Bruce is een 4-jarige hengst van Freestyle. Moederskant is gelders, MV is Renovo.
Al sinds de zomer vorig jaar zijn ze bezig geweest om Bruce zadelmak te maken. In oktober kon je er op zitten, en dat was het dan. In november kon je er ook mee stappen, en in de maanden die volgenden ook draven, en later ook galloperen. (allemaal aan een longeerlijn.) Dit werd toen allemaal door iemand anders gedaan, maar vanwege verhuizing moest ze er mee stoppen en heb ik het overgenomen.
Ik ben er nu dus 3 weken mee bezig, en het gaat de goede kant op. Sinds vorige week rijd ik het laatste kwartier/halfuur zonder longerlijn.
Met het opstappen heeft Bruce wel eens zijn nukken. De eerste 10 passen is hij dan ook héél gespannen. Maar daarna loopt hij als een trein.
Hij kent vrijwel niets, geen stelling, geen buiging, geen wending, maar ik moet zeggen dat hij het al een klein beetje begint te snappen.
Nouja ik zou zeggen kijk de foto's en je ziet wat ik bedoel.
Het begin, hier begon hij te bokken, en toen stopte m'n moeder met foto's maken want ze wilde het niet missen als ik er af zou vallen
En dan loopt hij in een keer weer ontspannen, zoals het hoort.
, verder je handen wat meer bij elkaar houden, het is nu af en toe alsof je iemand gaat knuffelen