en blijf je springtechniek goed vinden

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:52

In je profiel staat wel een foto met bescherming?
Of doe je het alleen om concour?
Vindt het wel een hele leuke haf! :D
mandje schreef:
Horseware schreef:

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 19:55

Dank je wel voor alle reacties

Het klopt wel heb ook altijd met bescherming gereden maar dit probleem heb is sinds een aantal maanden. Vind het wel balen hoor dat ik er niet meer mee kan rijden.

[quote="x_Maxime"]

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:22

Dat vroeg ik me alleen even af ;)
mandje schreef:
Dank je wel voor alle reacties

Het klopt wel heb ook altijd met bescherming gereden maar dit probleem heb is sinds een aantal maanden. Vind het wel balen hoor dat ik er niet meer mee kan rijden.

x_Maxime schreef:

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:07

Dat het zadel aan de achterkant een beetje omhoog komt, is omdat het paard tijdens de sprong zijn rug bol maakt. Als jij een zadel gaat passen pas je dat op je paard terwijl hij zijn rug gewoon recht heeft. Wanneer je dan met je paard gaat springen komt de achterkant altijd een beetje van de rug af.

Caressaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:00

probeer iets meer met de punt van je voeten naar binnen te zitten.
wel super leuk ding!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:19

Zeker leuke haf! Ik zou ook proberen een of meerdere balkjes voor de sprong te leggen zodat het wat gecontroleerder wordt.