Anke is een 9 jarige merrie die ingereden is, iets doorgereden en verder ook niet echt meer.
Ze heeft nu 4 jaar stilgestaan en ik ben haar nu aan het oppakken
Ik neem haar nu ook mee naar les op de manege. Ik rijd samen met mijn zus in deze les en zij rijd op een andere fries van dezelfde eigenaar. Paarden staan dus bijelkaar.
Anke trekt erg naar het ander paard toe, natuulijk te begrijpen alles is nieuw en spannend en ze wil graag bij haar maatje in de buurt blijven.
Ik ben er wel gelijk de eerste keer erg consuqent in geweest en als ze achter haar maatje in de bak aan wilde gelijk de andere kant op sturen.
In het begin raakte ze ook lichtelijk in paniek als bv haar maatje al op de poetsplaats stond en ik nog moest afstijgen, dit is gelukkig al verbeterd.
Alleen met het rijden nog totaal niet.
Ze wil alleen maar achter het ander paard aan. Staat het ander paard stil dan wil mevrouw ook niet verder, ziet ze haar maatje in de verte dan schiet ze er in een snelle sprint achteraan en maakt zich er sterk etc
Ook met bepaalde oefeningen als haar maatje toevallig voor haar rijd, houd ik haar haast niet en als ik het toe laat kruipt ze letterlijk tegen het andere paard aan.
Als ik gewoon bij huis rijd en haar maatje staat op stal dan is er niets aan de hand, ze wil er niet naar toe ofzo.
Wie heeft er tips voor mij???
Alvast bedankt
... Dan zat je er dus ook tegen aan,,, gewoon gevaarlijk dus...
!!